mobiele flitspaal net voor groene pijlen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sander0811 TS
Infopolitie Gast

mobiele flitspaal net voor groene pijlen

Ongelezen bericht door Sander0811 »

Vanmiddag reed ik op de snelweg en was er een file. Borden gaven 50(boven de weg) aan. Echter na een paar 100 meter waren de borden weer groen.(zie foto) echter net voor de groene borden stond de mobiele flitser(zie ook de foto) hoe groot is de kans dat ik dan een boete krijg?

Zie hieronder de situatie. Bij de rode cirkel stond de flitser. Bij de borden waren de pijlen weer groen.(net zoals op de foto)

Opmerking van moderator Frans

Afbeelding inline hersteld.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: mobiele flitspaal net voor groene pijlen

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik vraag me even af waarom je de groene pijlen vermeld. Die pijlen geven alleen aan, dat de rijstroken bereden mogen worden, die hebben geen betekenis met betrekking tot de snelheid.
Was je al een (matrix)bord gepasseerd met een einde snelheid?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Sander0811 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Sander0811 »

Iedereen begon daar harder te rijden. Er zijn nergens einde matrix borden geweest.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Theoretisch gezien kan het. Het zou wel betekenen dat de bedienaar van de radarapparatuur de huidige meting moet beëindigen, een nieuwe meting moet instellen en die beëindigen zodra de matrixen uitgaan. In de praktijk gebeurt dit vrijwel nooit.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Gelet op het tijdstip van de dag zal er gewoon gehandhaafd zijn op de snelheid die standaard op dit wegvak geldt op dat tijdstip. Handhaving op een lagere snelheid zou kunnen, maar dan moet de boa weten welke snelheid afgebeeld staat op de matrixen. Dat kan bijvoorbeeld bij wegwerkzaamheden waarbij tijdelijk een vaste lagere snelheid geldt die gecommuniceerd wordt via de matrix ( standaard is echter een bord A1).

Zijn de borden getriggerd door zoiets als een file, dan kan de boa dat niet weten bij een flitscamera opstelling en ook omdat op elk moment dit kan leiden tot een lagere snelheid, maar ook weer meteen kan worden opgeheven als het verkeer weer doorstroomt.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gesloten