Ophalen persoonlijke eigendom na huiselijk geweld

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pottoman TS
Infopolitie Gast

Ophalen persoonlijke eigendom na huiselijk geweld

Ongelezen bericht door Pottoman »

Een vriendin is onlangs haar huis uitgevlucht na een lange periode van huiselijk geweld (mishandeling, doodsbedreigingen). Echter heeft ze hier nog spullen staan.
Het ophalen hiervan is risicovol, en het laatste wat we willen is iemand in gevaar brengen.

Hoe dit het best aan te pakken, kan de politie hierbij helpen ?
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Re: Ophalen persoonlijke eigendom na huiselijk geweld

Ongelezen bericht door Proost »

Het ophalen van huisraad is geen taak van de politie.
Als ze zelf de spullen gaat halen en daar aangekomen mishandeld wordt weer wel.

Een tip zou zijn met een of twee goede kennissen er naartoe gaan als ex niet thuis is en het noodzakelijke inpakken.

Het beste is gewoon aangifte doen en opteren voor een huisverbod. Als dit afgegeven is, heeft ze wat meer tijd om de zaken te regelen en te vertrekken. Dan kan de politie ook wat makkelijker doorpakken zonder dat het eerst hoeft te escaleren.
Pottoman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pottoman »

Bedankt voor je reactie!

Duidelijk, ik zal het advies van aangifte en opteren voor een huisverbod zeker doorgeven.

De uitdaging zit hem er in dat door dat al het contact verbroken is(gelukkig), het moeilijk te bevestigen is wanneer de ex thuis is. zal hier iets op moeten bedenken.

Nogmaals dank u voor de snelle reactie
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Proost schreef: 09 jul 2022, 23:34 Het beste is gewoon aangifte doen en opteren voor een huisverbod. Als dit afgegeven is, heeft ze wat meer tijd om de zaken te regelen en te vertrekken. Dan kan de politie ook wat makkelijker doorpakken zonder dat het eerst hoeft te escaleren.
En huisverbod zal lastig worden nu een van de twee al langere tijd de woning heeft verlaten.

Dan moet je eerst weten:
Van wie is het huis?
Bij een huurwoning: op wiens naam staat het huurcontract?
Is/ was men getrouwd?
Getrouwd: regel het via een scheidingsconvenant.
Samenwonend: Was er een samenlevingscontract?

Maar door al geruime tijd de woning verlaten te hebben denk ik dat dit allemaal een gepasseerd station is.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Ik las in de OP "onlangs" dat had dus ook gisteren kunnen zijn. Vandaar mijn tip

Als het langer geleden is, gaat die vlieger niet meer op.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

En voor de volledigheid, de meeste rechters gaan niet mee in het verhaaltje "jouw CD, mijn CD". Als volwassenen lange tijd samen kunnen wonen en huizen kunnen kopen of huren, zaken kunnen kopen, dan kunnen ze ook met iemand om tafel om een lijstje te maken wie wat krijgt en wanneer dat opgehaald wordt, daar heb je geen rechtbank bij nodig. Als het gaat om onroerende zaken (een huis of grote schulden) dan wordt het een ander verhaal maar ook dat wordt automagisch in 2-en gesplitst bij een scheidingsakte, bij de bank etc.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Sterker nog...

Tegenwoordig moet je bij samenwonen enkel nog van het laatste jaar een lijst overleggen wie wat kocht.

De rest wordt niet meer naar gekeken.
Rechters hebben er geen zin meer in om bonnetjes en zeurverhalen aan te horen over:
- kado gekregen dus wel van jouw rekening maar van mij,
- voorgeschoten, dus wel van mijn rekening maar ik krijg het geld nog van mijn aanstaande ex.

En zeg nou zelf:
Het moet wel om hele speciale spullen gaan wil het de ruzies en advocatenkosten en stress en gang naar de rechtbank waard zijn.

Veel spullen koop je makkelijk opnieuw.
Het gaat vaak om niet gewonnen willen geven.
Gesloten