Profielkeuze hoofdagent
Moderator: Moderatorteam
-
Jasmijn H. TS
- Infopolitie Gast
Profielkeuze hoofdagent
Goedenavond iedereen!
Mijn naam is Jasmijn, ik zit in HAVO/VWO 3 en moet binnenkort een profielkeuze gaan maken.
Vanaf kleins af aan wil ik al bij de politie en na mate mijn leeftijd ben ik mij gaan verdiepen in het zijn van hoofdagent. Dit lijkt mij geweldig!
Maar ik weet niet welke profielkeuze daar aan vast hangt. Ik heb mij laten informeren bij andere sites en het enige wat ik daar uit kon halen is dat het weinig uitmaakt welke keuze je maakt als je 'normaal' agent wilt worden. Mijn vraag is of het uitmaakt welke keuze je maakt voor hoofdagent, zo ja? Welke.
De keuzes die ik heb zijn:
Cultuur & maatschappij
Economie & maatschappij
Natuur & gezondheid
Natuur & techniek
Prettig dag!
MVG Jasmijn.
Mijn naam is Jasmijn, ik zit in HAVO/VWO 3 en moet binnenkort een profielkeuze gaan maken.
Vanaf kleins af aan wil ik al bij de politie en na mate mijn leeftijd ben ik mij gaan verdiepen in het zijn van hoofdagent. Dit lijkt mij geweldig!
Maar ik weet niet welke profielkeuze daar aan vast hangt. Ik heb mij laten informeren bij andere sites en het enige wat ik daar uit kon halen is dat het weinig uitmaakt welke keuze je maakt als je 'normaal' agent wilt worden. Mijn vraag is of het uitmaakt welke keuze je maakt voor hoofdagent, zo ja? Welke.
De keuzes die ik heb zijn:
Cultuur & maatschappij
Economie & maatschappij
Natuur & gezondheid
Natuur & techniek
Prettig dag!
MVG Jasmijn.
-
NewYorick
- Roepnaam: Yorick
- Geslacht:
- Leeftijd: 21
Re: Profielkeuze hoofdagent
Het maakt echt niks uit welk profiel je doet, aangezien het enige wat telt een volwaardig diploma is. Doe wat je leuk vindt vooral.
Ps. De opleiding hoofdagent bestaat niet meer. Dat wordt je nu na 2 jaar goed functioneren. Je begint nu als agent.
Ps. De opleiding hoofdagent bestaat niet meer. Dat wordt je nu na 2 jaar goed functioneren. Je begint nu als agent.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Hoi Jasmijn,
Wat Yorick al aangeeft: het maakt niks uit.
Neem dus vooral het pakket wat je leuk lijkt en waar je goed in bent.
Succes!!
Wat Yorick al aangeeft: het maakt niks uit.
Neem dus vooral het pakket wat je leuk lijkt en waar je goed in bent.
Succes!!
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
"Wat je leuk lijkt", vind ik geen goed advies.
Bedenk wat je ná of in plaats van een carrière bij de politie wilt, als het bij de politieselectie niks wordt of als je ooit bij de politie weg gaat. Het aantal dat niet door de selectie komt is groot, evenals het aantal dat tijdens de opleiding afhaakt. Omdat de praktijk soms toch net even minder romantisch is dan het lijkt
Dan heb je in elk geval een diploma waarmee je iets in de maatschappij iets kunt.
Bedenk wat je ná of in plaats van een carrière bij de politie wilt, als het bij de politieselectie niks wordt of als je ooit bij de politie weg gaat. Het aantal dat niet door de selectie komt is groot, evenals het aantal dat tijdens de opleiding afhaakt. Omdat de praktijk soms toch net even minder romantisch is dan het lijkt
Dan heb je in elk geval een diploma waarmee je iets in de maatschappij iets kunt.
-
NewYorick
- Roepnaam: Yorick
- Geslacht:
- Leeftijd: 21
Voor een profielkeuze op de middelbare school maakt het niet heel veel uit wat je kiest. Behalve als je zeker weet dat je een aantal zeer specifieke studies wil gaan doen, bijvoorbeeld geneeskunde, maakt welk profiel je kiest niet zo veel uit. Heel veel WO/HBO studies maken geen onderscheid meer.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Eens met Pim; als ik had gekozen wat ik leuk vond dan was dat een cursus kanaries fokken op de Canarische eilanden want ze schijnen daar nog steeds niet voor te komen..
'Doen wat je leuk vind' klinkt wel heel yolo, dat dan weer wel..
'Doen wat je leuk vind' klinkt wel heel yolo, dat dan weer wel..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- Hilde
- Geslacht:
Cursus kanaries fokken heb je niet als keuze profiel op de HAVO.
Voor de toelating voor de politie maakt het niets uit, voor de toelating voor een andere opleiding soms wel.
Dus ja, kies het profiel wat je leuk vindt en waar je goed in bent, want daarop sluiten ook de eventuele studies op aan die je leuk vindt.
Dus precies wat Pim zegt: Bedenk wat je wilt doen als de politie niet doorgaat.. in andere woorden: wat vind je leuk om te doen....
(Ter info voor de ouderen onder ons: pretpakketten zoals in onze tijd bestaan niet meer, ieder pakket is gelijk qua moeilijkheid)
Voor de toelating voor de politie maakt het niets uit, voor de toelating voor een andere opleiding soms wel.
Dus ja, kies het profiel wat je leuk vindt en waar je goed in bent, want daarop sluiten ook de eventuele studies op aan die je leuk vindt.
Dus precies wat Pim zegt: Bedenk wat je wilt doen als de politie niet doorgaat.. in andere woorden: wat vind je leuk om te doen....
(Ter info voor de ouderen onder ons: pretpakketten zoals in onze tijd bestaan niet meer, ieder pakket is gelijk qua moeilijkheid)
- Hilde
- Geslacht:
Daarom werkte ik trouwens ook als fiscaal jurist niet op een fiscaal advies bureau als consultant maar in de opsporing als rechercheur: omdat ik het leuk vind.
Je moet gelukkig zijn in je werk, dat is het belangrijkste.
Je moet gelukkig zijn in je werk, dat is het belangrijkste.
Eens met Hilde. Doen met 'wat je leuk vindt' komt overeen met wat je later zou willen gaan doen als een carrière bij de politie niet (meteen) lukt.
Voor de politie maakt het inderdaad niet uit welk profiel je kiest, voor bepaalde studies wel. Studies in de richting geneeskunde of bepaalde technische opleidingen kan bijvoorbeeld wiskunde B een vereiste zijn. Dan wordt het sowieso al een "natuur" profiel.
Ik heb zelf E&M gedaan en ben na het behalen van mijn havodiploma een technische mbo opleiding gaan doen omdat ik techniek leuk vind. Omdat ik geen N&T had kon ik niet zomaar een technische hbo-opleiding doen, al lag daar mijn interesse ook niet. En weet dat heel veel dingen raakvlakken hebben met politiewerk. Medische kennis, technische kennis, dienstverlenende beroepen etc etc. Het kan allemaal van pas komen in het politiewerk. Ik was zelf ook in de 30 toen ik aan de opleiding begon.
Voor de politie maakt het inderdaad niet uit welk profiel je kiest, voor bepaalde studies wel. Studies in de richting geneeskunde of bepaalde technische opleidingen kan bijvoorbeeld wiskunde B een vereiste zijn. Dan wordt het sowieso al een "natuur" profiel.
Ik heb zelf E&M gedaan en ben na het behalen van mijn havodiploma een technische mbo opleiding gaan doen omdat ik techniek leuk vind. Omdat ik geen N&T had kon ik niet zomaar een technische hbo-opleiding doen, al lag daar mijn interesse ook niet. En weet dat heel veel dingen raakvlakken hebben met politiewerk. Medische kennis, technische kennis, dienstverlenende beroepen etc etc. Het kan allemaal van pas komen in het politiewerk. Ik was zelf ook in de 30 toen ik aan de opleiding begon.
- Mafkees
- Roepnaam: AD14.23
- Geslacht:
- Leeftijd: 42
Als je eventueel ooit nog wilt solliciteren voor helikopter piloot binnen de politie zou ik voor Natuur&Techniek gaan