Rollerbank controle -stilstaande scooter
Moderator: Moderatorteam
-
Einstein_Mike TS
- Infopolitie Gast
Rollerbank controle -stilstaande scooter
Ik heb een vraag of het toegestaan is dat je gesommeerd kunt worden om je scooter op de rollerbank te laten controleren ondanks het feit dat mijn scooter geparkeerd stond (op de standaard), met de sleutels uit het contact en een koude motor en ik niet deelnam aan het verkeer ? Na een lange discussie met de bewuste motoragent ben ik uiteindelijk meegegaan na de dreiging van inbeslagname. Hoor graag welke onderdeel van de verkeerswet zegt dat je hieraan moet voldoen (nogmaals ik nam niet deel aan het verkeer stond naast mijn scooter, zonder helm). Alvast bedankt. 
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Rollerbank controle -stilstaande scooter
Zoals jij het uitlegt mag dat niet. In art 5.1.1 Regeling voertuigen staat namelijk Dus mag een stilstaande bromfiets best opgevoerd zijn.
Piet
Wetstekst
1Het is de bestuurder van een voertuig verboden daarmee te rijden en de eigenaar of houder verboden daarmee te laten rijdenPiet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Einstein_Mike TS
- Infopolitie Gast
Dank voor het (snelle) antwoord !
Stel dat ik een week eerder ermee gereden heb en op grond daarvan heeft de motoragent een waarneming gedaan. Is dan het voldoen aan de sommatie (een week later) om de scooter op de rollerbank te testen nog steeds rechtsgeldig ?
Stel dat ik een week eerder ermee gereden heb en op grond daarvan heeft de motoragent een waarneming gedaan. Is dan het voldoen aan de sommatie (een week later) om de scooter op de rollerbank te testen nog steeds rechtsgeldig ?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Ja, dan zou het wel mogen omdat is gezien dat met de betreffende bromfiets is deelgenomen aan het verkeer.
Stay safe out there.
-
Einstein_Mike TS
- Infopolitie Gast
Dank je wel voor je reaktie.
- Skipperje
- Geslacht:
Ik vind van niet. In deze week kan de technische staat aangepast zijn en een controle geeft dan geen weergave van de toestand van een week geleden.
Piet
Piet
- SWAT
- Geslacht:
Dat zou dan een verweer tegen een eventuele boete kunnen zijn maar doet niets af aan de bevoegdheid tot controle.
Stay safe out there.
- Skipperje
- Geslacht:
Zelfs daar ben ik het niet mee eens. Want welke termijn kan nog. We hebben het hier over een week, kan een maand ook nog, een jaar? Ik vind alleen als er sprake is van heterdaad dat het kan. Bijvoorbeeld ik zie hem rijden een kruispunt verder, dus direct staandehouding lukt niet. Ik ga zoeken en vind hem in een woonwijk, stilstaand. Dat kan wel, vind ik.
In 5.1.1 staat ook tegenwoordige tijd, namelijk verboden te rijden. Een week eerder valt wat mij betreft daar niet onder.
Piet
In 5.1.1 staat ook tegenwoordige tijd, namelijk verboden te rijden. Een week eerder valt wat mij betreft daar niet onder.
Piet
Dan kun je alles uit de regeling voertuigen (RV) wel op stilstaande voertuigen loslaten want "er zal wel mee gereden zijn".
En daarbij waren we het vaker eens, en vaker eens dan oneens, dat de RV voor rijdende voertuigen geldt.
En daarbij waren we het vaker eens, en vaker eens dan oneens, dat de RV voor rijdende voertuigen geldt.
- SWAT
- Geslacht:
We kunnen er allemaal wel wat van vinden maar uiteindelijk zal de rechter daar de knoop over moeten doorhakken.
Stay safe out there.