Gereden met alcohol op

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mranger44 TS
Nieuw lid

Gereden met alcohol op

Ongelezen bericht door Mranger44 »

ik heb een vraag.
Afgelopen kerstavond ben ik gepakt met alchol op beginnend bestuurder. Hier heb ik 420 ugl geblazen.

Het was zeker niet mijn intentie niet om te rijden. Ook heb ik aan alles mee gewerkt en snap ik de ernst van mijn overtreding. Het gene wat ik nu afvraag is wat kan ik verwachten want op internet kan je er veel over vinden. Alleen veel sites zeggen anderen dingen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Gereden met alcohol op

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Minimaal €300,-, ik kan het niet exact zien.
Daarnaast wordt u opgeroepen voor een Educatieve Maatregel Alcohol (EMA, de 'zware' versie) en dat is dikke ellende..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Mranger44 TS
Nieuw lid

Het is ook zo dat mijn rijbewijs is ingenomen en word opgestuurd. Dus ja ik denk wel dat ik die 2 maanden kwijt ben.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Mranger44 schreef: 29 dec 2022, 15:36 Het was zeker niet mijn intentie niet om te rijden.
Dan doe je onder invloed kennelijk dingen die je niet wilt. Ik zou overwegen te stoppen met alcohol drinken. Maar positief bekeken, moet je blij zijn. Door de aanhouding ben je niet in het nieuws gekomen zoals enkele andere drankrijders, die betrokken waren bij dodelijke ongevallen. Want dat risico heb je genomen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Mranger44 TS
Nieuw lid

Daar heeft u helemaal gelijk in natuurlijk gelukkig geen ongeluk gehad. Dat staat voorop. En natuurlijk ben ik goed behandeld door de agenten die hebben mij nog terug gebracht naar de auto. Zodat ik mijn deken en kussen kon ophalen
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Mranger44 schreef: 29 dec 2022, 16:40 Het is ook zo dat mijn rijbewijs is ingenomen en word opgestuurd. Dus ja ik denk wel dat ik die 2 maanden kwijt ben.
Omdat u beginnend bestuurder bent wordt u zwaarder gestraft wordt dan een reguliere bestuurder. Reed u in een auto? In dat geval krijgt u waarschijnlijk een geldboete van 550 euro en 2 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging. Daarnaast zal het CBR u een EMA opleggen. Dat kost u drie dagen en circa 1200 euro om uw rijbewijs te mogen houden.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

De kosten voor de EMA zijn momenteel: 1075 euro. https://www.cbr.nl/nl/veelgestelde-vrag ... ebouwd.htm
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Oh, nou dat scheelt weer 125 euro ;-)
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

@DiNozzo: heb het nog even opgezocht, maar met ingang van 2023 wordt het ietsjes meer: € 1099,-- 8)
Wat het prijsverschil terugbrengt naar € 101,-- :wink:

Bron
Gesloten