Politie academie opnieuw

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Watchpatrick TS
Nieuw lid
Roepnaam: Patrick

Politie academie opnieuw

Ongelezen bericht door Watchpatrick »

Beste,

In 2020 ben ik begonnen met het solliciteren op een functie binnen de politie organisatie. Hierbij ben ik in aug 2021 begonnen met de politie academie en helaas met wat prive redenen moeten stoppen met de opleiding in een vroeg stadium.

Nu inmiddels weer werkzaam binnen de organisatie als ICT-er maar tovh blijft het straat werk aan me knagen als ik dan de verhalen hoor van de collegas of mensen ben ik toch weer onder de indruk en roept dit toch de enige motivatie op om agent op straat te zijn!

Nu heb ik in mijn tijd dat ik gestopt ben niet stil gaan zitten maar ben ik mezelf gaan afvragen waarom ik toen stopte. Hierdoor heb ik aan deze redenen gesleuteld.

Nu komt de vraag als ik opnieuw solliciteer voor de functie agent zou dit gewoon kunnen? Of zal ik niet opnieuw de academie in kunnen gaan omdat ik toen zo vroegtijdig ben gestopt?

Afwachtende op jullie reacties.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Re: Politie academie opnieuw

Ongelezen bericht door Pim »

De vraag is denk ik of men jou positief of negatief heeft leren kennen tijdens de opleiding op de academie en of praktijk.
En hoe lang was je in opleiding?

Want als je opnieuw solliciteert kun je er vanuit gaan dat ze op de academie referenties gaan opvragen bij docenten of praktijkbegeleiders.

Er is maar één manier om erachter te komen en dat is contact opnemen met afdeling werving en selectie.
Vraag het daar. Zij nemen de beslissing.

Wij kunnen hier van alles roepen of vinden maar wij gaan er niet over en hebben er geen invloed op.

En mocht er iemand hier reageren die ook gestopt is een later weer is aangenomen/ toegelaten tot de opleiding zegt dat niets over jouw traject en persoonlijke situatie.

Eveneens in omgekeerde situatie: een ander die niet een tweede kans kreeg hoeft niet te betekenen dat dat voor jou ook zo zal zijn.
Gesloten