Hoe worden mobiele-flitslocaties bepaald?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Flitservraag TS
Infopolitie Gast

Hoe worden mobiele-flitslocaties bepaald?

Ongelezen bericht door Flitservraag »

Hoi allen,

Ik ben benieuwd naar het volgende. Het is algemeen bekend dat mobiele flitsers vaak op A- en N-wegen staan. Echter, het valt mij op dat deze nagenoeg nooit op de 'landbouw'wegen staan. Met deze wegen bedoel ik die weggetjes die vrij smal zijn (je moet vaak de berm in bij een tegenganger) en de maximumsnelheid doorgaans 60km/u is. Veel mensen rijden op deze wegen duidelijk te hard, omdat hier vrijwel nooit gecontroleerd wordt.

Nu is mijn vraag; hoe wordt bepaald waar wel/niet mobiel geflitst wordt? Je zou juist verwachten dit op landbouwwegen te doen, gezien mensen hier over het algemeen ruim boven de maximumsnelheid rijden. Bij A- en N-wegen zijn mensen juist bedacht op flitsers en ik vermoed dat dit is dat op deze wegen de maximumsnelheid beter wordt gehanteerd door de bestuurders.

Ofwel, welke overwegingen worden gemaakt bij het uitzoeken van mobiele flitslocaties?

Bedankt voor de reacties!
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Hoe worden mobiele-flitslocaties bepaald?

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Binnen de bebouwde kom vormen 'black spots' (ongevalslocaties) de basis. Op snelwegen en N wegen weet ik eerlijk gezegd niet wat de normering is; het zou ook zomaar kunnen dat daar veel meer vrijheid ligt voor de bedienaar maar dat durf ik niet te zeggen..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Per gemeente zijn de locaties vastgelegd in overeenstemming met het bestuur welke locaties de "vaste" flitslocaties zijn. Dat zijn er alleen wel nogal wat.

Degene die dienst heeft bepaald zelf op welke plek hij gaat staan (los van evt. Planning) dus dit is aan de hand van zo'n "lijst" niet te voorspellen.

Daarnaast zijn er behoeftes uit de teams mbt handhaving op snelheid. Daar zouden ook landwegen zoals jij die noemt tussen kunnen zitten. Op dit moment bijv. zit er zo'n weg in mijn team tussen waar op ons verzoek regelmatig gecontroleerd wordt met de radar.
Flitservraah TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Flitservraah »

Beide bedankt voor de antwoorden! Leuk om hier wat meer inzicht in te verkrijgen :)
Gesloten