Romeo's bij voetbal
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Romeo's bij voetbal
Als een romeo een van de voetbal hooligans mishandeld. Hoe kom je aan zijn dienst nummer naam of ID ?!
Re: Romeo's bij voetbal
Bij voetbalwedstrijden worden altijd opnamen gemaakt toch? Je hoeft geen naam of dienstnummer te hebben, je dient een klacht in tegen die agent die die "hooligan" mishandelde en dan wordt vanzelf bekeken wie dat was.
Voor elke agent in burger geldt,
art. 2 Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke marechaussee en andere opsporingsambtenaren
Het kan niet altijd, ik kan me voorstellen bij een voetbalwedstrijd, hooligans, niemand stopt om eens op zijn gemak op een legitimatie te gaan staan kijken.
Voor elke agent in burger geldt,
art. 2 Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke marechaussee en andere opsporingsambtenaren
Wetstekst
De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt:- bij optreden in burgerkleding ongevraagd, tenzij bijzondere omstandigheden dit onmogelijk maken, en
- bij optreden in uniform, op verzoek daartoe.
Alleen al het feit dat TS weet wat een Romeo is doet vermoeden vanuit welke hoek de vraag komt.
Dus de eerste vraag die je jezelf dan kan stellen is: "als ik als voetbalhooligan bewust de confrontatie niet uit de weg ga, en vervolgens een paar flinke tikken krijg..... Zou ik.... Heel misschien.... Wel eens iets aan mezelf te danken hebben?"
Als wij optreden rondom voetbalwedstrijden en een aanhouding moeten doen mogen wij daarbij het nodige geweld gebruiken (in tegenstelling tot voetbalhooligans... Die mogen dat niet ook al denken ze daar zelf anders over).
Dus de eerste vraag die je jezelf dan kan stellen is: "als ik als voetbalhooligan bewust de confrontatie niet uit de weg ga, en vervolgens een paar flinke tikken krijg..... Zou ik.... Heel misschien.... Wel eens iets aan mezelf te danken hebben?"
Als wij optreden rondom voetbalwedstrijden en een aanhouding moeten doen mogen wij daarbij het nodige geweld gebruiken (in tegenstelling tot voetbalhooligans... Die mogen dat niet ook al denken ze daar zelf anders over).
Vraag 1: wat wil je ermee?
A] Aangifte doen
B] Een klacht indienen
C] Bij hem op de koffie?
Tis heel simpel:
C] Dan zou ik wachten op de volgende wedstrijd en uw ogen goed de kost geven.
A+B] U heeft hiervoor geen naam nodig.
Als u bent aangehouden is er een proces verbaal van aanhouding gemaakt door een van de agenten die de hooligan vastpakte. Dan heb je één van de betrokken/aanwezige collega's. Die weet vast in welke team hij opereerde en anders weet de politie dat wel.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator Skipperje
Betere tips gaan er niet komen. Tijd voor een slotje.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit