Mes als verdediging tegen honden
Moderator: Moderatorteam
-
Ligfietser TS
- Infopolitie Gast
Mes als verdediging tegen honden
Honden hebben het niet op ligfietsers, en ik voel me dan ook regelmatig bedreigd door honden als ik aan het ligfietsen ben. Een mes, mits makkelijk toegankelijk, zou me de mogelijkheid geven om me verdedigen als het een keertje echt misgaat. Nu mogen duikers en jagers makkelijk toegankelijke messen dragen; mag dit ook als ligfietser ter verdediging tegen honden?
Als een politiepersoon de noodzaak niet snapt dan stel ik voor om samen een keertje een rondje te ligfietsen langs een boerderij in de buurt met 2 grote herdershonden.
Als een politiepersoon de noodzaak niet snapt dan stel ik voor om samen een keertje een rondje te ligfietsen langs een boerderij in de buurt met 2 grote herdershonden.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: Mes als verdediging tegen honden
Ik zou een machinegeweer aanschaffen, altijd handig voor als 't een keer echt misgaat..
Met andere woorden; wat wilt u nu horen? Toestemming van handhavers krijgt u echt niet.
We hebben in Nederland regels aangaande 'zelfverdediging', ook tegen dieren..en de rechter is de enige die daar, achteraf, een oordeel over gaat vellen..als het misgaat..
Stuur er eerst een wijkagent heen, misschien is dat een betere oplossing..
Met andere woorden; wat wilt u nu horen? Toestemming van handhavers krijgt u echt niet.
We hebben in Nederland regels aangaande 'zelfverdediging', ook tegen dieren..en de rechter is de enige die daar, achteraf, een oordeel over gaat vellen..als het misgaat..
Stuur er eerst een wijkagent heen, misschien is dat een betere oplossing..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Over het dragen van een mes dien je ook te kijken naar de toepassing en reden tot het dragen ervan. Een duiker draagt een mes onder water omdat hij zich snel uit een benarde of levensbedreigende situatie moet kunnen vrijmaken. Een jager draagt een mes om geschoten wilde snel te kunnen ontwijden zodat het vlees niet bederft of besmet raakt met bijv. gal of darminhoud bij een iets misplaatst schot.
Voor een ligfietser zie ik die noodzaak iets minder. Net als ik dat niet zie bij een skateboarder, wielrenner of straatvoetballer. Ook die zouden allemaal een hond tegen kunnen komen.
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Ik zou daar iets aan gaan doen. Daar heb je veel meer aan.
Voor een ligfietser zie ik die noodzaak iets minder. Net als ik dat niet zie bij een skateboarder, wielrenner of straatvoetballer. Ook die zouden allemaal een hond tegen kunnen komen.
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Ik zou daar iets aan gaan doen. Daar heb je veel meer aan.
Ik zou ook wel een wapen bij me willen dragen hier in Rotterdam Zuid. Kan ik mij verdedigen in het geval het hier echt (weer) eens misgaat. Handhavers zouden me vast nog begrijpen ook
Maar wat @zijlvaart67 al zegt, er zijn regels betreffende zelfverdediging. En andere manieren om met dreigende situaties om te gaan. Ga daar eens naar kijken.
Maar wat @zijlvaart67 al zegt, er zijn regels betreffende zelfverdediging. En andere manieren om met dreigende situaties om te gaan. Ga daar eens naar kijken.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Je noemt bewust, neem ik aan, een boerderij in de buurt. Daar zal het probleem wel zijn. Ik stel voor dat je een bodycam gaat gebruiken. Met deze beelden zou ik naar de eigenaar gaan. Heeft dat geen effect, dan is de wijkagent een volgende stap. Nog een mogelijkheid is een ultrasone hondenverjager. Gewoon even googlen. Wel grappig dat ik daarbij de volgende zin tegenkwam. " Ligfietsers - die veel last hebben van honden - gaan vaak te snel of hebben de DAZEr niet paraat.".
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Mag je dan ook een mes meenemen om je te weren tegen al die ligfietsers die zo idioot hard overal tussendoor razen?
Ligfietsers veroorzaken veel irritatie dus het zou voor veel andere weggebruikers dus weer een reden zijn om zich "te wapenen" tegen... enz. Zoals zijlvaart al zegt, binnen de kortste keren is een machinegeweer niet meer genoeg. Het simpele antwoord is dus "nee, het mag niet".
Ligfietsers veroorzaken veel irritatie dus het zou voor veel andere weggebruikers dus weer een reden zijn om zich "te wapenen" tegen... enz. Zoals zijlvaart al zegt, binnen de kortste keren is een machinegeweer niet meer genoeg. Het simpele antwoord is dus "nee, het mag niet".
-
alex52889
- Roepnaam: Alex
- Geslacht:
- Leeftijd: 26
Dit niet allemaal alleen, maar je wilt bewust een mes nemen voor als het misgaat... Dan neem je een wapen mee, al is het in eerste instantie niet zo beschreven... Maar daar hebben we deze voor:
wet wapens en munitie,artikel 2, lid 1, 7°, cat. iv
Ik neem ook wel eens bestek mee vanwege m'n werk, maar om brood op locatie te smeren. Dat is al voor iets heel anders.
wet wapens en munitie,artikel 2, lid 1, 7°, cat. iv
Wetstekst
Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij zijn bestemd om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.- r0n.
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 73
Mogelijk werken hondenkoekjes beter, dan maak je 4 potige vrienden.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Koop een gewone fiets ipv een mes
Ik denk niet dat het de politiepersoon is die iets niet snapt.Als een politiepersoon de noodzaak niet snapt...
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
Er zou een verbod op ligfietsen moeten komen dan is er ook geen probleem met honden
vreselijke gevaarlijke dingen op een weg je ziet ze meestal niet zo laag zijn die dingen.
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67