Vreemdgegaan. Nu zegt ex vriendin dat ik misbruik van haar lichaam heb gemaakt

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jef555 TS
Nieuw lid
Roepnaam: Jef
Geslacht:

Vreemdgegaan. Nu zegt ex vriendin dat ik misbruik van haar lichaam heb gemaakt

Ongelezen bericht door Jef555 »

Beste forum leden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vraag?

Ik heb 6 maanden lang een relatie gehad met een dame. Nou is het voorbij totaal mijn schuld. Ik ben vreemdgegaan en heb het haar verteld. Het laatste weekend dat ik bij haar was durfte ik het haar niet te zeggen. Dus besloot het haar die maandag na het weekend te zeggen. Omdat ik me ervoor schaamde en mij heel ongemakkelijk er bij voelde. Na dat ik het had gezegd barste natuurlijk de bom. En heb ook gezegd dat het totaal mijn schuld is en mij er diep voor schaam. Nu heeft ze aangifte gedaan en gezegd dat ik misbruik van haar lichaam heb gemaakt. Omdat ik het niet eerder had verteld aan haar. En het laatste weekend sex hebben gehad. Ook heeft ze mails naar mijn werkgever gestuurd en alles verteld. Ik heb hier bewijs van. Ik voel mij een ontzettende eikel en nogmaals ik schaam me er diep voor. En snap heel goed dat ze woedend is. Ook heb ik zelf nog nooit wat met Politie te maken gehad in mijn leven. Mijn vraag is wat kan ik verwachten. Alvast veel dank voor jullie antwoorden.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Re: Vreemdgegaan. Nu zegt ex vriendin dat ik misbruik van haar lichaam heb gemaakt

Ongelezen bericht door Proost »

Die vraag kunnen wij niet voor je beantwoorden. Ik vraag me überhaupt af of je wel benaderd gaat worden door de politie want ik lees in dit verhaal geen strafbaar feit. Eerder een relationele twist en daar is de politie geen partner in, in deze situatie. Houd wel goed in de gaten dat ze je werkgever niet blijft bestoken met deze info want dan zou er sprake kunnen zijn van smaad/aster vanuit haar kant. Dit is echter een situatie die je, van beiden kanten uit, echt niet vanuit het strafrecht moet willen oplossen.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Vreemdgegaan. Nu zegt ex vriendin dat ik misbruik van haar lichaam heb gemaakt

Ongelezen bericht door SWAT »

De Wet kent geen verplichting om voor het hebben van sex de andere partner te vertellen of je wel of niet bent vreemd gegaan. Het niet vertellen levert dus geen strafbaar feit op.
Zolang de ex geen zaken aan je werkgever meldt die onwaar zijn is daar ook geen strafbaar feit.
Stay safe out there.
Jef555 TS
Nieuw lid
Geslacht:

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

SWAT schreef: 07 apr 2023, 16:28 De Wet kent geen verplichting om voor het hebben van sex de andere partner te vertellen of je wel of niet bent vreemd gegaan. Het niet vertellen levert dus geen strafbaar feit op.
Zolang de ex geen zaken aan je werkgever meldt die onwaar zijn is daar ook geen strafbaar feit.
Zelfs als ze dingen vertelt die wel waar zijn.
Beide delicten hebben tot doel een ander zwart te maken.

Bij laster gebeurt dit echter door het verkondigen van onwaarheden.

Bij smaad hoeft er geen sprake te zijn van onwaarheden.

Het openbaar maken van overspel of afwijkende seksuele voorkeur wordt bijvoorbeeld als smaad aangemerkt.
Jef555 TS
Nieuw lid
Geslacht:

U ook bedankt voor u antwoord Pim
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Daarmee is de vraag beantwoord.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten