boete sticker op vooruit

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Nigel, wat skipperje bedoeld is dat als je op je stoel gaat zitten je door je hele voorruit en zijruit vrij zicht moet hebben. Dat is ook de reden dat je in eerste instantie bent bekeurd voor die grote sticker aan de zijkant van je voorruit. Dat kleine Mario stickertje onderin de hoek neemt niets weg van je gezichtsveld, je zult daardoor niet een voetganger of fietser over het hoofd zien maar, en daar heeft Skipperje wel gelijk in, die dot in het midden van je raam, en je kunt dat het beste zelf bepalen, kan ook nogal wat beeld wegnemen.

Als je dat dan eens op gaat tellen dan mis je nogal wat zicht... en geloof me, je vergeeft het je zelf echt nooit van je leven als je een kind van 8 aan rijdt die de straat op rent... en dan hoef je zelf niet eens hard te rijden en niet eens fout te zitten... het enkele feit dat je ze later ziet door het verminderde zicht en dat daardoor de kans groter is zou mij doen huiveren. Plak die sticker met tekst op je achteruit, is wettelijk geen enkel probleem om maar een voorbeeld te noemen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9184
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Skipperje »

nigellb schreef:Jaa daar hangen 6 van die wunderbaum geurverfrissers aan

Dat is een lang verhaal waarom haha had een 5 liter bierfust gehaald die lag op de achterbank en schoof er vanaf op iets scherps toen had ik de hele auto vol bier, maar die lucht wou er ook niet uit haha
hang ze dan lager op, hebben ze hetzelfde effect, maar blijf je wel die voetganger zien.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
roadtrain
Infopolitie Gast

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door roadtrain »

..::Frans::.. schreef:Maar daarmee schiet je als verbalisant in dit geval enorm je doel voorbij... helaas... Als iemand een bekeuring heeft gehad waarbij je als verbalisant de mededeling doet dat je op internet maar moet gaan opzoeken wat dat kost enzo dan sla je ergens de plank goed mis... het is geen hogere wiskunde om je feitenboekie er bij te pakken en te zeggen dat het 140 euro kost, sterker nog, als ik me als verbalisant zo enorm zou storen aan die sticker dat ik Nigel ervoor uit de rij zou halen bij de McDrive dan liet ik hem die sticker er ook ter plaatse af pulken... om maar een voorbeeld te noemen...
Dat vind ik nou ook (als NIET politieman zijnde) Als ''men'' meent dat dit zo gevaarlijk is dat je er voor moet verbaliseren dan niet verder zo.... (of een van de twee kan ook natuurlijk) Of een boete en er af of eraf.....

Zag laatst twee van deze gevallen op wegmisbruikers: een met de kruiwagen los in de open laadbak van bedrijfsauto: ''dit mag ook niet'' was alles wat er van gezegd werd.

En iemand met een auto met deels afgebroken uitlaat kreeg een bekeuring voor risico op verlies vanwege gevaar..maar mocht er wel mee doorrijden? beetje vreemd....

Voor TS: Haal er gauw af die sticker (met de fohn) en plak maar op je achterraam of een van de twee achter zijramen. Die mag je helemaal volhangen samen met de geurvreters :D

En herroep je niet op de APK want dat is deels een wassen neus als het om dit soort dingen gaat: Kijk maar naar alle auto's met een trekhaak voor de kentekenplaat: Komen allemaal door de keuring....
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16722
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door Frans »

Nu haal je weer 2 dingen door elkaar... APK en permanente eisen... maar daar is al zoveel over geroepen...

Ik denk dat je een goed gemiddelde moet zoeken tussen gezond verstand en het "doen ophouden van de overtreding". Ik snap mensen als Nigel ook echt wel, mooie auto, leuk opgepimpt en daar is ook niks mis mee. Ikzelf heb dat niet... in mijn tijd was dat de Zündapp en de Yamaha FS1 waar we hetzelfde mee deden (jawel, ik word echt oud!) Maar met die integraalhelmen haalden we ook van alles uit... we plakten alleen geen stickers op het vizier want dat snapten we nog wel... en dat is eigenlijk wat ik bedoel.

De wet is niet gemaakt zodat mensen als Nigel niet kunnen genieten van hun auto of van een hobby. Die wet is niet gemaakt om te treiteren... die wet is gemaakt om te zorgen dat als ze van hun auto genieten dat het dan wel veilig gebeurd voor henzelf en voor anderen dus inderdaad... plak die keigave sticker op de achterruit of over de hele lengte van je deuren... maar doe het wel binnnen de technisch wettelijke mogelijkheden want anders heb je heel simpel een probleem... en dan wordt hobby frustratie
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
roadtrain
Infopolitie Gast

Re: boete sticker op vooruit

Ongelezen bericht door roadtrain »

Nee ik bedoel omdat TS aangaf dat er bij de apk niets over de sticker is gezegd/gemeld... datzelfde zie je vaak met de trekhaak die deels een kenteken onleesbaar maakt: dat mag ook met apk....
Gesloten