Beste lezer,
Ik zal kort en bondig mijn vraag stellen. Mijn scooter werd vervoerd op een karretje. Onderweg staande gehouden omdat kentekenplaatje niet aanwezig was (lag in de buddy, bij opladen in kar houder afgebroken). Agent stelt dat de scooter is gestolen (ondanks tonen kentekenbewijs) omdat op deze 16 jaar oude scooter het chassisnummer slecht leesbaar is. Scooter wordt meegenomen om te onderzoeken en na onderzoek is alleen het nummer wat lastig te lezen . Kortom je zou zeggen alles oke. Tot mijn verbazing geven ze een WOK op de technische staat.
Weet iemand waarom dit zo maar kan als je niet eens gebruik maakt van je scooter?
Groeten,
Martijn
Wok op scooter die op een kar stond
Moderator: Moderatorteam
- Martijn Bakker 74 TS
- Roepnaam: Martijn
Re: Wok op scooter die op een kar stond
Als het goed is heb je ook een brief ontvangen (of gaat die nog ontvangen) wat de reden is van het plaatsen van het verbod voor rijden op de weg. Dat wil zeggen dat de scooter om een technische gebrek, constructiesnelheid etc opnieuw bekeken moet worden of hij weer op de weg mag komen. Dat staat in die brief. Dit is niet enkel voor het afgebroken kentekenplaathoudertje gebeurd, daar is meer aan de hand geweest.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Er is een kenteken afgegeven en als er voldoende grond is om te twijfelen aan de technische staat, dan kan ik mij voorstellen dat er een WOK volgt. Wat niet kan is een boete voor een slechte technische staat. Daarvoor moet je gereden hebben op de weg.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Zoals Skipperje aangeeft is de WOK niet bedoeld als straf. Je hebt niets verkeerds gedaan en er is geen strafrechtelijke consequentie. De WOK is puur een maatregel ten behoeve van de verkeersveiligheid, inclusief die van je zelf.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
Mitch
- Roepnaam: Mitchel
- Geslacht:
- Leeftijd: 40
Toch kan ik me voorstellen dat het zo voelt voor TS. Zeker als dat ding niet gebruikt wordt. Nu ken ik in deze casus de omstandigheden niet, maar het lijkt niet fair om een wok te plaatsen als het voertuig vervoerd wordt op een kar (ik visualiseer een aanhanger achter een auto met daarop de scooter)
Is dan de volgende stap dat de politie een wok plaatst terwijl ze post vatten bij een schadeherstelbedrijf?
Is dan de volgende stap dat de politie een wok plaatst terwijl ze post vatten bij een schadeherstelbedrijf?
- Skipperje
- Geslacht:
Wat is het verschil een WOK te plaatsen direct na een aanrijding, waar wij toevallig bijkomen of dezelfde auto die wordt vervoerd naar een schade herstelbedrijf, als wij er niet bij zijn geweest.Mitch schreef: 01 apr 2022, 20:10 Is dan de volgende stap dat de politie een wok plaatst terwijl ze post vatten bij een schadeherstelbedrijf?
Piet
-
Mitch
- Roepnaam: Mitchel
- Geslacht:
- Leeftijd: 40
Bij de aanrijding kunnen we een onderzoek instellen of de wok nodig is.
Een wok levert voor de betrokkene gedoe op: het kost tijd, moeite en geld, daar moet dan toch enigzins terughoudend (redelijk) mee omgegaan worden.
Een wok levert voor de betrokkene gedoe op: het kost tijd, moeite en geld, daar moet dan toch enigzins terughoudend (redelijk) mee omgegaan worden.
- Skipperje
- Geslacht:
Het laatste deel, geschreven achter de komma, ben ik het geheel mee eens.
Piet
Piet