Goedemorgen,
Ik was al met de intake procedure begonnen voordat ik erachter kwam dat ik momenteel zwanger ben. Het is nog heel vroeg (4+4 weken) en al meerdere keren rond de 8 weken fout gegaan.
Nu ben ik gister door het intake gesprek gekomen, en heb ik eind december de sporttest.
Moet ik het nu al vertellen?? Ik weet dat het niet heel integer is om niet te vertellen. Maar ik ben bang dat ik dan direct uit de selectieprocedure gegooid wordt, terwijl ik al zo’n 3/4 jaar probeer om deze baan te krijgen. En het natuurlijk jammer zou zijn mocht het eindigen in een miskraam.
Hebben jullie tips?
Groetjes,
Pril zwanger politie intake
Moderator: Moderatorteam
Re: Pril zwanger politie intake
Ik denk zelf toch persoonlijk dat ik even de 1e echo zou afwachten, mocht dat wel allemaal goed zijn dan zou ik het wel vertellen.
Hierover eerlijk zijn lijkt me niets meer dan logisch. Los van het feit wat de politie hiervan zal vinden of zeggen, wat vind je zelf?
Denk je dat het handig of haalbaar is om zo'n 16 cruciale weken van een toch al zeer korte en terug gedistilleerde opleiding te missen?
Of zou je het dan beter later nogmaals kunnen proberen ?
Denk je dat het handig of haalbaar is om zo'n 16 cruciale weken van een toch al zeer korte en terug gedistilleerde opleiding te missen?
Of zou je het dan beter later nogmaals kunnen proberen ?
-
ClueHunter
Ik kan mij de twijfel wel voorstellen. Zeker als je al een keer een miskraam hebt meegemaakt. Je kan natuurlijk het eerste semester afwachten en als alles goed is het dan vertellen. Zwanger de opleiding in is helaas onmogelijk en dat moet je zelf ook echt niet willen.
In ieder geval geval gefeliciteerd met de zwangerschap!
In ieder geval geval gefeliciteerd met de zwangerschap!
Ik zou eerlijk zijn. Ik ken iemand die tijdens de opleiding zwanger was en daardoor moest de opleiding verlengd worden. Je mag bijvoorbeeld niet zwanger op de schietbaan staan en ook de lessen zelfverdediging etc worden een dingetje, je lichaam krijgt de nodige klappen en stoten te verduren.
Ik zou zeggen: wees eerlijk en wellicht zijn er mogelijkheden om wat later aan de opleiding te beginnen als dat nodig is. Dit zou je het beste met werving en selectie kunnen bespreken. Sowieso moet je erop rekenen dat het hele selectietraject een aantal maanden duurt en de medische keuring is pas op het laatst. Tegen die tijd zul je waarschijnlijk ook aan je kunnen zien dat je zwanger bent en komt het toch wel naar buiten dat je zwanger bent dan.
Ook gaat de opleiding veel van je vergen, het is echt een fulltime job.
In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap en succes!
Ik zou zeggen: wees eerlijk en wellicht zijn er mogelijkheden om wat later aan de opleiding te beginnen als dat nodig is. Dit zou je het beste met werving en selectie kunnen bespreken. Sowieso moet je erop rekenen dat het hele selectietraject een aantal maanden duurt en de medische keuring is pas op het laatst. Tegen die tijd zul je waarschijnlijk ook aan je kunnen zien dat je zwanger bent en komt het toch wel naar buiten dat je zwanger bent dan.
Ook gaat de opleiding veel van je vergen, het is echt een fulltime job.
In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap en succes!
De politie mag je niet afwijzen of ontslaan op deze basis. Dus ik denk dat eerlijkheid hierover prima kan en zelfs toe te juichen is. Met je verleden kan ik me voorstellen dat je het niet direct wil vertellen. Dat lijkt mij ook helemaal prima, het is immers je privéleven en je (toekomstige) werkgever hoeft daar niet gelijk alles van te weten. Als je tijdens de opleiding zwanger bent kan je verlenging krijgen. Als je voor de opleiding zwanger wordt weet ik niet wat de procedure is, maar afwijzen mag in ieder geval niet.
In ieder geval succes met de selectie en met de zwangerschap!
In ieder geval succes met de selectie en met de zwangerschap!
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Zoals de anderen al aangaven, niet vertellen is niet handig.
Ik zou ook de sporttest zelf niet willen doen als ik zwanger zou zijn.
Maar wat chantal aangeeft, misschien wel de eerste echo afwachten. Of is die pas na de sport-test?
En ja.. wat dan?
Stoppen met het selectietraject? Doorgaan? Opleiding beginnen en tussendoor stoppen? Opleiding later beginnen?
Geen idee.
Dat ligt deels aan jou, wil je bijvoorbeeld fulltime aan de slag na je bevalling (ivm Opleiding moet dat tijdelijk (volgens mij..) wel).
Voor het andere deel bij werving en selectie..
Succes en veel geluk met je zwangerschap!
Ik zou ook de sporttest zelf niet willen doen als ik zwanger zou zijn.
Maar wat chantal aangeeft, misschien wel de eerste echo afwachten. Of is die pas na de sport-test?
En ja.. wat dan?
Stoppen met het selectietraject? Doorgaan? Opleiding beginnen en tussendoor stoppen? Opleiding later beginnen?
Geen idee.
Dat ligt deels aan jou, wil je bijvoorbeeld fulltime aan de slag na je bevalling (ivm Opleiding moet dat tijdelijk (volgens mij..) wel).
Voor het andere deel bij werving en selectie..
Succes en veel geluk met je zwangerschap!
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Sowieso is tijdens de opleiding fulltime. Je kunt in bepaalde gevallen wel verlenging krijgen. De opleiding is verdeeld in kwartielen en veel ruimte om dingen te missen is er eigenlijk niet, mis je teveel dan wordt het verlenging omdat je ten opzichte van je klasgenoten teveel achterstand oploopt. Na de opleiding kun je kiezen tussen 36, 38 of 40 uur werken. Daarna is parttime werken wel mogelijk maar ik weet niet hoeveel tijd daar overheen gaat. Nu ben ik al ruim een halfjaar klaar met de opleiding en heb ik nog oude stijl gehad. Wellicht dat het in het nieuwe onderwijs anders is.
Je kunt het nog even afwachten natuurlijk maar je zult vroeg of laat toch moeten vertellen dat je in verwachting bent.
Je kunt het nog even afwachten natuurlijk maar je zult vroeg of laat toch moeten vertellen dat je in verwachting bent.