tatoeages in dienst

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

onbekend TS
Infopolitie Gast

tatoeages in dienst

Ongelezen bericht door onbekend »

hoi allemaal,

Ik had even een vraagje over tatoeages, aangezien ik later bij de politie wil, maar ook een tatoeage op mijn onderarm wil. Wat mag wel en wat mag niet qua tatoeages en piercings bij de politie?

alvast bedankt!
Mafkees
Lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: AD14.23
Geslacht:
Leeftijd: 41

Re: tatoeages in dienst

Ongelezen bericht door Mafkees »

Tatoeages mogen niet zichtbaar zijn wanneer je de politie uniform draagt. Als je het op je onderarm zou letten zetten zou dat betekenen dat je nooit korte mouwen kan dragen in de zomer.

Piercings mogen niet in verband met je eigen veiligheid. De enige uitzondering hierop zijn kleine oorbellen voor vrouwelijke collega's.
choppie cop TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door choppie cop »

Ik zou niet weten waarom het niet mag.
Het is altijd een punt van discussie en zal het ook blijven denk ik.

Er lopen genoeg agenten rond met tatoeages die zichtbaar zijn, er lopen er genoeg rond met oorbellen en ringen.
Zolang jij geen hooligan, rascistische ed tatoeage hebt lijkt het mij geen beletsel.

Men is wel bezig met een beleid zoals Mafkees beschrijft maar of dat er ooit gaat komen...
Dus mi vooralsnog geen beletsel maar dat is geen garantie voor de toekomst.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Er is wel degelijk iets op papier gezet over dit soort zaken.
Dat heet de gedragscode lifestyle neutraliteit.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... iteit.html.
RNA TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door RNA »

Het is ook een beetje afhankelijk van de regio en zelfs het bureau, het ene bureau is er heel streng op en het andere bureau niet.
Mike TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mike »

Van het weekend een motorcontrole gekregen van twee agenten in Den Haag.

Een van ze had korte mouwen en zn onderarm had toevallig een grote (motorgerelateerde) tattoo.
Dus ik denk dat het gewoon mag.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat het mag.

Beleid wordt ver weg bepaald. Het is net als een woordspelletje; niet alles druppelt door naar beneden zoals 't ooit bedoeld is..

'Bier koud zetten is ook een vorm van koken..'

Knutselsmurf TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

RNA schreef:Het is ook een beetje afhankelijk van de regio en zelfs het bureau, het ene bureau is er heel streng op en het andere bureau niet.
Wordt dat dan overal gelijk wegens de invoering van de "nationale politie" ?
RNA TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door RNA »

Op papier is het zelfs al gelijk, die regelijk geldt voor het hele land. De uitvoering daarentegen........... :lol:
onbekend TS
Infopolitie Gast

Eigenlijk is het raar dat het niet mag, zou dus betekenen dat ik iets niet kan doen wat ik graag wil ivm werk. Het leven bestaat niet alleen maar uit werk en t is toch juist leuk om die verschillen in cultuur en mens te zien? of ben ik nou van me padje af? in ieder geval bedankt voor de reacties, dan maar een ander plekje uitzoeken.. haha :thanks:
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 44

Ongelezen bericht door The Scorpion »

stukje van de lifestyledinges gekopieerd...

zichtbare uiting(en) van (levens)overtuiging; religie; politieke overtuiging; geaardheid; beweging,
vereniging of andere vorm van lifestyle, die afbreuk doet aan de gezagsuitstraling, neutraliteit
en veiligheid van de politiefunctie1

Ach waarom ook niet : zolang men in uniform op een bootje in de 020-grachten huppelt, heb ik zichtbare tattoos.

Het is 2013 mensen, een beetje inkt is niet meer alleen bedoeld voor bajesklanten, kinderverkrachters en de man van de Koningin (poosje terug dan)
Wie rent, bekent!
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

onbekend schreef:Eigenlijk is het raar dat het niet mag, zou dus betekenen dat ik iets niet kan doen wat ik graag wil ivm werk. Het leven bestaat niet alleen maar uit werk en t is toch juist leuk om die verschillen in cultuur en mens te zien? of ben ik nou van me padje af? in ieder geval bedankt voor de reacties, dan maar een ander plekje uitzoeken.. haha :thanks:
Je komt er nog wel achter dat je voor politiewerk soms iets meer zal doen of laten in je privé-leven wat je voor een kantoorbaan niet hoeft.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
onbekend TS
Infopolitie Gast

alsnog vind ik t onzin, in de supermarkt en horeca werken toch ook genoeg mensen met tatoeages dat zou dus betekenen dat mensen ook niet door hun geholpen willen worden omdat ze tatoeages hebben.. Aangezien ik zelf in de horeca werk, met collega's die helemaal onder zitten en niemand maakt daar een probleem van. We leven nu eenmaal in een andere wereld dan 20 jaar geleden toen tatoeages en piercings voor mensen uit bendes waren.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Is er trouwens wat veranderd in dit beleid? Ik zie vandaag de dag meer tatoeages voorbij komen dan ooit tevoren..

'Bier koud zetten is ook een vorm van koken..'

Harry
Gewaardeerd lid
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door Harry »

Er is mij tijdens mijn sollicitatietraject verteld dat dit tegenwoordig geaccepteerd is (uitzonderingen zijn er uiteraard altijd), en dat er acties openstaan om dit daadwerkelijk ook "op papier" te zetten.
Gesloten