niet opruimen hondenpoep

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

popmartin TS
Infopolitie Gast

niet opruimen hondenpoep

Ongelezen bericht door popmartin »

Goedemorgen,

Volgende situatie heeft bij ons plaatsgevonden,

mijn zoon ( 18 jaar 6 dagen oud op dat moment) laat onze hond eens een keer uit en toevallig moet die net een grote behoefte doen. Mijn zoon loopt in onwetendheid door...veld ligt bezaaid met drollen!!! Wordt aangesproken door stadswacht en krijgt een bekeuring hiervoor van E. 130,00 .
Hij had zn ID niet bij zich...dus lopen ze samen naar ons huis om die op te halen, mijn zoon was echter heel erg overstuur en is in paniek naar boven naar zijn kamer gerend,waardoor mijn vrouw uiteindelijk zijn ID kaart naar beneden is gaan brengen en met de stadswacht de afhandeling heeft gedaan!! Nu staat op de kennisgeving dat de cautie gegeven is.

Nu is het toch zo dat de stadswacht een en ander met mijn zoon had moeten afhandelen!??? En de cautie moet toch als afsluiting aan de "verdachte" gegeven worden na het controleren van de ID gegevens (aan de hand van zn ID kaart)?!

Dit is dus niet gedaan door de betreffende BOA

Is een en ander nu wel rechtsgeldig??

Hopelijk kan iemand mij hierin adviseren!!
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: niet opruimen hondenpoep

Ongelezen bericht door Hilde »

De cautie wordt helemaal aan het begin gegeven (gelijk bij het aanspreken door de stadswacht), dan wordt gezegd dat de verdachte de gestelde vragen niet hoeft te beantwoorden.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
koopman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door koopman »

Of anders kan de Boa ook op zijn strafbeschikking aangeven dat hij geen gelegenheid had om de cautie te geven vanwege een paniekerige bange 18 jarige verdachte.
En dan gaat de bon gewoon door.
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Geslacht:

popmartin schreef:Mijn zoon loopt in onwetendheid door...veld ligt bezaaid met drollen!!!
Iedere hondenbezitter weet inmiddels toch wel dat men OVERAL de poep moet opruimen?
(ook al ligt het veld al bezaaid met drollen).

Er zijn zelfs plaatsen waar je al bekeurd wordt als je geen hondepoepzakjes bij je hebt.
r0n.
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Ongelezen bericht door r0n. »

Hilde12 schreef: Iedere hondenbezitter weet inmiddels toch wel dat men OVERAL de poep moet opruimen?
Alleen binnen de bebouwde kom. (APV van de gemeente)
Het opruimen doe ik met boterham-zakjes, voor 1 Euri heb ik er 100 en houd ik schone handen :idea: (klein hondje)
De gemeente heeft speciale bakken in de woonkernen geplaatst, waar dit in gedumpt kan worden.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Geslacht:

Ja, ok.. Maar gezien het feit dat TS door een stadswacht was bekeurd ging ik er vanuit dat het binnen de bebouwde kom was.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Een cautie heeft ook geen betekenis voor het vaststellen identiteit, maar puur alleen op een eventuele verklaring.

Alleen, maar dat is alleen puur informatief, zijn er bepaalde "geestelijke beperkingen" of iets dergelijks, want u zegt expliciet 18 jaar en 6 dagen.
Voor de wet een volwassenene en daarnaast, kom ik ze niet dagelijks tegen dat ze helemaal panisch worden van een bekeuring dat ouders het af moeten handelen.
Snap best dat een bekeuring niet het leukste ontvangst is, maar panisch vluchten is een andere uiterste.
RNA TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door RNA »

popmartin schreef: Is een en ander nu wel rechtsgeldig??
Ja, waarschijnlijk is er ook geen verklaring genoteerd.
Popmartin TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Popmartin »

Bedankt voor de reacties!!

Is het ook niet zo dat mijn zoon bij de afhandeling zelf had moeten zijn, dwz aanreiken van het id bewijs e.d. ?! Dit gedeelte is nml door mijn vrouw gedaan, terwijl de BOA al zei tegen mijn vrouw dat dit eigenlijk niet kon....maar hij er wel mee is doorgegaan!!
choppie cop TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door choppie cop »

Popmartin schreef:Bedankt voor de reacties!!

Is het ook niet zo dat mijn zoon bij de afhandeling zelf had moeten zijn, dwz aanreiken van het id bewijs e.d. ?! Dit gedeelte is nml door mijn vrouw gedaan, terwijl de BOA al zei tegen mijn vrouw dat dit eigenlijk niet kon....maar hij er wel mee is doorgegaan!!
Maakt niet uit.
Men heeft de overtreding geconstateerd en heeft de ID vastgesteld middels een id-kaart.
Wie deze heeft gegeven maakt niet uit. Het zou bij wijze van een dag later kunnen.
Fer
Inventaris
Agent
Hoofdagent

Ongelezen bericht door Fer »

Wat wilt u precies lezen? Hoe uw zoon onder de bekeuring uit kan komen?
Het had handiger geweest deze vragen te stellen met de stadswacht erbij. Sterker nog, het had nog handiger geweest als u samen met uw zoon naar buiten was gekomen om de zaak netjes af te handelen.
Zoals ik het lees heeft uw zoon geluk gehad dat hij niet is aangehouden omdat hij zich niet kon identificeren op straat.
Als je gaat slapen met een jeukend gat, sta je op met een stinkende vinger.
RNA TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door RNA »

Popmartin schreef:terwijl de BOA al zei tegen mijn vrouw dat dit eigenlijk niet kon....
Dat ben ik wel met de BOA eens, een jongen van 18 die bang op zn kamer zit voor een bekeuring. Dat kan natuurlijk niet, ook voor de toekomst is het wel zo fijn om dit direct met betrokkene te bespreken.

Verder heeft het geen consequenties.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

RNA schreef:
Popmartin schreef:terwijl de BOA al zei tegen mijn vrouw dat dit eigenlijk niet kon....
Dat ben ik wel met de BOA eens, een jongen van 18 die bang op zn kamer zit voor een bekeuring. Dat kan natuurlijk niet, ook voor de toekomst is het wel zo fijn om dit direct met betrokkene te bespreken.

Verder heeft het geen consequenties.
Ik vraag mij af of dat laatste zo is.
Wat ik uit voorgaande begrijp is dat een 18 jarige een gedraging heeft begaan en dat vervolgens een verklaring van de moeder wordt opgenomen.
De BOA heeft zelf al gezegd: dit kan eigenlijk niet.
Dat is ook zo, en hij had dat niet moeten pikken.
De BOA is veel te goed van wil geweest: eerst met betrokkene naar huis om ID te halen, en vervolgens hem maar op zijn kamer laten zitten.
Het zal toch niet zo zijn dat de BOA de verklaring van moeder echt genoteerd heeft ?

Iets met ambtseed / belofte en zo...
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar ik lees nergens dat er een verklaring van de moeder opgenomen is.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Zo interpreteer ik deze zinnen
Nu is het toch zo dat de stadswacht een en ander met mijn zoon had moeten afhandelen!??? En de cautie moet toch als afsluiting aan de "verdachte" gegeven worden na het controleren van de ID gegevens (aan de hand van zn ID kaart)?!
Hieruit begrijp ik dat er 'iets' met de moeder is afgehandeld, dat met de zoon afgehandeld moest worden en in dat verband wordt ook 'cautie' genoemd.

Ook staat er:
De BOA zegt dat dat 'het' eigenlijk niet zo kan.
En waar is hij is dan mee door gegaan, wat wordt bedoeld met 'de afhandeling' die hij met de moeder heeft gedaan?

Als de verklaring al op was genomen, en alleen de ID nog getoond moest worden, zou de BOA zo klaar zijn geweest en was er geen reden om te stellen dat 'dit eigenlijk niet kon'.

Maar goed, ik kan er inderdaad ook naast zitten.
Gesloten