begeleid rijden in wachttijd nieuw rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
rademaker TS
- Infopolitie Gast
begeleid rijden in wachttijd nieuw rijbewijs
Wacht op nieuw rijbewijs mag ik rijden als mijn vrouw met rijbewijs meerijdt
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: begeleid rijden in wachttijd nieuw rijbewijs
Dit is wel een heel korte vraag. Is dit een eerste aanvraag voor een rijbewijs, heeft u al een rijbewijs en is het verlopen en heeft u een nieuw rijbewijs aangevraagd? Misschien kunt u de vraag iets verduidelijken.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Begeleid rijden is een term voor 17 jarigen die hun B rijbewijs hebben gehaald en alleen mogen rijden met een coach naast zich. Deze laatste moet minimaal 27 jaar zijn. Ik gok dus dat de vraag, begeleid rijden, anders bedoeld wordt. Uitgaande dat het dus niet om begeleid rijden gaat, is uw vrouw naast u van geen nut, of zij moet links van u zitten.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Mitch
- Roepnaam: Mitchel
- Geslacht:
- Leeftijd: 40
Je moet een rijbewijs kunnen tonen. Je hebt dan de rijbevoegdheid wel, maar kunt niet voldoen aan de vordering om hem te laten zien. Dat is strafbaar gesteld en daar kun je een bekeuring voor krijgen; k150c.
-
rademaker TS
- Infopolitie Gast
Meen mij te herrineren van heel vroeger dat als er een bijrijder naast je zit met rijbewijs dat je dan mag rijden terwijl je op je verlenging van je rijbewijs wacht. Wachten duurt nogal lang en moet APK laten doen en boodschappen.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Dat was dan nog ver voor de eeuwwisseling. Nee, zoals gezegd moet u als bestuurder op eerste vordering een geldig rijbewijs kunnen tonen en niet uw passagier.
Kijk nog even in de voorwaarden van uw autoverzekering, daar zal ook in staan dat schade alleen verzekerd is als de bestuurder een geldig rijbewijs heeft.
Kijk nog even in de voorwaarden van uw autoverzekering, daar zal ook in staan dat schade alleen verzekerd is als de bestuurder een geldig rijbewijs heeft.
Stay safe out there.
"In het bezit is van" staat er meestal.
En moet je dat rijbewijs dan fysiek in je bezit hebben en dus bij je dragen? Of moet het zijn verstrekt?
Gewetensvraag
En moet je dat rijbewijs dan fysiek in je bezit hebben en dus bij je dragen? Of moet het zijn verstrekt?
Gewetensvraag