Zip

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
010 TS
Infopolitie Gast

Zip

Ongelezen bericht door 010 »

Ik heb me zip omgebouwd naar 150 cc ga hem binnen kort naar rdw brengen en mijn vraag is mag ik de snel weg er dan mee op ook ?
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: Zip

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Wetstekst

Artikel 42 RVV90
1Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden
Zodra de ZIP is gekeurd is mag hij de snelweg op, mits hij 60 km/u mag en kan rijden. Maar dat moet wel lukken met 150cc.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Na keuring zul je wel eerst een motorkenteken moeten aanvragen.
Daarvoor moet de RDW de aanpassingen in de computer hebben gezet anders kan je niet eens verzekeren omdat de verzekeringsmaatschappij de gegevens ophaalt uit de RDW computer.

Je zult de Zip dus ook verzekerd noeten hebben (als motorfiets) en.... de bestuurder zal moeten beschikken over een rijbewijs van de juiste A categorie.

Het is dus niet zo dat je meteen bij de RDW, na positief verlopen keuring, weg kunt rijden op je motor.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Zoals ik hem lees heeft hij een afspraak voor de goedkeuring van ombouw. Hij wil er "dan" de snelweg mee op.

Kort antwoord: nee dat mag niet.

Waarom is al uitgelegd.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik denk dat hij met "dan" juist bedoeld nadat de Zip is goedgekeurd. Dan is het antwoord dat het wel mag, maar wel met de uitleg van anderen. :D

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten