vraag over begrenzer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Rocky1929 TS
Nieuw lid
Roepnaam: rocky

vraag over begrenzer

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Hallo forumleden,
Ik heb laatst helaas een wok gekregen en moet mijn brommer nu dus weer origineel maken.
Ik heb contact gehad met de rdw en zei wisten mij te vertellen dat ik een begrenzer in mijn brommer mocht zetten voor de keuring mits deze niet tijdens het rijden ge-de-activeert kon worden.
Nu vraag ik mij dus af of ik op deze manier ook op straat zou mogen rijden als mijn brommer goedgekeurd is en dus niet dat ze de begrenzer er zomaar uit trekken bij een rollerbank controle.
En dan heb ik nog een tweede vraag, en dat is dat je naast een boete voor een begrenzer ook nog een melding van fraude(???) zou krijgen als deze wordt aangetroffen, zou iemand dit kunnen bevestigen/ontkrachten.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: vraag over begrenzer

Ongelezen bericht door Skipperje »

In de Regeling voertuigen staat dit:

Wetstekst

Artikel 5.6.8, 3e lid: Bromfietsen mogen niet zijn voorzien van een voorziening met het kennelijke doel de controle op de in het eerste en tweede lid vermelde maximumconstructiesnelheid te bemoeilijken of te beïnvloeden.
Er staat dus niet dat je geen begrenzer mag hebben. Maar als je een begrenzer hebt, dan mag deze de snelheid niet kunnen beïnvloeden. Dus niet uit kunnen schakelen, niet makkelijk een stroomdraadje kunnen losmaken etc.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten