Scooter op mijn naam
Moderator: Moderatorteam
-
Bbb TS
- Infopolitie Gast
Scooter op mijn naam
Mijn ex en ik zijn een paar dagen uit elkaar en hij heeft de scooter die op mijn naam staat ik heb al een paar keer gevraagd of hij deze wilt overschrijven hij zegt dit te regelen maar we zijn paar dagen verder en het is nog niet geregeld.
Hij heeft ook het kentekenbewijs wat kan ik het beste doen?
Ik hoef deze hele scooter niet alleen dat het van mijn naam word gehaald
Hij heeft ook het kentekenbewijs wat kan ik het beste doen?
Ik hoef deze hele scooter niet alleen dat het van mijn naam word gehaald
Re: Scooter op mijn naam
Naar een advocaat gaan en je 'scheiding' regelen.
Wederom een bewijs dat men zaken op papier moet regelen ook, en juist, als het goed gaat, voor als het later slecht gaat.
Je kunt zelf beginnen en hem aanschrijven dat hij binnen twee weken de scooter laat overschrijven en jou het bewijs daarvan levert. Schrijf hem ook dat wanneer jij geen reactie krijgt binnen die twee weken, dat je naar juridische stappen gaat nemen (advocaat, rechter) en dat je de kosten daarvan op hem gaat verhalen.
Wederom een bewijs dat men zaken op papier moet regelen ook, en juist, als het goed gaat, voor als het later slecht gaat.
Je kunt zelf beginnen en hem aanschrijven dat hij binnen twee weken de scooter laat overschrijven en jou het bewijs daarvan levert. Schrijf hem ook dat wanneer jij geen reactie krijgt binnen die twee weken, dat je naar juridische stappen gaat nemen (advocaat, rechter) en dat je de kosten daarvan op hem gaat verhalen.
Misschien een gewetensvraag. Maar waarom staat de scooter überhaupt op jouw naam als je deze niet hoeft?
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
@Proost Onze scooter staat op mijn naam, terwijl mijn vrouw er bijna altijd mee rijdt. Dat komt omdat ik deze destijds gekocht heb als verjaardagscadeau.
Daarnaast is mijn verzekeringspremie lager dan die van haar.
Zij staat wel als regelmatige bestuurder geregistreerd.
Dus zo vreemd is dat niet
Daarnaast is mijn verzekeringspremie lager dan die van haar.
Zij staat wel als regelmatige bestuurder geregistreerd.
Dus zo vreemd is dat niet
@taxikemperman ik stelde de vraag aan TS.
En daarom staat tegenwoordig in de meeste (snor-/bromfiets)polissen dat er maar één verzekerde recht op dekking heeft een dat is de tenaamgestelde.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Kentekenhouderschap staat los van de vraag wie als eigenaar van het voertuig kan worden beschouwd. Het is hoogstens een indicatie wie de mogelijke eigenaar is maar daar houdt het mee op.
U zult dit dus zelf met uw ex vriend moeten oplossen al dan niet met hulp van een advocaat.
Als ex na meermalen aanmanen nog steeds het kenteken niet heeft overschreven kunt uw de RDW schriftelijk te kennen geven dat u niet meer de feitelijke houder bent van het voertuig. U moet dan wel volledige personalia van de feitelijke houder verstrekken aan de RDW.
U geeft daarmee dan wel toe dat u zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit, u heeft immers niet de juiste regels gevolgd bij het overdragen van een gekentekend voertuig. Anderzijds heeft ook uw ex de verplichting binnen en bepaalde periode een kenteken op zijn naam te zetten zodra hij houder is geworden.
Wellicht heeft u geluk en verklaart de RDW het kenteken alleen maar ongeldig.
De politie heeft hier verder geen rol in.
Ik adviseer u zeker GEEN aangifte te doen van diefstal of verduistering van de bromfiets!
U zult dit dus zelf met uw ex vriend moeten oplossen al dan niet met hulp van een advocaat.
Als ex na meermalen aanmanen nog steeds het kenteken niet heeft overschreven kunt uw de RDW schriftelijk te kennen geven dat u niet meer de feitelijke houder bent van het voertuig. U moet dan wel volledige personalia van de feitelijke houder verstrekken aan de RDW.
U geeft daarmee dan wel toe dat u zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit, u heeft immers niet de juiste regels gevolgd bij het overdragen van een gekentekend voertuig. Anderzijds heeft ook uw ex de verplichting binnen en bepaalde periode een kenteken op zijn naam te zetten zodra hij houder is geworden.
Wellicht heeft u geluk en verklaart de RDW het kenteken alleen maar ongeldig.
De politie heeft hier verder geen rol in.
Ik adviseer u zeker GEEN aangifte te doen van diefstal of verduistering van de bromfiets!
Stay safe out there.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
@Pim
Er staat veel in de polisvoorwaarden, maar dat niet.
Ja, er staan tegenwoordig veel uitzonderingen en beperkingen maar er mag nog altijd door anderen op gereden worden.
Er staat veel in de polisvoorwaarden, maar dat niet.
Ja, er staan tegenwoordig veel uitzonderingen en beperkingen maar er mag nog altijd door anderen op gereden worden.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
-
Martijngamer
- Roepnaam: Martijn
- Geslacht:
Ik heb vorig jaar nog naar verzekeringen gekeken, en het enige dat ik tegenkwam was een beperking voor regelmatige bestuurders jonger dan 25 jaar.Pim schreef: 08 nov 2022, 22:34 En daarom staat tegenwoordig in de meeste (snor-/bromfiets)polissen dat er maar één verzekerde recht op dekking heeft een dat is de tenaamgestelde.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67