Om een lang verhaal kort te maken; ik heb een hobby-auto die ik eens in de 1-2 maanden naar het circuit meeneem. Hiervoor had ik altijd een grote stationwagen en een degelijke auto-ambulance, de 'bekende' combinatie. Alhoewel dit deed wat het moest doen, was het verbruik van desbetreffende auto te hoog, en de trailer te zwaar. Niet efficient.
Ik wil een nieuwe combinatie samenstellen, bestaande uit een zuiniger trekkend voertuig, en een enkelas autotransport-dolly. Deze zijn nog in gebruik bij de ANWB, en zijn erg populair in Amerika. Nu zal dit vast aan een hoop eisen en regels moeten voldoen maar ik kan niet de informatie vinden of dit nou uberhaupt wel mág in NL. Op internet, via trailerbouwers en zelfs dit fora vind ik verschillende tegenstrijdende antwoorden. Onderstaande een snelle tekening met desbetreffende idee; mag dit?
Zo nee, is dit helemaal niet toegestaan, of als ik ergens iets aanpas in onderstaande informatie kan dit legaal gedaan worden?

Houd de volgende informatie in gedachten:
- Het trekkende voertuig mag zo'n 1000kg trekken, geremd. Dit gewicht zal niet overschreden worden door auto (790kg), plus theoretische gewicht dolly.
- Het voertuig dat op de dolly komt, is niet verzekerd. Staat wel op geschorst kenteken, maar dat zal in deze kwestie niet uitmaken denk ik.
- Op de tekening staat de achterkant van de hobby-wagen ver omhoog. Dit om het idee duidelijker te maken. In werkelijkeheid zal het 'dek' gelijk staan aan de trailer-as.
- De stuurinrichting van de opgeladen auto zal bij transport recht blijven staan dmv bouten die de stuurkolom vast zetten, zodat niet alleen op het stuurslot gereden wordt.
- Ik wil twee verlichting opties voeren. Reguliere verlichting voor de lege dolly, en de optie om de kabel om te zetten naar de opgeladen auto om de koplampen te laten functioneren als achterlichten, achteruitrij-licht en knippers. Mistlamp kan hier ook bij gezet worden.
Ik hoor graag, ik kom er op mezelf niet uit. Ook bellen met het RDW heeft helaas niets opgeleverd.