Politie in de tuin
Moderator: Moderatorteam
-
An Willemse TS
- Infopolitie Gast
Politie in de tuin
De afgelopen maanden zie ik, maar ook buren en overburen, een aantal keren politie om het huis en in de tuin lopen.
Nu is de politie je beste vriend en mogen zij altijd mijn tuin in, krijgen ze koffie als ze dat willen etc.
Maar zonder mijn medeweten in de late avond en nacht in mijn tuin rondlopen....
En niet op een nacht bij mij en de buren etc, maar dan eens bij die en dan eens bij de ander...
Wij vinden het allemaal raar
En klopt dit? En zo ja
Misschien is een briefje met: "we zijn i.v.m. een verdachte situatie op dit terrein geweest, groet Politie" een idee?
Nu is de politie je beste vriend en mogen zij altijd mijn tuin in, krijgen ze koffie als ze dat willen etc.
Maar zonder mijn medeweten in de late avond en nacht in mijn tuin rondlopen....
En niet op een nacht bij mij en de buren etc, maar dan eens bij die en dan eens bij de ander...
Wij vinden het allemaal raar
En klopt dit? En zo ja
Misschien is een briefje met: "we zijn i.v.m. een verdachte situatie op dit terrein geweest, groet Politie" een idee?
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: Politie in de tuin
Het mag inderdaad, de politie mag iedere 'locatie' (met uitzondering van een woning zelf) 'zomaar' binnenstormen, rondkijken, etc..
Kennelijk was 't nodig..
Een briefje achterlaten lijkt me minder handig; ten eerste omdat je dan juist mensen ongerust maakt die er in eerste aanleg totaal geen weet van hadden, ten tweede omdat ik dan 287 reminders per dag op deuren/ramen moet plakken (heel slecht voor 't milieu!) en ten derde omdat het makkelijker is om het aan de desbetreffende agent te vragen als je er toch bij staat te kijken en ten vierde omdat het niet altijd handig is dat 'bepaalde elementen' in de samenleving weten dat de politie in de omgeving is geweest..
Kennelijk was 't nodig..
Een briefje achterlaten lijkt me minder handig; ten eerste omdat je dan juist mensen ongerust maakt die er in eerste aanleg totaal geen weet van hadden, ten tweede omdat ik dan 287 reminders per dag op deuren/ramen moet plakken (heel slecht voor 't milieu!) en ten derde omdat het makkelijker is om het aan de desbetreffende agent te vragen als je er toch bij staat te kijken en ten vierde omdat het niet altijd handig is dat 'bepaalde elementen' in de samenleving weten dat de politie in de omgeving is geweest..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
An Willemse TS
- Infopolitie Gast
Dat snap ik allemaal, geen slapende honden wakker maken.
Maar bij al deze adressen staat duidelijk aangegeven dat er camera toezicht is.
En het is iedere keer maar 1 tuin die ze een hele korte tijd aandoen.
Dus nu vragen wij ons af wat er aan de hand is en of wij extra maatregelen moeten nemen om het geboefte buiten en van het erf te houden.
Let op, tuinhek is aanwezig.
En met iedere dag 287 briefjes ben je wel een behoorlijke tuinsluiper.
Maar bij al deze adressen staat duidelijk aangegeven dat er camera toezicht is.
En het is iedere keer maar 1 tuin die ze een hele korte tijd aandoen.
Dus nu vragen wij ons af wat er aan de hand is en of wij extra maatregelen moeten nemen om het geboefte buiten en van het erf te houden.
Let op, tuinhek is aanwezig.
En met iedere dag 287 briefjes ben je wel een behoorlijke tuinsluiper.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
"Zomaar" maar lijkt mij wat te sterk, het hang van de locatie en de reden af. Als er geen verboden toegang staat of het terrein is afgesloten mag een ieder een terrein betreden. Is er sprake van een afgesloten terrein of een bord verboden toegang dan zal de politie een reden moeten hebben om het terrein zonder toestemming/tegen de wil van de rechthebbende te betreden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Vraag het ze.
Jullie zien dus al een aantal maanden de politie jullie tuinen inlopen en hebben nog steeds niets gevraagd?
Als ik politie mijn tuin in zie lopen, vraag ik meteen wat ze daar doen...
(ter info: ja, 1x gebeurd. En nee, het waren geen bekenden die langskwamen)
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
dapper hoor Meis.Jullie zien dus al een aantal maanden de politie jullie tuinen inlopen en hebben nog steeds niets gevraagd?
Als ik politie mijn tuin in zie lopen, vraag ik meteen wat ze daar doen...
(ter info: ja, 1x gebeurd. En nee, het waren geen bekenden die langskwamen)
Laatst gewijzigd door Frans op 19 mei 2022, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gecorrigeerd
Reden: Quote gecorrigeerd
Never change a winning team
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Heeft niks met dapper te maken.
Ik wilde gewoon weten wat ze in mijn tuin deden.
Ik wilde gewoon weten wat ze in mijn tuin deden.
==================================
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 19 mei 2022, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: OVerbodige quote verwijderd
Reden: OVerbodige quote verwijderd
Never change a winning team
- Lichtenberg
- Roepnaam: George
Het lijkt mij dat als u niet het idee heeft dat ze naar u op zoek zijn, het niet zo vreemd is om ze gewoon even te vragen wat ze daar doen.