amerikaanse politie motor lampen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
sparkplug TS
Nieuw lid
Roepnaam: fer

amerikaanse politie motor lampen

Ongelezen bericht door sparkplug »

Hallo,
Ik heb een zwarte amerikaanse politie motor , De verstralers aan de voorkant hebben 1 lampglas rood en de andere zijde blauw. Mag ik hiermee rondrijden? De lampen zijn niet aangesloten. https://youtube.com/clip/Ugkx6-MroHCEHw ... USUXphtYgr

Alvast bedankt
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 69

Re: amerikaanse politie motor lampen

Ongelezen bericht door donmarcello »

Het is afhankelijk van het land en de plaatselijke wetgeving of het is toegestaan om op je motor een Amerikaanse rood en blauwe politie-lamp te hebben, zelfs als ze niet zijn aangesloten. In sommige landen is het bezit van dergelijke lampen verboden, terwijl in andere landen beperkingen of regels kunnen gelden voor het gebruik ervan. Het is verstandig om de plaatselijke wetgeving te controleren voordat je een dergelijke lamp op je motor plaatst.
Met dank aan chat-ai nu kijken of de geleerde hier meer verstand er van hebben :D
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Wetstekst

Artikel 5.4.65 Regeling Voertuigen
2. Motorfietsen niet in gebruik bij de in de artikelen 29, eerste lid, en 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten of voorzieningen die de indruk wekken dat het voertuig is voorzien van een dergelijke lichtarmatuur.
Helaas, het blauwe armatuur moet afgedekt zijn. Het mag niet zichtbaar zijn omdat het de indruk kan wekken dat het een werkend blauw zwaailicht is.

@donmarcello Als je het niet weet...
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

donmarcello schreef: 08 feb 2023, 13:17
Het is afhankelijk van het land en de plaatselijke wetgeving of het is toegestaan om op je motor een Amerikaanse rood en blauwe politie-lamp te hebben, zelfs als ze niet zijn aangesloten. In sommige landen is het bezit van dergelijke lampen verboden, terwijl in andere landen beperkingen of regels kunnen gelden voor het gebruik ervan. Het is verstandig om de plaatselijke wetgeving te controleren voordat je een dergelijke lamp op je motor plaatst.
Hoeveel voorbehouden moet je lezen om te gaan twijfelen of het in Nederland is toegestaan?
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

De vraag is wel beantwoord door @DiNozzo . Daarom sluit ik dit bericht.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten