Goedemiddag.
Als ik na bijgevoegde borden kijk dan mag ik hier gewoon met een snorbrommer (25kmh blauw kenteken) rijden. Of zit ik er naast? Want ik zie door de bomen het bos niet meer(figuurlijk).
Ja, je mag hier met een snorfiets inrijden.
Volgens de wet is een snorfiets een bromfiets, vandaar dat je daarvoor ook een rijbewijs (AM) nodig hebt....., maar je volgt in principe dezelfde regels die ook voor een fiets van toepassing zijn.
Het onderbord, oogt 'een beetje Belgisch', maar ik neem aan dat de vraag wél over de regels hier in Nederland gaan.
bedankt voor het antwoord. Had ookal even op internet zitte kijken, en word er dan niet duidelijker op. Maar is gewoon nederland, heb dit plaatje van internet
Laatst gewijzigd door Frans op 09 jan 2022, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:overbodige quote verwijderd
De regels van dit besluit betreffende fietsen en fietsers zijn, in plaats van de regels betreffende bromfietsen en bromfietsers, mede van toepassing op snorfietsen en snorfietsers, tenzij anders is bepaald.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Dusty schreef: 09 jan 2022, 16:55
Volgens de wet is een snorfiets een bromfiets, vandaar dat je daarvoor ook een rijbewijs (AM) nodig hebt....., maar je volgt in principe dezelfde regels die ook voor een fiets van toepassing zijn.
In mij jonge jaren mocht had je geen rijbewijs nodig om een bromfiets legaal te besturen. Nu heb ik al jaren een rijbewijs dus in het niet van toepassing maar ik ken enkele die van mijn leeftijd zijn die geen rijbewijs hebben. Dienen zij nu een rijbewijs te behalen alvorens zijn een bromfiets legaal mogen besturen?
Of ieder ander rijbewijs en dan krijgen ze de AM cadeau.
Wetstekst
Artikel 19b Reglement Rijbewijzen
Indien de aanvraag betrekking heeft op de afgifte van een rijbewijs voor de categorie A1, A2, A, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D of DE geeft degene die belast is met de afgifte van rijbewijzen tevens een rijbewijs af dat geldig is voor het besturen van motorrijtuigen waarvoor een rijbewijs AM is vereist.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Een eerder draadje sprak volgens mij over verschil tussen een pictogram van een fiets op onderbord of tekst "fietsen".
Ik vind het raar dat snorfietsen toegestaan zouden zijn omdat zij de REGELS volgen van fietsers. En een voetpad is immers niet toegestaan voor fietsERS.
In geval van een onderbord met tekst dat zegt "fietsEN" (werkwoord, trappen voor vooruit komen) toegestaan en niet "fietsERS".
In mijn ogen fietst een snorfietsER niet, die rijdt op een (bijzondere) brommer.
En je bent geen fietser maar bestuurder van een snorfiets die de regels volgt van fietsers
Ik ga niet met je, goed bedachte, denkwijze mee. In artikel 2b staat namelijk
Wetstekst
De regels van dit besluit betreffende fietsen en fietsers zijn, in plaats van de regels betreffende bromfietsen en bromfietsers, mede van toepassing op snorfietsen en snorfietsers, tenzij anders is bepaald.
dus ook voor fietsen geldt dat snorfietser de regels van fietsen of fietsers kunnen volgen.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit