Slecht gevoel medische keuring

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
JB111194 TS
Infopolitie Gast

Slecht gevoel medische keuring

Ongelezen bericht door JB111194 »

Beste dienders en overigen forumleden,

7oktober ben ik heel stom gepakt met een relatief hoge dosering MDMA in mijn bloed.
Het was absoluut niet mijn bedoeling om te gaan rijden maar omdat ik een telefoontje kreeg dat ik niet in Utrecht hoefde te werken maar dichter bij huis besloot ik in de euforie en ondoordachtheid prima in staat te zijn auto te rijden.

Ik merkte onderweg dat ik nog wel erg wakker en euforisch was en daarom nam ik een tablet oxazepam in.
Ik dacht (weet) dat deze natuurlijk niet meteen werken en dan zou ik thuis misschien beter kunnen slapen.

Onderweg van Utrecht naar Rotterdam bleken er veel wegen afgesloten te zijn waardoor de weg een stuk langer duurde dan verwacht, en ik begon me steeds minder helder te voelen.
Helaas was ook de snelweg langs mijn stad afgesloten en de afrit die me er anders kom brengen ook nog.
Zo kwam ik uiteindelijk in Spijkenisse uit terwijl ik in Vlaardingen moest zijn.

Doordat ik me niet heel goed voelde en doordat ik ook gewoon niet meer wist hoe ik moest rijden reed ik wat langzamer en slingerde ik.
Tot mijn geluk (vind ik achteraf, toen niet) viel ik op bij jullie collega’s die me staande hielden en een speekseltest afnemen.
Ik mocht mee naar het politiebureau en daar is bloed afgenomen. (Ik ben nog nooit aangehouden geweest dus dit alles is nieuw voor mij)

Nu weet ik dat het absoluut niet goed is wat ik heb gedaan en ik heb dat ook meteen tegen de agenten die ter plaatsen kwamen gezegd.

Na een paar weken ligt er een brief van de politie op de mat dat (terecht) de zaak door is gestuurd naar het CBR voor een onderzoek rijgeschiktheid.

Echter is er bij mij op dit moment geen spraken van middelenmisbruik, maar in het verleden wel.
Maar gelukkig kijken ze naar het afgelopen 12 maanden dus dat komt goed dacht ik.

-> in 2017 ben ik namelijk gestalkt door mensen die ik voorheen vrienden noemde, elke dag zat mijn auto onder de eieren, teer, krassen. Ze kwamen snachts langs op mijn werk om te intimideren (ziekenhuis) en stuurde me dan foto’s en verspreide allemaal foto’s (als een soort advertenties van mijn zusjes via internet) ook kreeg ik regelmatig filmpjes met doodsbedreiging. Dit hield na een half jaar op maar ondanks dat ik alles op video had kreeg ik steeds terug van de politie: gebrek aan bewijs.
-> van toen tot 2019 sliep ik erg slecht, in piekerde overal over en dacht over alles veel te veel na. Door het slaap-tekort was ik enorm kapot en voelde me alsmaar verdrietig. Toen een cliënt vertelde dat als hij de oxycodon die hij van mij kreeg voor de pijn al zijn probleem vergat en hij lekker sliep, dacht ik nog niet heel veel aan wat hij zei.
Nu wel, want een aantal weken later en met misschien 1,5u slaap kocht ik online oxycodon en binnen notime nam ik het alleen nog maar omdat ik me slecht voelde wanneer ik het niet nam.
Na 2Maanden tegen mijn Vriendin opgebiecht wat er speelde en we zijn samen naar de huisarts gegaan die alleen tegen mij zei toen ik vertelde afhankelijk te zijn geworden aan het middel ‘je bent gek, daar is de deur’.
Gelukkig had ik al therapie bij de praktijkondersteuner van de huisarts en die verwees mij door naar de ggz, waar ik in de COVID periode wel 10artsen 6 psychologen enz heb gezien die allemaal wat anders zeiden zonder een eenduidig beleid te maken.
Eind 2020 werd ik uiteindelijk toch doorgestuurd naar een ggz die WEL bekend was met verslavingszorg (dat bleek die voorgaande dus niet te zijn en schreven zelfs de oxycodon voor).

Sinds feb 2021 ben ik er vanaf en voelde me hartstikke goed. Desalniettemin wel met een medicijn dat ’suboxone’ heet. (Werkzame stoffen buprenorfine/nalaxon) buprenorfine is een sterk opiaat, en nalaxon is een medicijn dat er voorzorg dat het medicijn niet misbruikt kan worden en er dus ook geen euforie ontstaat bij het nemen van het middel (maar dus ook voor andere opiaten). Tot op heden heb ik geen behoefte meer gehad iets te MISbruiken, en ben ik (ook nu) netjes clean.

Dit jaar ben ik getrouwd en aankomend april krijgen we een zoontje waar we enorm blij mee zijn, de zon gaat schijnen laten we maar zeggen. Mijn vrouw, 25Jaar heeft haar verpleegkundige studie bijna afgerond en Ik 27 jaar werkte ook als ZZP’r in de ziet dus ik we dachten weer vooruit te kunnen kijken.

Nu kreeg ik op de dag dat ik jarig was en toevallig ook de dag dat ik 10jaar mijn rijbewijs had een bericht dat mijn rijbewijs ongeldig werd en dat er een onderzoek zou volgen.

ik had natuurlijk wel een straf verwacht maar omdat ik (op een boete na) nog nooit met politie in aanraking was geweest kwam dit hard aan.

Zeker omdat ik volgens de brief die de politie mij meegaf na 24uur weer mocht rijden en ik de dag voor mijn verjaardag ‘’eindelijk’’ werd gediagnosticeerd met ADHD, waarvan veel mensen denken dat het irritante drukke jongens zijn maar het is veel meer dan dat (soms maar een halfuur per nacht slapen door onrust, altijd (negatieve) gedachtes in je hoofd maar bij mij vooral lichamelijke onrust die ik dus toentertijd had verdoofd met oxycodon)
Voor mij was het eindelijk iets waarvan ik dacht: zie je het is er echt ik ben niet gek alles testen die ik op die dag maakte lieten zien dat ik ADHD had en bekend is dat dat in bepaalde vormen (zo ook mijn vorm) leid tot het zoeken naar rust die ik twee jaar terug dus vond in oxycodon.

Op internet lees je de meeste horrorverhalen over de onderzoeken bij het CBR en zeker met mijn voorgeschiedenis maakte het mij bang, vooral met de wetenschap dat wij in april een kleintje verwachten en ik (eigenschap van adhd) een iets TE groot vertantwoordelijkheidsgevoel heb naar mijn vrouw en nog ongeboren kindje.

Nu kreeg ik afgelopen maandag het rapport terug waar eigenlijk alles positief uitpakte. Niks duide nog op misbruik van drugs (Daarin bedoel ik dus ook dat ik op alle drugs die ze testen NEGATIEF teste). Alleen omdat ik een bepaalde waarde in mijn bloed had, en had gezegd dat ik het eerder had gebruikt ziet de psychiater van de RDW het als volgt:
Doordat ik nog goed in staat zou zijn een motorvoertuig te besturen met een te hoge promillage MDMA in mijn bloed gaan ze ervanuit dat ik dit vaker zou gebruiken en krijg ik dus de stempel ‘drugsmisbruik’
Mijn antwoorden had ik gegeven omdat ik nog nooit in aanraking was geweest met justitie en bij u had gezegd dat ik eerder op die dag voor het laatste had gebruikt(06:00 ipv 18:00). Uit angst, Juist omdat alles zo goed ging. En samen met dat ik zei dat ik me niet volledig bedwelmd voelde duidde ze dat op tolerantie en dus misbruik terwijl ik nagenoeg nooit MDMA heb gebruikt.

Nu gebruik ik sinds november (dus na de aanhouding) methylfenidaat en de artsen zeiden ook dat deze waarschijnlijk hoger gedoseerd moet worden ivm mijn voorgeschiedenis. MDMA valt ook onder amfetamines dus is het dan misschien ook zo dat ik daarom een hogere concentratie in mijn bloed kon hebben en nog relatief goed kon functioneren?

Nu heb ik tot morgen recht van blokkering maar dan moet ik zoiezo een jaar wachten voor ik weer getest kan worden. En ik heb ook niks te verbergen (Dan sturen ze niks door naar het CBR) maar het CBR ziet blokkering als een positieve uitslag als drugsmisbruiker.

Dus heb ik een advocaat gevraagd wat nu te doen en die zegt eigenlijk nadat ik al honderden euro’s heb betaald dat de kans van slagen klein is en eigenlijk niks voor me kan doen.
Nu heb ik recht op correctie en heb een brief geschreven waarin in de werkelijke tijden heb beschreven, en ook het bovenstaande over mijn voorgeschiedenis en eventuele tolerantie door het verleden.

Daarnaast heb ik eind oktober een brief van de politie/justitie gehad dat ze alles door zouden sturen naar het CBR maar verder heb ik van de politie/justitie niks meer gehoord.
Is dit dan de straf?
En heeft iemand enig idee op welke manier ik het snelst mijn rijbewijs terug kan krijgen.
(Ik heb de ruime €1400,- meteen betaald aan het cbr voor de test en die dag zelf meteen mijn rijbewijs opgestuurd.

Ik hoop op wat antwoorden op mijn vragen en voel me al schuldig en crimineel genoeg om nog meer veroordeeld te worden.

Mvg,
J
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Slecht gevoel medische keuring

Ongelezen bericht door SWAT »

Een heel verhaal maar helaas bent u bij ons aan het verkeerde adres. Politie en OM hebben behalve de initiële melding bij het cbr dat u onder invloed van drugs hebt gereden geen enkele bemoeienis met of enige invloed op de daarop door het cbr gevolgde procedure.
Het cbr onderzoek naar uw rijgeschiktheid is geen straf en wordt ook door de strafrechter niet als straf gezien.
U moet ook een brief hebben gekregen over de uitslag van het bloedonderzoek en of het dossier naar het OM is ingestuurd.
Het OM beslist of u vervolgens ook strafrechtelijk wordt vervolgd.
Stay safe out there.
Jb111194 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Jb111194 »

Dankuwel, ik heb alleen eind oktober een brief gekregen met de uitslag van het bloedonderzoek en daarna kwam het vervolg bij het CBR terecht.
Klopt het dat het erg lang kan duren of kan ik er op een bepaalde manier een keer vanuit gaan dat het hierbij blijft?
(Ik heb geen ongeluk veroorzaakt, schade gereden o.I.d) met dank aan jullie collega’s

Het enige dat ik mee kreeg was een brief dat ik 24uur niet mocht rijden, vervolgens heb ik na de brief met de uitslag gewoon mogen rijden tot ik de brief van het CBR kreeg met wat hun beslissing was.
En niks meer vernomen
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Ik ga het zeggen ook...
Niet om u te bashen maar om een spiegel voor te houden.

Het was niet de bedoeling om te gaan rijden maar u deed het toch. Ik zie geen enkele reden waarom u ging rijden. Ook niet de door u opgegeven reden. Ik zie wel een reden om het niet te doen: MDMA.
Als u van de auto afhankelijk was om thuis te komen dan had u geen MDMA moeten pakken.

Ik zie hierin geen enkel verantwoordelijkheidsbesef naar het overige verkeer. Eigenlijk alleen egoïsme en hoop dat alles goed zal gaan. En zoniet verzin ik wel een verhaal.

Dan, of het niet erg genoeg is, neemt u tijdens de rit oxazepam in. En waarom?
Zodat u bij thuiskomst meteen goed kunt slapen en geen last meer heeft van de MDMA. Dus, wederom, puur eigenbelang.

U had deze pil ook thuis kunnen innemen en veilig door het verkeer kunnen gaan. Maar nee, want het duurt een tijdje voordat deze gaat werken. Egoïstisch gedacht nam u het risico om met nog meer medicatie zich in het verkeer te bevinden. En de afloop: het niet meer kunnen besturen van uw auto werd realiteit. Dat er niets ernstigs is gebeurd daar had u geen enkel invloed op.

10 artsen en 6 psychologen verder en dan schrijft u dat u sinds februari 2021 van uw verslaving af bent. En hoewel ik geen arts, psycholoog of welke medische scholing ook heb zeg ik: u bent er nog niet vanaf.

Want in oktober, naar ik aanneem 2022, pakt u gewoon MDMA en oxazepam en gaat dan deelnemen aan het verkeer. Ik vraag me af wat u uw cliënten vertelt over medicatie en deelnemen aan het verkeer. En er vanuit gaande dat u hen goed adviseert, waarom houdt u zichzelf daar niet aan?
ik had natuurlijk wel een straf verwacht maar omdat ik (op een boete na) nog nooit met politie in aanraking was geweest kwam dit hard aan.
Wat had u dan verwacht?
Een keer foei zeggen?
De 24 uur rijverbod was voor het acuut vastgestelde middelen gebruik met een straattest. De straf naar aanleiding van het bloedonderzoek volgt later omdat de uitslag van het bloedonderzoek simpelweg niet meteen bekend is.

Voorts kan het CBR los van dat alles zijn eigen koers varen en u 'royeren' als lid van de club rijbewijsbezitters. Een rijbewijs is geen grondrecht. Lonkt ook weer hard maar zo is het wel.

Ik maak mij nog steeds zorgen. Om het feit dat u met uw gebrek aan verantwoordelijkheid in de zorg werkt. Waar ik ook nog eens van alles voorhanden is. En omdat u achteraf voor alles een excuus heeft, maar vóóraf niet in staat bent geweest om te zeggen:
Ik blijf van geneesmiddelen af als pretpillen
Of als ik toch heb gepakt (wat ik zeker niet ok vind) dan neem ik mijn verantwoording en rij niet.

En tenslotte: wetende hoe verslavend medicatie kon zijn 2017-2021, pakte u in 2022 voor de lol MDMA en oxazepam. Ja, voor de lol, want een medische noodzaak ontbrak.

Als laatste: is er een meldcode in uw ziekenhuis en heeft u uw problemen destijds daar gemeld?
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Zoals door @SWAT
al aangegeven is dit niet het juiste adres om je vragen te antwoorden. Daarom sluit ik dit bericht.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten