Hallo. Ik vroeg me af of vlindermes TRAINERS verboden zijn of niet. trainers zijn been sport neppe vlindermessen die,
1.een botte/ronde punt hebben.
2.Niet scherp is aan allebij de kanten zo dat je jezelf geen pijn doet als er een trucje misgaat.
3.Gemaakt zijn om truckjes mee te doen/Flippen.
Ze zijn niet gevaarlijk en ook geen echte wapens.
Groeten van mij.
Trainer Vlindermes
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Trainer Vlindermes
Geen expert op wapengebied. Maar zij zijn in princiepe verboden:

Er is wel de mogelijkheid om ontheffing aan te vragen om er een te bezitten, bijvoorbeeld voor sportieve doeleinden. Maar daar kan ik je niets over vertellen. Ik weet niet hoe men daar in de praktijk mee omgaat.
Wel is het natuurlijk zo dat wordt verlof verleend je aan allemaal regels moet voldoen, o.a. ten aanzien van vervoer. Je kunt je dan ook afvragen of je niet gewoon beter een rubber mes kunt gebruiken dat niet verboden is.

Is het illegaal om een trainer te hebben?
Ja, een trainer is verboden. Het is een ongeslepen mes met afgeronde punt die gebruikt wordt voor oefeningen bij vechtsporten.Er is wel de mogelijkheid om ontheffing aan te vragen om er een te bezitten, bijvoorbeeld voor sportieve doeleinden. Maar daar kan ik je niets over vertellen. Ik weet niet hoe men daar in de praktijk mee omgaat.
Wel is het natuurlijk zo dat wordt verlof verleend je aan allemaal regels moet voldoen, o.a. ten aanzien van vervoer. Je kunt je dan ook afvragen of je niet gewoon beter een rubber mes kunt gebruiken dat niet verboden is.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)