Hoe lang duurt het voor de politie een stopgesprek doet
Moderator: Moderatorteam
Hoe lang duurt het voor de politie een stopgesprek doet
Mijn zoon heeft op 13 oktober een stopgesprek ggevraagd voor zijn ex, zij beschuldigd hem van seksuele handelingen bij hun 3-jarig kind. Nergens op gebaseerd, geen aangiftes. Wijkagent brlde en zei dat het een paar dagen kon duren. Op 20 oktobers heeft hij op wgatsapp gereageerd met doe me best. Daarna niks, 3 terugbelverzoeken, geen reactie op berichten. 18 November politie maar weer gebeld, opnieuw aangevraagd....weer geen reacties. Moet wachten met aangifte smaad tot politie gereageerd heeft. Maar hoe lang dan??? Nu geen contact met kind, beschuldigingen gaan door....wat te doen???
Re: Hoe lang duurt het voor de politie een stopgesprek doet
Er staat geen tijd voor.
Een stopgesprek wordt doorgaans gehouden door de wijkagent.
In dit geval door de wijkagent van uw ex-schoondochter.
Het kan even duren voordat de zaak met die wijkagent besproken is. Ook kan het zijn dat die wijkagent er tijdelijk niet is ivm verlof/ziekte/inzet elders. Voorts kan de ex-schoondochter nog een rol spelen in de vertraging om tot een gesprek te komen.
Het wel of geen contact met uw kind is een civiele kwestie die u met een advocaat moet bespreken en via een rechter moet regelen. Dat alles staat een valt met een goede omgangsregeling. En zelfs als die omgangsregeling er is een men houdt zich er niet aan gaat de politie dit niet oplossen door het kind op te halen of weg te haken bij de ex schoondochter.
Een stopgesprek wordt doorgaans gehouden door de wijkagent.
In dit geval door de wijkagent van uw ex-schoondochter.
Het kan even duren voordat de zaak met die wijkagent besproken is. Ook kan het zijn dat die wijkagent er tijdelijk niet is ivm verlof/ziekte/inzet elders. Voorts kan de ex-schoondochter nog een rol spelen in de vertraging om tot een gesprek te komen.
Het wel of geen contact met uw kind is een civiele kwestie die u met een advocaat moet bespreken en via een rechter moet regelen. Dat alles staat een valt met een goede omgangsregeling. En zelfs als die omgangsregeling er is een men houdt zich er niet aan gaat de politie dit niet oplossen door het kind op te halen of weg te haken bij de ex schoondochter.
Oke, zij reageert helemaal niet en is schizofreen dus het wordt sowieso moeilijk, bedankt voor de reactie.
Wellicht dat de wijkagent daarom lastig contact met haar kan leggen.
Onderstaande tekst komt uit mijn vorige reactie maar heb ik hieronder gecorrigeerd:
Onderstaande tekst komt uit mijn vorige reactie maar heb ik hieronder gecorrigeerd:
Het wel of geen contact met uw kleinkind is een civiele kwestie die uw zoon met een advocaat moet bespreken en via een rechter moet regelen. Dat alles staat een valt met een goede omgangsregeling. En zelfs als die omgangsregeling er is en men houdt zich er niet aan gaat de politie dit niet oplossen door het kind op te halen of weg te halen bij de ex-schoondochter.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Een stop gesprek wordt alleen gehouden als er sterke aanwijzingen zijn voor stalking. Je kan met een stop gesprek niet bereiken dat een andere partij geen meldingen of aangiftes meer gaat doen bij de politie of andere instanties.
Het doen van een valse aangifte is wel strafbaar.
Het doen van een valse aangifte is wel strafbaar.
Stay safe out there.
: Hoe lang duurt het voor de politie een stopgesprek doet
Kunt u dit uitleggen/toelichten?Bovrndien wil de politie het contact herstellen.
Ik kan geen reden bedenken waarom de politie dat zou willen. Het is niet aan de politie om zoiets te willen. Dat is een keuze van uw zoon en zijn ex zelf.
Sterker nog: als er geen contact meer is, is er ook geen conflict.
De wijkagent wil dat het contact hersteld wordt zodat er in goede orde over omgang gesproken kan worden. Dit ook omdat mijn zoon zijn kind dan weer kan zien. Er komt sowieso een advocaat aan te pas later. Het doel is om in goede harmonie zaken te regelen, maar als zij deze praatjes rond blijft sturen wordt het moeilijk. Dan volgt idd aangifte smaad/laster, maar liever dus niet
Ik denk dat u bedoelt: de wijkagent wil een poging doen om te bemiddelen, op verzoek van uw zoon of uw ex-schoondochter of misschien wel op verzoek van beiden.
Maar de wil om het contact te herstellen zal niet bij de wijkagent zélf vandaan komen. Hij is geen relatietherapeut.
Maar de wil om het contact te herstellen zal niet bij de wijkagent zélf vandaan komen. Hij is geen relatietherapeut.
@Pim Daar lijkt het soms toch echt wel op 
Het was een voorstel van de wijkagent om het contact proberen te herstellen, tenslotte draait alles om een kindje. Er zijn grnoeg voorbeelden waar het gigantisch uit de hand loopt. Maar nu al maand geen contact meer met wijkagent, het is opnieuw opengesteld met de vraag welke agent dit wil oppikken
Ik kan me voorstellen dat een wijkagent iets zegt in de trant van dat contactherstel misschien aan te raden is. Puur als advies. Maar dit zal niet door de politie geregeld/gefaciliteerd worden. We zijn in die zin in civiele kwesties geen mediators.
Nee dat snap ik. Uiteindelijk was het verzoek alleen een stopgesprek. En als dat niet lukt dan moet het via een advocaat helaas. Het is in ieder geval de moeite om het te proberen!!