Hallo,
Ik kreeg vandaag een kentekenbewijs thuisgestuurd, op naam van mijn bedrijf, maar ik heb helemaal geen auto gekocht en weet dus totaal niet waar dit vandaan komt.
Wel heb ik direct een mail naar de RDW gestuurd, maar het is vrijdag avond, dus op z'n vroegst komt er maandag pas antwoord (reëel gezien woensdag/donderdag pas).
Dit voertuig heb ik dus niet gekocht, hebben ze nooit mijn ID voor gehad, is nooit mijn rijbewijs voor overlegd etc.
Is er een manier om er weer snel van af te komen? Moet ik aangifte doen bij politie, of überhaupt een melding gemaakt worden zodat de politie er vanaf weet? (i.v.m. boetes, etc.)
bij voorbaat dank voor antwoord.
Kenteken op mijn naam gezet, zonder mijn meeweten
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Kenteken op mijn naam gezet, zonder mijn meeweten
Even voor alle zekerheid. Uw bedrijf is niet een garagebedrijf dat auto's in een bedrijfsvoorraad heeft en waar nu één aan is toegevoegd. U heeft gewoon een ander bedrijf, zeg een klussenbedrijf, dat plotseling een extra voertuig op naam heeft. Het betreffende voertuig komt ook niet voor in uw direct kennissenkring of familie?
Overigens heb ik, ongeacht de antwoorden op deze vragen, niet direct een antwoord. Erg vreemd.
Piet
Overigens heb ik, ongeacht de antwoorden op deze vragen, niet direct een antwoord. Erg vreemd.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Ook mijn vraag is inderdaad: heeft u een autobedrijf (of aanverwant ivm bedrijfsvoorraad of voertuigen op naam zetten voor demoregelingen etc) of iets totaats anders? Dus met andere woorden: kunt of doet u zelf iets met rdw-erkenningen of helemaal niet? Heeft u een BV of een eenmanszaak?
Kun u zien wanneer het voertuig op naam is gezet? Datum tenaamstelling dus.
Normaliter is er voor het op naam zetten van een voertuig op een bedrijf een KVK uittreksel nodig en de naam+handtekening+rbw(of id) van een gevolmachtigde die op de kvk genoemd staat. Tenzij u een eenmanszaak heeft, dan komt de auto op uw eigen naam maar dan is alsnog uw rbw of id nodig.
Kun u zien wanneer het voertuig op naam is gezet? Datum tenaamstelling dus.
Normaliter is er voor het op naam zetten van een voertuig op een bedrijf een KVK uittreksel nodig en de naam+handtekening+rbw(of id) van een gevolmachtigde die op de kvk genoemd staat. Tenzij u een eenmanszaak heeft, dan komt de auto op uw eigen naam maar dan is alsnog uw rbw of id nodig.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Mogelijk scenario: u heeft ooit zakelijk een auto gekocht bij een autobedrijf en heeft daarvoor KvK gegevens overlegd bij dat bedrijf.
Het bedrijf verkoopt vervolgens later weer een auto een een zakelijke klant maar gebruikt per ongeluk of door slordige administratie uw zakelijke gegevens voor het overschrijven van het kenteken. U heeft nu een kenteken op naam van uw bedrijf.
Enige weg terug is via de RDW of indien u die kunt vinden via de verkopende autohandelaar ie digitaal nog enige tijd heeft om zaken recht te zetten.
Waar u hier zakelijke klant leest kunt u ook particulier lezen.
Persoonlijk zou ik deze zaak ook melden bij de politie, 0900-8844. Al was het maar ter voorkoming van ellende voor uzelf. Het feit dat het kenteken nu op uw naam staat maakt u verantwoordelijk voor o.a. belastingen , verzekering en boetes.
Het bedrijf verkoopt vervolgens later weer een auto een een zakelijke klant maar gebruikt per ongeluk of door slordige administratie uw zakelijke gegevens voor het overschrijven van het kenteken. U heeft nu een kenteken op naam van uw bedrijf.
Enige weg terug is via de RDW of indien u die kunt vinden via de verkopende autohandelaar ie digitaal nog enige tijd heeft om zaken recht te zetten.
Waar u hier zakelijke klant leest kunt u ook particulier lezen.
Persoonlijk zou ik deze zaak ook melden bij de politie, 0900-8844. Al was het maar ter voorkoming van ellende voor uzelf. Het feit dat het kenteken nu op uw naam staat maakt u verantwoordelijk voor o.a. belastingen , verzekering en boetes.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Inderdaad twee dingen. Aangifte doen van identiteitsfraude en een brief namens uw bedrijf richting RDW dat uw bedrijf geen houder is van dit voertuig en dat u aangifte heeft gedaan van identiteitsfraude.
Het rdw zal het kenteken dan ongeldig gaan verklaren.
Het rdw zal het kenteken dan ongeldig gaan verklaren.
Stay safe out there.
Is een rechtspersoon een identiteit als in 231? Hier spreekt men over persoonsgegevens (al dan niet met een biometrisch kenmerk). Die heeft een rechtspersoon toch niet?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Nee maar men heeft gebruik moeten maken van de id gegevens van een gevolmachtigde van het bedrijf om het kenteken op naam van het bedrijf te kunnen zetten.
Stay safe out there.