Buren aanhanger aan muur gehangen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sb91 TS
Infopolitie Gast

Buren aanhanger aan muur gehangen

Ongelezen bericht door Sb91 »

Hallo,

Mijn buren hebben het onderstel van hun aanhanger opgehangen aan de muur door middel van een spanhandje. Nu hangt de aanhanger precies tussen onze bergingsdeuren oftewel wij maken veel gebruik van de berging en lopen hier vaak doorgeen eveneens onze kinderen. Ben ontzettend bang dat het spanbandje knapt en de aanhanger zo omvalt boven op 1 van ons! Mag dit?
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Re: Buren aanhanger aan muur gehangen

Ongelezen bericht door Proost »

Moeilijk voor te stellen wat je hiermee bedoeld en boven wiens grond nu wat hangt. Kun je een foto uploaden?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe kan ik fotos toevoegen?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De bergingen grenzen aan elkaar en vervolgens grenzen onze bergingen aan ons huis vanuit de bergingsdeur bij mijn buren is het onderstel van de aanhanger aan de muur gehangen aan 1 oog met een spanbandje. Wij lopen via onze bergingsdeur hier dus in feite langsaf als het bandje knapt zouden we dus zo het onderstel boven op ons kunnen krijgen of op de kinderen.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Is het een eigen huis of betreft het huurwoningen?

Zo te horen is het geen zaak van de politie zelf, maar een zaak van de verhuurder indien deze er is en mogelijk van de gemeente(lijke handhaving) gezien de gevaarzetting.
Betreft het koopwoningen dan kun je nog kijken naar boven wiens grond het feitelijk hangt of dat er een gezamenlijk recht van overpad is bij de berging en wat dat laatste bepaald. Als het een gevaarlijke situatie betreft zal de civiele rechter het al snel verbieden.

Maar mijn eerste stap zou toch zijn het met de buren te bespreken en gezamenlijk naar een oplossing te zoeken.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Gast schreef: 18 jun 2023, 21:59Hoe kan ik fotos toevoegen?
Ga naar: postimage.org.
Upload daar je foto('s)
Kopieer daar de forumlink(s).
Plaats die hier in een nieuw bericht.
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door Carolien »

Ik ben het eens met Maestro, dit lijkt een civiele kwestie te zijn en dan zul je eersf moeten kijken naar eigendom, rechten etc. Geef bij de buurman aan dat n
Je je er niet prettig bij voelt alvorens een civiele zaak op te starten of (in geval van huur) te klagen bij de woningbouw. Als de buurman hem laat hangen kun je aangeven dat je dit gaat laten onderzoeken of het mag.

Mijn ervaring is dat met praten het meest bereikt wordt ipv meteen instanties in te schakelen.
Gesloten