Hallo,
Ik vraag me af of het problemen oplevert bij de sollicitatie als je ooit drugs hebt gebruikt. Daarmee bedoel ik ooit een keer xtc of coke o.I.d.
Drugs gebruik als agent
Moderator: Moderatorteam
Re: Drugs gebruik als agent
Als dit ooit geweest is hoeft het niet per se een probleem te zijn. Ligt wel aan de context... hoe lang is het geleden? Was het een keer proberen of gebruikte je elke week? Hoe oud was je? Deed je dit in groepsverband of alleen? Etc. etc. Dit zal allemaal bekeken en besproken worden indien je tot de screeningsronde komt bij een sollicitatie. 1 tip. Wees altijd eerlijk!
Als je dit gebruiken met vrienden deed, en je kiest ervoor om niets te zeggen, en je vrienden treden ermee naar buiten...
Dan ga je eruit op niet integer gedrag.
Dan is er geen discussie mogelijk.
Ben je daarentegen wel eerlijk dan heeft de politie de keus hoe zwaar ze eraan tillen en of ze je willen aannemen.
Dus het is aan jou.
En lees dan even onderstaande anekdote:
Ik ken een verhaal van een agente in opleiding die kassiere bij een supermarkt was geweest. Daar rekende ze niet alles af voor haar vrienden en bekenden.
Ze werd betrapt en ze mocht kiezen:
- vrijwillig opstappen en een betalingsregeling
- ontslagen worden en geld via de rechter vorderen
En bij niet nakomen van de betalingsregeling zou alsnog aangifte gedaan worden en een vordering.
Dat terugbetalen liep goed, dus geen aangifte, dus bij de screening werd niks gevonden en ze werd aangenomen.
En toen meldden haar 'vrienden' zich met het verhaal. Dat was zo gecheckt bij de supermarkt en werd bevestigd.
Resultaat: uit de klas gehaald op de politieacademie ten overstaan van haar klasgenoten. Tja...
Dan ga je eruit op niet integer gedrag.
Dan is er geen discussie mogelijk.
Ben je daarentegen wel eerlijk dan heeft de politie de keus hoe zwaar ze eraan tillen en of ze je willen aannemen.
Dus het is aan jou.
En lees dan even onderstaande anekdote:
Ik ken een verhaal van een agente in opleiding die kassiere bij een supermarkt was geweest. Daar rekende ze niet alles af voor haar vrienden en bekenden.
Ze werd betrapt en ze mocht kiezen:
- vrijwillig opstappen en een betalingsregeling
- ontslagen worden en geld via de rechter vorderen
En bij niet nakomen van de betalingsregeling zou alsnog aangifte gedaan worden en een vordering.
Dat terugbetalen liep goed, dus geen aangifte, dus bij de screening werd niks gevonden en ze werd aangenomen.
En toen meldden haar 'vrienden' zich met het verhaal. Dat was zo gecheckt bij de supermarkt en werd bevestigd.
Resultaat: uit de klas gehaald op de politieacademie ten overstaan van haar klasgenoten. Tja...
-
Thelord24 TS
- Infopolitie Gast
Bedankt voor de antwoorden, ik ga ik er sowieso eerlijk over zijn. Dus maar ff afwachten wat ze er van denken.