Dag,
Ik ben van plan om buks te kopen uit buitenland, namelijk een Daisy Red Ryder.
De buks heeft wat kenmerken van een echte Winchester geweer, maar de gelijkenissen zijn relatief klein.
Mag dat wel?
De wetgeving is relatief subjectief hierover.
Buks uit buitenland importeren
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Buks uit buitenland importeren
Volgens sommigen is hij verboden omdat hij en zogenaamde underlever heeft, waardoor hij te veel op een echt geweer zou lijken. De wetgeving op dit punt is zoals je zegt subjectief. Feit is wel dat ik hem niet in Nederland kan kopen, wel bestellen in het buitenland op een nederlandstalige site.
Zelf zou ik zeggen dat hij mag. Een luchtbuks lijkt al gauw op een geweer. Het gaat er meer om hoe je hem gebruikt en waar.
Zelf zou ik zeggen dat hij mag. Een luchtbuks lijkt al gauw op een geweer. Het gaat er meer om hoe je hem gebruikt en waar.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
HandhaverDordrecht TS
- Infopolitie Gast
Re: Buks uit buitenland importeren
Hallo,
Een luchtdrukwapen kan je gewoon laten invoeren. Een probleem kan inderdaad zijn dat de luchtbuks te veel op een echt wapen lijkt. Ik zou als ik jou was even bellen met de Douane.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... oon-douane
Bij de douane gaan ze niet gelijk voor strafrechtelijke vervolging maar je bestelling kan wel in bewaring worden genomen tot vast is gesteld of het is toegestaan. Daarom is het handig om van te voren contact op te nemen.
Een luchtdrukwapen kan je gewoon laten invoeren. Een probleem kan inderdaad zijn dat de luchtbuks te veel op een echt wapen lijkt. Ik zou als ik jou was even bellen met de Douane.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... oon-douane
Bij de douane gaan ze niet gelijk voor strafrechtelijke vervolging maar je bestelling kan wel in bewaring worden genomen tot vast is gesteld of het is toegestaan. Daarom is het handig om van te voren contact op te nemen.