Hoi.
Ik heb dit jaar een strafbeschikking gekregen omdat ik winkeldiefstal heb gepleegd. Het ging om een boete van 380 euro die ik heb aanvaard. Daarvoor en daarna ben ik nooit in aanraking gekomen met justitie.
Het is mijn droom om advocaat te worden. Ik weet hoe de regeling omtrent het VOG in elkaar zit maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik nou wel of niet advocaat kan worden in de toekomst. Ik ben nog niet begonnen met het studeren van rechten maar het strafbare feit is niet gebeurd toen ik minderjarig was.
Zou iemand deze vraag voor mij kunnen beantwoorden? Het zou heel veel betekenen. Dankjewel.
Kan je Met een strafblad advocaat worden
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Kan je Met een strafblad advocaat worden
Je kunt waarschijnlijk advocaat worden. Ingevolge de advocatenwet (artikel 2 lid 6) moet je een verklaring omtrent het gedrag overleggen en er wordt naar gekeken. Maar bij een enkele simpele winkeldiefstal zal dat niet zo snel problemen opleveren. Beoordeeld wordt het feit en hoelang geleden het is.
Wil je exacte info, neem dan contact op met de orde van advocaten.
Wil je exacte info, neem dan contact op met de orde van advocaten.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Kan je Met een strafblad advocaat worden
Prima doorverwijzing @maestro, dit is geen vraag die bij ons op de juiste plek is. De politie gaat daar niet over.