VOG aanvraag, twijfel

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
VOGtje TS
Infopolitie Gast

VOG aanvraag, twijfel

Ongelezen bericht door VOGtje »

Hoi!

8 jaar geleden ben ik veroordeeld voor Afpersing/Afdreiging. Dit is een delict waar max. 9 jaar op staat.
Het vonnis betrof uiteindelijk 1 jaar detentie, verder geen voorwaarden etc.
Verder nooit met justitie in aanraking geweest.

Meteen na detentie aan het werk gegaan en inmiddels ook weer een aantal jaar een vast contract bij een groot IT bedrijf.
Nu heb ik een aanbod ontvangen van een ander bedrijf, ook weer voor een rol in de IT. (Groot nutsbedrijf in Nederland)

- Ik ben bekend met de terugkijk termijn van 4 jaar, of een langere termijn voor bepaalde functies.
- Ik heb de VOG check gedaan op Justis, deze gaf een hoge kans aan dat ik de VOG zou krijgen.

Maar toch twijfel... De procedure bij het nieuwe bedrijf is contract tekenen en daarna VOG aanvragen, wat ook een paar weken kan duren. Dus ik moet dan ondertussen bij mijn huidige werkgever opzeggen om aan de slag te kunnen.

Ik heb gebeld met Justis, en er werd aangegeven dat er toch van de termijn afgeweken kan worden indien daar redenen voor zijn. Welke redenen dat dan waren kon dan weer niet gedeeld worden aan de telefoon.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Maak ik me teveel zorgen, aangezien de terugkijk termijn van 4 jaar al lang verstreken is, of moet ik nog ergens rekening mee houden?
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: VOG aanvraag, twijfel

Ongelezen bericht door MotoRon »

De politie gaat niet over de afgifte/weigering van een VOG. We krijgen hier veel vragen over, maar die zijn hier niet echt op de juiste plek. Natuurlijk geeft de Justis VOG-check aan dat er een (hoge) kans is op afgifte, maar men houdt altijd een slag om de arm. De site blijft een inschatting van de kansen. De enige manier om erachter te komen is de daadwerkelijke aanvraag van de VOG.

Opmerking van moderator MotoRon

Aangezien dit verder geen politie-aangelegenheid is, sluit ik dit topic.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten