Dag allemaal, kan iemand mij helpen. Afgelopen zaterdag aangehouden met drank op , volgens mij 570 ugl (word nog bevestigt) na invordering rijbewijs en beschikking rij verbod richting huis. Vraag: enig idee wat me te wachtten staat?
Ben ruim 18 jaar geleden ook al eens gepakt toen alleen boete en EMA.
Heeft t zin een brief naar officier te sturen voor teruggave rijbewijs of beter af te wachtten.
Hoef niet te zeggen dat ik een domme penis ben door te gaan rijden onder invloed.
Alvast grote dank voor wat hulp.
Rijbewijs ingevorderd alcohol
Moderator: Moderatorteam
Re: Rijbewijs ingevorderd alcohol
Heb je de zoekfunctie van het forum al gebruikt?
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Hier is een overzichtje van (een deel van) de richtlijn voor het openbaar ministerie, waarin je zelf even kunt zien wat de richtlijn aangeeft:
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Naast de richtlijnen van het OM die @MotoRon al aanhaalt zal ook het CBR nog komen met een EMA cursus. Deze cursus is verplicht om uw rijbewijs te houden en kost 1.099 euro.
https://www.cbr.nl/nl/onveilig-rijgedra ... -ema-2.htm
https://www.cbr.nl/nl/onveilig-rijgedra ... -ema-2.htm
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Ik ga er overigens vanuit dat de µ/gl hoger was dan 570 want anders vorderen wij je rijbewijs niet in. Maar zoals je al aangaf, dat wordt nog bevestigd. Al met al een dure fout.... weer.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Dat was al bekend bij TS, hij heeft al een keer de EMA gedaanDiNozzo schreef: 05 mar 2023, 17:45 (...) zal ook het CBR nog komen met een EMA cursus. Deze cursus is verplicht om uw rijbewijs te houden en kost 1.099 euro
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
De 18 jaar geleden is niet meer zichtbaar op je strafblad en telt dus niet meer mee als recidive.
Stay safe out there.