Deze vraag zal misschien al vaker gesteld zijn, maar ik zit er mee in mijn maag.
Het ging mij een paar jaar geleden zeer slecht en ben daarbij overmatig alcohol gaan gebruiken. Ik raakte mijn bedrijf kwijt, raakte in zeer zware financiele problemen en was dus afhankelijk van alcohol. Ik heb in november 2 jaar geleden in een zeer domme bui geprobeerd om een fles wijn te stelen, ik zat enorm in de ontwenning. Ik werd direct aangehouden door het personeel, ik heb direct bekend en mijn verhaal uitgelegd. Daarbij kwam uiteraard politie en heb direct schuldbekend en spijt betuigd. Ik heb van politie/justitie geen boete gekregen en ik hoefde niet naar de rechter.
Van de Officier van Justitie kreeg ik een reprimande en ik heb een boete van de desbetreffende winkel gehad. Na dit vooral kon ik eigenlijk niet meer met mezelf leven en heb direct professionele hulp gezocht om mijn leven weer op de rails te krijgen. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik zo ver ben gegaan voor een beetje alcohol. Na mijn behandelingen ben ik nu bijna 2 jaar clean en heb ik de kans in de zorg te gaan werken. Bovenstaande schetst misschien een ander beeld, maar zonder middelen ben ik uitermate geschikt voor zo'n functie (maw ik draai 180 om, ik wou dat ze die troep nooit hadden uitgevonden.). Ik wil heel graag iets in de zorg betekenen, omdat ik zelf die zorg nodig heb gehad en ik weet hoe ongelooflijk blij we mogen zijn met de mensen die je altijd blijven helpen, wil ik op die manier iets terug te doen voor de maatschappij.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. Ik krijg nu een sollicitatieprocedure voor een leer/werk traject gehad en ik ben al door een voorselectietest gekomen. Mijn vraag is: Krijg ik een VOG als ik eerder een reprimande heb gehad, staat die reprimande gelijk aan een strafblad. Ik die combinatie eigenlijk niet vinden via Google.
Bij deze mijn excuses uiteraard voor die domme actie en ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven,
Met vriendelijke groet,
Jerry
VOG
Moderator: Moderatorteam