Beste...
Ik kan door veranderen van grill mijn kenteken niet meer middenin mij grill plaatsen.
Nou heb ik net als alfa romeo mijn kenteken rechts op de bumper als je er voor staat is hij nog duidelijk leesbaar hij staat rechtop en er is verder niks aan de hand.
Nou krijg ik van meerdere mensen te horen... Nou ik weet niet of dat wel mag zo.. dus bij deze de vraag. Mag dit os moet dit herkeurt worden bij rdw ofzo??
Mvg josh
Kenteken links onderop bumper
Moderator: Moderatorteam
Re: Kenteken links onderop bumper
Plaats eens een foto hier.
Hebben we er beeld bij.
Hebben we er beeld bij.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik kan in wetgeving alleen maar vinden dat de kentekenplaat aan de voorzijde moet zitten. Niet bepaald dat dit in het midden moet zijn. Wel wat opmerkingen over hoogte, en de hoek, maar dat is de vraag niet. Volgens mij mag het dus.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Mitch
- Roepnaam: Mitchel
- Geslacht:
- Leeftijd: 40
Artikel 7 regeling kentekens en kentekenplaten zegt dat het op de daartoe bestemde plaats moet zitten. Het heeft het vervolgens niet over links en rechts.
Ik kan me een oud topic herinneren over dezelfde vraag maar toen was volgens mij de conclusie dat het bij goedkeuring niet mocht, maar daarna niet strafbaar is gesteld. Kan het niet meer vinden alleen.
Ik kan me een oud topic herinneren over dezelfde vraag maar toen was volgens mij de conclusie dat het bij goedkeuring niet mocht, maar daarna niet strafbaar is gesteld. Kan het niet meer vinden alleen.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Volgens mij is deze jurisprudentie ook van toepassing op deze vraag. De rechter heeft toen geoordeeld dat niet in het midden toch was toegestaan. KLIK
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
...zolang de kentekenplaat maar een standaard afmeting heeft.
Geen sticker, geen Amerikaans formaat.
Geen sticker, geen Amerikaans formaat.
- willem58
- Roepnaam: Willem
- X: @Vrijwil_politie
- Geslacht:
De vraag gaat over een personenauto, de jurisprudentie gaat over een motor.
Daarvan klopt dat ze niet meer in het midden hoeven te zitten.
Een diender en een kat worden beide niet nat.
- willem58
- Roepnaam: Willem
- X: @Vrijwil_politie
- Geslacht:
Is met zoveel regels en voorschriften.Mitch schreef: 08 dec 2022, 07:19 Artikel 7 regeling kentekens en kentekenplaten zegt dat het op de daartoe bestemde plaats moet zitten. Het heeft het vervolgens niet over links en rechts.
Regeling voertuigen en APK regelgeving zijn in de basis gelijk alleen kijken ze bij toelating er anders naar dan bij de APK.
Apk regelgeving Art 5.2.1:
4. De kentekenplaten moeten zijn voorzien van het in artikel 5 van het Kentekenreglement voorgeschreven goedkeuringsmerk en moeten deugdelijk aan de voor- en achterzijde van het voertuig zijn bevestigd.
Wijze van keuren:
Visuele controle. Aan de eis van het goedkeuringsmerk, wordt niet getoetst tijdens de algemene periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
5. Het kenteken moet goed leesbaar zijn en de kentekenplaten mogen niet zijn afgeschermd.
Wijze van keuren:
Visuele controle, waarbij de letters en cijfers volledig zichtbaar moeten zijn indien de waarnemer op een afstand van 20,00 m vóór dan wel achter het midden van de personenauto staat.
Snel en simpel zoeken in de APK-regelgeving: APK-handboek
Een diender en een kat worden beide niet nat.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
@pim: "geen amerikaanse plaat" Dat hoeft niet juist te zijn. Wanneer ts aan de voorwaarden hiervoor voldoet kan hij dit bij de rdw aanvragen, en krijgt dit vervolgens aangetekend op zijn kenteken, waarna het is toegestaan. (of mogelijk had hij deze reeds, dan mag het ook.)
Per definitie dus niet onwettig, wat wel geldt voor de sticker overigens.
Per definitie dus niet onwettig, wat wel geldt voor de sticker overigens.