Goedendag,
Ik heb een vraagje, staan de camera's op een politie auto altijd aan/nemen ze altijd op. Ik reedt net "iets" te hard langs een gemarkeerde VW golf die op een vluchthaven stond met een andere auto, maar hij bleef staan. Nu weet ik dus niet helemaal wat ik kan verwachten, en ik maak me er best wel zorgen over. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Bedankt.
Politie beelden
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Politie beelden
Bedoel je met een gemarkeerde vw golf dat deze was voorzien van de normale politiestriping? In dat geval is de kans erg klein dat je geflitst bent, want dat soort apparatuur zit normaal gesproken niet in politieauto's.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Qiyana TS
- Infopolitie Gast
Goedeavond,
(Hopelijk komt dit niet verkeerd over, zo bedoeld ik het niet)
Ja, dit was gewoon je algemene VW golf politie auto, met politie strepen en een blauw zwaailicht boven op. Weet u wat de reden kan zijn geweest dat ze niet achter mij aan gekomen zijn? Ik reed namelijk aanzienlijk te hard. (het dubbele van de toegestane snelheid) normal gesproken doe ik dit echt nooit, maar net een nieuwe rs6 is best verleidelijk...
Bedankt.
(Hopelijk komt dit niet verkeerd over, zo bedoeld ik het niet)
Ja, dit was gewoon je algemene VW golf politie auto, met politie strepen en een blauw zwaailicht boven op. Weet u wat de reden kan zijn geweest dat ze niet achter mij aan gekomen zijn? Ik reed namelijk aanzienlijk te hard. (het dubbele van de toegestane snelheid) normal gesproken doe ik dit echt nooit, maar net een nieuwe rs6 is best verleidelijk...
Bedankt.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
De reguliere politieauto's zijn (nog) niet voorzien van dashcam's.
Stay safe out there.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Misschien moet je eens na gaan denken over de risico's die je hebt genomen. Je rijdt een keer zo snel. Dat betekent een 4x langere remweg. Met die snelheid rijd je langs een vluchthaven waarop 2 auto's staan. Schat de kans eens in dat er één wegrijdt die niet door heeft dat je zo snel aan komt rijden. Daarbij heb je niet eens door, vooraf dan, dat één van die auto's van de politie is. Ik ben altijd motorrijder geweest en heb ook echt wel eens te snel gereden. Maar anticiperen was dan wel hoofdzaak. Dat mis ik in jouw vraag en dat kan leiden tot ernstige ongevallen. Ok, er is ook een risico van rijbewijs inname, maar dat is niets vergeleken met het doodrijden van een ander. Desondanks veel plezier gewenst met je nieuwe aankoop.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Waarschijnlijk krijgt hij met een nieuwe RS6 nog voldoende aandacht van ons op een later moment...
In je eerste post zeg je dat je "iets" te hard reed, daarna zeg je aanzienlijk (het dubbele). Je hebt geluk gehad dat er geen ongelukken zijn gebeurd. "Bang" zijn om je rijbewijs kwijt te raken en een fikse boete te krijgen zouden de minste van je zorgen moeten zijn. Iemand gewond of doodrijden zou je grootste zorg moeten zijn.
Ik hoop dat dit een zeer wijze les voor je geweest is en dat je dit gedrag voortaan uit je hoofd laat. En anders word je hopelijk op tijd van de weg gehaald voordat er ongelukken gebeuren.
Wat de reden is waarom de politie niet achter je aanging kunnen we vanaf hier niet zeggen, we waren er niet bij.
Ik hoop dat dit een zeer wijze les voor je geweest is en dat je dit gedrag voortaan uit je hoofd laat. En anders word je hopelijk op tijd van de weg gehaald voordat er ongelukken gebeuren.
Wat de reden is waarom de politie niet achter je aanging kunnen we vanaf hier niet zeggen, we waren er niet bij.
Niemand weet die reden, tenzij de betrokken agent toevallig hier leest.
Ik sta zo vaak stil langs de weg, in een vluchthaven of bij een busstrook. De redenen zijn eindeloos: even bellen, wat administratie doen, even afwachten hoe een melding zich ontwikkeld waar collega's mee bezig zijn, even een slokje drinken nemen. En dan wil er wel eens een auto langs schieten waarvan ik direct zie dat die veel te hard rijdt maar waar ik niet altijd direct tijd voor kan maken.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche