Voertuigwrak

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Thefonzz TS
Nieuw lid
Roepnaam: Thefonzz

Voertuigwrak

Ongelezen bericht door Thefonzz »

Goedemorgen,

Even een casus betreffende een voertuig welke(in strijd met het bestemmingsplan)in de voortuin geparkeerd staat.Dit voertuig staat hier met 4 lekke banden,en een defecte transmissie.Ook is dit voertuig niet WAM verzekerd en ook niet APK gekeurd(er zitten wel kentekenplaten op).We kunnen dus stellen dat wij hier te maken hebben met een voertuigwrak…..Aangezien dit voertuig niet aan de openbare weg of op een openbare plaats geparkeerd staat,kan ik niet acteren op ,Art.5.4 en 5.5 van de APV(denk ik)….Dus hoe te handelen?We willen dit voertuig eigenlijk weg laten slepen volgens de wegsleepverordening.Nu acteren op het bestemmingsplan?Alvast bedankt voor de feedback!
speedo
Stamgast
Geslacht:

Re: Voertuigwrak

Ongelezen bericht door speedo »

en u heeft daar last van neem ik aan??
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 04 feb 2022, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Never change a winning team
Thefonzz TS
Nieuw lid

Nee,maar de bewoners wel.Ook het straatbeeld wordt er hier niet beter op….Vroeg mij af hoe hier te handhaven.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Staat er een hek omheen of is het voertuig niet vanaf de openbare weg zonder hindernis te bereiken?
Dat is meestal wel belangrijk in dezen. Als hij namelijk achter een tuinhek staat en er vanaf de straat niemand met de beste bedoeling tegenaan zou kunnen rijden ivm die afscherming denk ik niet dat je er veel mee kan qua handhaving.

Heb je een link van Google maps van de situatie? Maakt de beoordeling wat makkelijker.
Thefonzz TS
Nieuw lid

Goedemiddag,

Bedankt voor Uw reactie.Neen de tuin is vrij toegankelijk en wordt niet afgeschermd door een tuinhek o.i.d
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Als de betreffende voortuin geen gemeentegrond is dan kan er niet gesleept worden volgens de wegsleepregeling. Een boete voor de APV is afhankelijk hoe dit artikel luidt. APV regels voor de weg gelden niet voor de privé voortuin van een pand.
Wellicht kan er bestuurlijk gehandhaafd worden als de regelgeving voor het bestemmingsplan daarin voorziet.

Met de WAM kan je ook niet uit de voeten want het voertuig staat kennelijk op privé terrein en dan hoeft het niet verzekerd te zijn als het kenteken is geschorst. WAM handhaving op basis van kenteken geschiedt via de RDW.
Stay safe out there.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Thefonzz schreef: 04 feb 2022, 11:13 Aangezien dit voertuig niet aan de openbare weg of op een openbare plaats geparkeerd staat,kan ik niet acteren op ,Art.5.4 en 5.5 van de APV(denk ik)…
Uit welke functie of hoedanigheid handel je? Wat is je beroep?

Gelet op het woordgebruik* denk ik dat we te maken hebben met een collega (in opleiding)?

* "we willen" / "acteren" / "handhaven" / "feedback"
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik gok op een BOA, Pim.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Kijk naar de APV, er is waarschinlijk ook een bepaling over stankoverlast en ontsiering in hoofdstuk 4.

Een voorbeeld is Groningen:
▶ Toon
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gesloten