Mag je hier parkeren?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Hallo TS
Infopolitie Gast

Mag je hier parkeren?

Ongelezen bericht door Hallo »

Goedemiddag,

Weet iemand of het toegestaan is om op het rode gedeelte te parkeren; of dat dit iets is waarvoor parkeerboetes kunnen worden geschreven?

Op de stoep mag er uiteraard niet geparkeerd worden. Dus doen ze dat daar.
Waardoor de auto's in de parkeervakken niet meer de parkeervakken uit kunnen.

Er staan geen borden in de straat.

Afbeelding
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Mag je hier parkeren?

Ongelezen bericht door Frans »

Als er werkelijk geen borden staan, er ook geen zoneborden staan (let op, de parkeerverbodszone kan zo groot als de hele bebouwde kom zijn) dan zou je er in theorie mogen staan MAAR je mag een ander NIET hinderen en dat zou een boete op KUNNEN leveren. Feitcode R 395, als bestuurder van een motorvoertuig een voertuig op dusdanige wijze parkeren dat er gevaar/hinder onstaat of kan ontstaan, en dit is dan dus voor de geparkeerde auto's als die het vak niet uit kunnen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Duidelijk, dank voor de terugkoppeling.
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Ben er, na enig speurwerk (heb ontdekt dat deze straatnaam in meer plaatsen voorkomt........., achter dat het in Klundert is. 8)
Weet dus niet, ben daar absoluut niet bekend, hoe het daar met de zone-borden zit en het is mij teveel werk om via Streetview de hele omgeving uit te kammen.

Wat ik mij wel kan voorstellen is, dat er schade kán ontstaan door bijvoorbeeld een trekhaak, als een auto achterwaarts een vak uitrijdt en er een auto tegenover staat. :oops:
Dus je kunt je afvragen of dit een handige plek is...... :roll:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Er is dus geen parkeerverbodszone voor gewone voertuigen.
SmartSelect_20221011_193448_Maps.jpg
Aangenomen dat het inderdaad Klundert (bij Zevenbergen, Noord-Brabant) is.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Hallo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Hallo »

@Dusty
haha correct 8) Nu je het zegt, had dit inderdaad een handig detail geweest.

Zelf heb ik al even op google maps lopen zoeken, maar weet niet precies of wat ik vind nou correct is.

Een soortgelijke situatie is dus voorgekomen, maar dan met mijn klein auto'tje - en de vrouw van de eigenaar van de aan de overkant geparkeerde grote auto. Vond mijn dagelijkse parkeerkunst (werklocatie) inadequaat, en wou geen last hebben van de hars van de bomen bij de parkeervakken (....??). Voelde vijandig; terwijl we nog nooit gepraat hadden.

Weigerde de auto te verplaatsen (heeft ook geen rijbewijs), ik mocht de auto ook niet verplaatsen voor haar. Ik moest maar wachten tot haar man thuis was.

Bijzonder vage situatie. Geen idee wat ik hier mee aan moet. Behalve mijn dagelijkse parkeerplek aanpassen naar een compleet andere wijk.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Dat treft, de Gemeente Moerdijk, waar Klundert onder valt, heeft een wegsleepverordening. Art. 2 van die verordening:

Wetstekst

Aanwijzing van wegen en weggedeelten waar voertuigen kunnen worden verwijderd, overgebracht en in bewaring gesteld in het belang van het vrijhouden van wegen en weggedeelten
Als wegen en weggedeelten, bedoeld in artikel 170, eerste lid, onder c van de wet worden alle wegen en weggedeelten binnen de gemeente Moerdijk aangewezen voor zover ze behoren tot een van de in artikel 2 van het besluit bedoelde soorten van wegen en weggedeelten.
Art. 170 WvW lid 1

Wetstekst

1. Tot de bevoegdheid van burgemeester en wethouders tot oplegging van een last onder bestuursdwang als bedoeld in artikel 125 van de Gemeentewet, behoort de bevoegdheid tot het overbrengen en in bewaring stellen van een op een weg staand voertuig, indien met het voertuig een bij of krachtens deze wet vastgesteld voorschrift wordt overtreden en bovendien verwijdering van het voertuig noodzakelijk is in verband met
  1. het belang van de veiligheid op de weg, of
  2. het belang van de vrijheid van het verkeer, of
  3. het vrijhouden van aangewezen weggedeelten en wegen.
Art. 125 houdt, kort gezegd in dat de gemeente bevoegd is een last onder bestuursdwang toe te passen (om het geheel keesbaar te houden)

Met andere woorden, staat die auto daar dan kunt u bellen naar OF de handhaving van de gemeente Moerdijk OF de politie. Er zijn voldoende opties, zelfs het wegslepen van de auto zonde bestuurder is een optie vanwege de hinder MAAR parkeren heeft voor de politie prio 0, handhaving zou dus de beste optie zijn.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Mogen of niet...
Je bent altijd overgeleverd aan de handhavingsdrang of de afwezigheid daarvan van de (B)OA.

Reken je niet op voorhand rijk met de theoretische wet- en regelgeving.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Eens met @Pim, maar het KAN wel. ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl