Inhalen op kruising
Moderator: Moderatorteam
- taxisnelweg TS
- Roepnaam: paul
Inhalen op kruising
Kruising met twee rijstroken. rechtdoor en linksaf. De bus moet daar altijd rechtsaf slaan. Die staat dan steeds te wachten op voetgangers en fietsers. Indien ik achter de bus sta, mag ik die dan inhalen via de strook voor linksaf of moet ik blijven wachten tot die bus weg is? Geen doorgetrokken streep maar stippellijn tussen de rijstroken.
Re: Inhalen op kruising
Als u de kruising oprijdt uit het voorsorteervak voor linksaf dan dient u op de kruising ook linksaf te gaan.
En niet rechtdoor!
U moet dus wachten.
En niet rechtdoor!
U moet dus wachten.
-
Mitch
- Roepnaam: Mitchel
- Geslacht:
- Leeftijd: 40
Dat staat overigens in art 78 RVV
1Bestuurders die de rijbaan volgen zijn verplicht op een kruispunt de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft. Een in een voorsorteerstrook gelegen fietsstrook maakt deel uit van deze voorsorteerstrook.
Wetstekst
Artikel 781Bestuurders die de rijbaan volgen zijn verplicht op een kruispunt de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft. Een in een voorsorteerstrook gelegen fietsstrook maakt deel uit van deze voorsorteerstrook.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator Skipperje
Hier hoeven we verder niet over te spreken. Duidelijke antwoorden. Ik vind het al weer tijd voor een slotje.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit