Filmen agent tijdens staandehouding
Moderator: Moderatorteam
-
Aurora TS
- Infopolitie Gast
Filmen agent tijdens staandehouding
Ik vroeg mij af of ik ben toegestaan te filmen terwijl ik ben staande gehouden, ten behoeve van bewijsverzameling mocht de diender zich niet aan de nationale en/of internationale wettelijke voorschriften houden [art. 94 Grondwet stelt dat in geval nationale wetten en internationale verdragen elkaar tegenspreken, het internationale verdrag boven de wet staat]. Ik weet dat ik vanuit de vrijheids van meningsuiting het recht heb in het openbaar (opvallend) video/geluids opnames te maken, alleen ik die niet mag publiceren zonder toestemming van mensen die in beeld komen. Ik vraag dit omdat ik vaak ervaringen heb gehad met agenten die zich helaas niet aan de voorschriften hielden en dit lastig te bewijzen valt op je woord.
Re: Filmen agent tijdens staandehouding
Als je vaak ervaringen hebt gehad met agenten dan heb je dus veel aandacht op je gevestigd. Mijn gemiddelde kennissen- en vriendengroep zullen in hun leven nooit of wellicht met toeval 1x staande worden gehouden tijdens een algemene controle. Vervolgens deponeer je de stelling dat die agenten zich "helaas" niet aan de voorschriften hebben gehouden, waarmee je dus pretendeert dat je "de voorschriften" beter weet dan een agent, en dan vraag je vervolgens op een forum vol agenten of je daar een filmpje van mag maken...
Ik vind persoonlijk dat je erg hard van start gaat... maar dat ben ik.
Ik vind persoonlijk dat je erg hard van start gaat... maar dat ben ik.
Dus je hebt ervaringen met agenten die zich niet aan de voorschriften houden. Over welke voorschriften heb je het dan?
Als je al die voorschriften kennelijk kent dan vind ik het op zijn minst vreemd dat je dan niet weet of je een gesprek met een agent mag filmen. Die voorschriften heb je dus gemist of zo?
Als je al die voorschriften kennelijk kent dan vind ik het op zijn minst vreemd dat je dan niet weet of je een gesprek met een agent mag filmen. Die voorschriften heb je dus gemist of zo?
Filmen mag. Met diverse kanttekeningen. Zo mag je bijvoorbeeld niet herkenbaar publiceren en mag je de collega's ook niet hinderen in de uitvoering van hun werk.
Je geeft het te snel weg @Mir81 
Sorry @Frans. Wilde even laten merken dat deze agent wel wat voorschriften kent

Maar niet alle Europese toch, of krijgen jullie dat tegenwoordig ook al mee in de lessen? 
Zelfs die tegenwoordig... Daarom wilde ik ook graag antwoorden.
Nu maar hopen dat als TS zijn mobieltje vast heeft, hij nog op eerste vordering zijn identiteitsbewijs te inzage kan aanbieden en dat hij dan nog wel precies alles kon filmen wat hij zo belangrijk vond om achteraf vastgelegd te hebben.
Voorspelling:
Ik denk dat TS hier niet meer reageert in dit topic. Ben idd heel benieuwd wat hij zo vaak tegen aangelopen is, wat hij beter wist dan al die agenten.
Voorspelling:
Ik denk dat TS hier niet meer reageert in dit topic. Ben idd heel benieuwd wat hij zo vaak tegen aangelopen is, wat hij beter wist dan al die agenten.
Jawel Pim, TS ging hard van start, die gaat er vol voor.
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
Ik ben eens gearresteerd door 7 dienders en een hond en het kwam niet eens in me op om te filmen maar toen hadden we nog geen smartphones natuurlijk...wat een zorgeloos leven hadden we toen
PS: de hond won 
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
De goeie ouwe tijd Marcel, toen ze nog met 7 dienders én een hond moesten komen... 
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
Vroegâh, toen alles beter was!
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Vroeger, toen de politie nog voldoende mensen had om 7 dienders en een hond te komen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
MK27 TS
- Infopolitie Gast
Vraag mij oprecht af waarom je heel vaak ervaringen heb gehad met agenten die zich volgens jou niet aan de voorschriften hielden en je denkt dat met filmen je agenten "braaf in hun hok" houdt.
Ik vind echt niet iedere agent aardig of beschaafd, maar vooralnog heb ik niet de behoefte om als een veredelde cameraman alles te filmen.
Volgens mij is je eigen gedrag 90% de oorzaak van contact met Politie.
Ik vind echt niet iedere agent aardig of beschaafd, maar vooralnog heb ik niet de behoefte om als een veredelde cameraman alles te filmen.
Volgens mij is je eigen gedrag 90% de oorzaak van contact met Politie.