Voor een oprit mag je normaal gesproken niet parkeren?
Maar ……..als een oprit bij een huis is ingericht als voortuin (niet meer dient als oprit en waar niet meer op deze oprit kan parkeren) mag je dan wel voor deze oprit parkeren ?
De oprit dient nml. Niet meer als oprit maar is ingericht als een voortuin.
Oprit ingericht als voortuin
Moderator: Moderatorteam
Re: Oprit ingericht als voortuin
Het gaat om uiterlijke verschijning.
Ziet het trottoir er nog uit als oprit?
Zijn er nog fysieke aanpassingen zoals een verlaagde stoeprand, witte stenen die de uitrit markeren.
Heeft u een foto van de situatie?
Heeft u een boete gehad?
Wat was de feitcode?
Ziet het trottoir er nog uit als oprit?
Zijn er nog fysieke aanpassingen zoals een verlaagde stoeprand, witte stenen die de uitrit markeren.
Heeft u een foto van de situatie?
Heeft u een boete gehad?
Wat was de feitcode?
Ik heb wel een voorbeeld, die goed bij deze vraag past:
Waarbij, in mijn ogen, de linker in ieder geval géén uitrit is. 
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
En zo te zien ook nooit een uitrit geweest is.Dusty schreef: 09 apr 2022, 14:17 Ik heb wel een voorbeeld, die goed bij deze vraag past:
uitrit of niet.jpg
Waarbij, in mijn ogen, de linker in ieder geval géén uitrit is.![]()
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
In de Wet staat nergens dat in zulke gevallen dus wel mag parkeren. Een redelijk denkende en handelende ambtenaar zal echter geen bon uitschrijven. Mocht dat toch zijn gebeurd dan is de kans bij een bezwaarschrift aanmerkelijk dat de rechter een boete verlaagd tot nihil.
Stay safe out there.
@Hilde: daar wordt in beide gevallen wel op geparkeerd.
Daarnaast vind ik de rechter ook maar heel subtiel; er is maar één trottoirband die echt lager ligt en de andere liggen een beetje schuin.
Soms zie je ook wel eens een balkje in de goot liggen om het op- en afrijden wat soepeler te laten verlopen......
Daarnaast vind ik de rechter ook maar heel subtiel; er is maar één trottoirband die echt lager ligt en de andere liggen een beetje schuin.
Soms zie je ook wel eens een balkje in de goot liggen om het op- en afrijden wat soepeler te laten verlopen......
- Hilde
- Geslacht:
Ja, maar links mag je ook parkeren. Dus logisch dat dat gedaan wordt.Dusty schreef: 10 apr 2022, 17:27 @Hilde: daar wordt in beide gevallen wel op geparkeerd.
Ik vind zelf rechts ook geen uitrit.
En als je bedoelt dat ze parkeren in de voortuin, tja, dat doen ze hier ook, maar dat maakt de stoep ervoor geen uitrit. Maar we dwalen af..
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Of een verlaagde uitrit was niet mogelijk ivm de regenwaterafvoer.Dusty schreef: 09 apr 2022, 14:17 Ik heb wel een voorbeeld, die goed bij deze vraag past:
uitrit of niet.jpg
Waarbij, in mijn ogen, de linker in ieder geval géén uitrit is.![]()
Voordat bij mij in de straat een herinrichting werd uitgevoerd had ik een verlaagde inrit naar mijn garage. De hele straat is uitgevoerd met oprijbanden en iedere uitrit is verlaagd. Behalve die van mij. Voor mijn deur ligt een lichte bocht en de koppeling van oprijband naar verlaagd bestaat niet in een bochtstuk. Dus puur vanuit uitvoeringstechnische redenen is er vanaf geweken.
Dat kan dus hier ook het geval zijn geweest.
- Hilde
- Geslacht:
Kan ook, maar geen betrekking op de vraag van TSracefiets schreef: 10 apr 2022, 21:40 Of een verlaagde uitrit was niet mogelijk ivm de regenwaterafvoer.
(...)
Dat kan dus hier ook het geval zijn geweest.
Daar is de vraag namelijk dat er wél een uitrit was.
Daarom zei ik we dwalen af, dus