Hier is bovendien aangifte gedaan en is de identiteit bekend. De vaststelling van de identiteit is vermoedelijk de voornaamste reden dat SODA graag wil dat aangifte wordt gedaan.
Wat kunt u doen om een geneeskundige verklaring te krijgen?
1. U kunt navragen bij de instantie die de geneeskundige verklaring vraagt of het voldoende is als
u zelf een verklaring aanlevert over uw gezondheidstoestand, Eventueel in de vorm van een
door uzelf in te vullen vragenlijst;
2. U kunt uw behandelend arts vragen om een
afschrift van dat deel van uw medisch dossier
waarin bepaalde belangrijke feiten over uw
gezondheidstoestand staan vermeld. Bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag
van een meting van uw gezichtsvermogen etc.
Die kunt u dan sturen aan de instantie die om
een geneeskundige verklaring vraagt;
3. U kunt zich voor de noodzakelijke beoordeling
wenden tot een ter zake deskundige arts waarbij
u niet onder behandeling bent. Deze arts kan
ook feitelijke informatie over uw gezondheidstoestand opvragen bij uw behandelend arts en
deze informatie gebruiken bij zijn beoordeling.
Dat mag alleen als u hiervoor toestemming geeft.
4. Aan de instantie die van u een geneeskundige
verklaring verlangt, kunt u vragen of zij een
onafhankelijke arts voor u regelen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Ik ben dus niet aangehouden, maar men heeft camerabeelden nagekeken en me herkend met mijn domme actie. Ik weet niet wat ik ga krijgen, het geld vind ik niet erg, ik vind het veel erger dat ik zometeen geen VOG meer kan aanvragen en nog erger dat iedereen het gaat weten. Het is wel al 5 aug. gebeurd, ik heb pas net de brief, maar waarschijnlijk een stapel weg te werken. Het is niet goed te praten, maar dat alles wat ik heb opgebouwd en mijn gezin kapot zou gaan door een eenmalige black out met een waarde van nog geen 10,- Misschien klinkt het dramatisch, maar zo ervaar ik het nu.
Een VOG kan om verschillende reden worden aangevraagd. Men kijkt naar de werkzaamheden die je gaat uitoefenen en of er rdenen zijn om je voor die werkzaamheden een VOG te weigeren. Diefstal is bijvoorbeeld relevant voor een bankmedewerker, meer voor andere functies weer niet. Daarnaast ben je nog niet veroordeeld en is de kans groot dat het niet tot een veroordeling komt. Tenzij men een strafbeschikking geeft en u daarmee akkoord gaat. Dat telt mee voor het VOG.
Als u een strafbeschikking krijgt en u een strafblad wilt voorkomen is het zaak zo snel mogelijk na het ontvangen van de strafbeschikking een advocaat te raadplegen. U moet namelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de strafbeschikking in verzet gaan.
Nu al een advocaat in de arm nemen kan ook, maar is veelal niet nodig en geldverspilling. Wacht eerst af of het niet bij een waarschuwing blijft.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Frans schreef: 17 okt 2022, 00:54
@Hilde, zoals je zelfs hier op het forum met enige regelmaat, vooral bij de buitenlandse student langs ziet komen, zijn winkeliers erg genegen de SODA vordering toch op te leggen en geen politie te bellen.
In beide gevallen is de betrokkene gepakt in de winkel. Dus kosten.
Ik bedoelde met aanhouden dat de dief in de winkel gepakt wordt.
De eerste zaak geloof ik trouwens niet. TS zegt dat hij "3 dagen geleden gepakt is en 181 betaalde" . Soda duurt een aantal weken voordat de rekening op de mat ligt.
Dat winkeliers zelf 181 vorderen van de klant is geen soda vordering.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Het hele SODA-verhaal komt niet voor in de vraag van ts. De discussie die daarover hier ontstaat, hoort m.i. hier dan ook niet thuis. Laten we het niet moeilijker voor ts maken dat het al is.