Vervolg autogordel

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tpoic starter TS
Infopolitie Gast

Vervolg autogordel

Ongelezen bericht door Tpoic starter »

Onderwerp gesloten... jammer. was wel leerzaam.

Vandaag bij Post.nl navraag gedaan en mij werd medegedeeld dat ik zo,n brief betreffende ontheffing van gordelplicht heb ontvangen. Ik moest maar even tussen mijn paperassen kijken. En jawel hoor de brief zat idd. in mijn papieren mapje van post.nl.

Kort inhoudelijk:

Dossiernummer: B-107076 Onderwerp: Besluit.

Een besluit voor het verlenen van ontheffing draagplicht autogordel dd 23-02-2010.

Namens de Minister van Verkeer en Waterstaat afgegeven door het CBR aan TNT Post Pakketservice Benelux B. V.
op 01-02-2010 is ontheffing aangevraagd en verleend tot 23-02-2015 aan alle medewerkers van TNT post voor zover belast met het bezorgen en afhalen van postpakketten in geheel Nederland.

Voorwaarden:
1) max. 20 km per uur voor stukjes die max 100 meter van elkaar liggen.
2) De brief moet op verzoek van politie ambtenaar ter inzage getoond kunnen worden.

Ondertekend door:

mr. E. van Pernis- van der Wal,
manager divisie Vorderingen
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen

Deze brief hebben alle postpakketten bezorgers van Post.nl/TNT ontvangen. Ik begrijp niet waarom de agent niet gevraagd heeft om deze ontheffing terwijl ik hem 2 X er op heb geattendeerd dat ik als postpakket bezorger aan het werk was. Heb ook over de scanner gesproken die de agent gebruikte en verteld dat ik dezelfde ook gebruik. Helaas kwam er geen reactie alleen maar een bon.

NB. Kan dit nog aan het topic toegevoegd worden?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Re: Vervolg autogordel

Ongelezen bericht door rich »

Ik begrijp niet waarom je hem niet hebt laten zien.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dit vind ik bijzonder..

De politie iets verwijten, terwijl u zelf niet eens wist dat u zo een ding had..

Gedurfd..

'Bier koud zetten is ook een vorm van koken..'

DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Tpoic starter schreef:Dossiernummer: B-107076 Onderwerp: Besluit.

Een besluit voor het verlenen van ontheffing draagplicht autogordel dd 23-02-2010.

Namens de Minister van Verkeer en Waterstaat afgegeven door het CBR aan TNT Post Pakketservice Benelux B. V.
op 01-02-2010 is ontheffing aangevraagd en verleend tot 23-02-2015 aan alle medewerkers van TNT post voor zover belast met het bezorgen en afhalen van postpakketten in geheel Nederland.

Voorwaarden:
1) max. 20 km per uur voor stukjes die max 100 meter van elkaar liggen.
2) De brief moet op verzoek van politie ambtenaar ter inzage getoond kunnen worden.
Nog afgezien van de vraag waarom u de ontheffing niet zelf heeft laten zien, is het ook de vraag of een ontheffing afgegeven aan TNT Post ook op kan gaan voor ZZP-ers/koeriers die voor TNT Post hun werk doen. De ontheffing spreekt mi duidelijk dat de ontheffing geld voor TNT Post Pakketservice Benelux B.V. en alle medewerkers van TNT post. Mijn inziens vallen daar dan alleen mensen onder die direct onder voorgenoemd bedrijf werken en niet Pietje die via Klaasje B.V. pakketjes bezorgd die toevallig via TNT verstuurt zijn.

En dan zit je nog met de voorwaarde max 20 km/u en maximaal 100 meter. Deze zijn heel absoluut dus zodra u bij wijze van 101 meter moet rijden (inclusief de kruising waar u voor stond) dan zal de gordel toch om moeten. Wellicht reed de politie auto al langer achter u en heeft gezien dat u zich ook niet aan deze voorwaarden hield.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
topic starter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door topic starter »

Ik wist idd niet dat ik deze brief bij mij had maar als erom gevraagd was dan was ik er toch naar gaan zoeken en had hem dan zeker gevonden. Het is idd onterecht om de agent te verwijten dat hij van het bestaan van een dergelijke ontheffing had moeten weten. Aan de andere kant hoef ik deze ontheffing alleen te tonen als er om gevraagd wordt dat staat er duidelijk in. Zie voorwaarde 2. Er is niet om gevraagd.

Maar waarom zou TNT dit meegeven als het niet voor ons geldt? Doen wij niet precies hetzelfde werk als werknemers van TNT? Daarbij stond ik stil toen het feit werd geconstateerd dus van meer dan 20 km p/u is geen sprake en mijn vorige stop was 25 meter terug. Even opmerken dat we ook werkkleding van TNT dragen.

Welk advies zou men kunnen geven om deze keer hier onderuit te komen maar ook in het vervolg te voorkomen. Meteen de brief laten zien? Overigens ben ik wel vaker tegen agenten aan gelopen die zien dat we zonder gordel rijden maar nog nooit een probleem gehad.

Heeft iemand misschien een modelbezwaarschrift die hier van toepassing kan zijn?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Een modelbezwaarschrift is niet nodig. Gewoon een kort briefje met het feit dat u, zonder het zelf te weten, over een ontheffing beschikte. Even een copietje meesturen en klaar is kees.

Of niet, maar dat is maar net hoe het parket er mee omgaat. Ik acht de kans groot dat 'ie inderdaad geseponeerd wordt...

En het lijkt me idd erg handig om in 't vervolg meteen aan te geven dat u over een ontheffing beschikt (al vraag ik me net als DiNozzo af of u zich wel rechtmatig kunt beroepen op de ontheffing. Maar als u daar pas over begint terwijl ik de hele bon al heb ingevuld, dan word ik daar niet vrolijk van en als ik echt m'n dag niet heb wijzig ik 'm ook nog naar een ander feit. Half serieus, dat wel... :P

'Bier koud zetten is ook een vorm van koken..'

topic starter TS
Infopolitie Gast

zijlvaart67 schreef:Een modelbezwaarschrift is niet nodig. Gewoon een kort briefje met het feit dat u, zonder het zelf te weten, over een ontheffing beschikte. Even een copietje meesturen en klaar is kees.

Of niet, maar dat is maar net hoe het parket er mee omgaat. Ik acht de kans groot dat 'ie inderdaad geseponeerd wordt...

En het lijkt me idd erg handig om in 't vervolg meteen aan te geven dat u over een ontheffing beschikt (al vraag ik me net als DiNozzo af of u zich wel rechtmatig kunt beroepen op de ontheffing. Maar als u daar pas over begint terwijl ik de hele bon al heb ingevuld, dan word ik daar niet vrolijk van en als ik echt m'n dag niet heb wijzig ik 'm ook nog naar een ander feit. Half serieus, dat wel... :P
Is het handig om de acceptgiro af te wachten of meteen actie ondernemen?

Ik heb ook navraag gedaan of het is toegestaan om een gesloten brommobiel (bestelwagen uitvoering) te gebruiken voor het bezorgen van pakketten.
Daar was geen bezwaar tegen echter het afhalen van pakketten bij het distributiecentrum dien te geschieden in een voertuig dat aan de gestelde eisen voldoet... (logisch).
Wat gaat deze jongen dus doen???...... precies brommen.
Bedankt voor de reacties allemaal.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Wacht het schrijven van het CJIB even af, daarop staat vermeld hoe je bezwaar kunt maken tegen de boete.
Hou je er rekening mee dat er in een brommobiel ook gordels zitten. :wink:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
roadtrain TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door roadtrain »

Even opmerken dat we ook werkkleding van TNT dragen.
Dat zie je meer en U hoeft niet aan te tonen in wat voor dienstverband U bent bij TNT. Ook wat betreft de auto.echte TNT'rs rijden ook vaak in neutrale (huur)bussen dus dat mag geen probleem zijn.

Als U zorgt dat U de ontheffing (ongevraagd) kan tonen is voor de controleur wel voldoende.....

In ieder geval een (wijze) les voor een volgende keer.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik het knap vind dat je je eigen onkunde zo weet te verwoorden dat het alsnog lijkt alsof die agent de fouten gemaakt heeft.
topic starter schreef:Ik wist idd niet dat ik deze brief bij mij had maar als erom gevraagd was dan was ik er toch naar gaan zoeken en had hem dan zeker gevonden. Het is idd onterecht om de agent te verwijten dat hij van het bestaan van een dergelijke ontheffing had moeten weten.

Je geeft in de eerste zin aan dat als er om gevraagd werd, je de brief was gaan zoeken.
Maar in je eerste bericht van deze topic zeg je:
topic starter schreef:Vandaag bij Post.nl navraag gedaan en mij werd medegedeeld dat ik zo,n brief betreffende ontheffing van gordelplicht heb ontvangen. Ik moest maar even tussen mijn paperassen kijken. En jawel hoor de brief zat idd. in mijn papieren mapje van post.nl.
Je wil tijdens de staande houding naar iets gaan zoeken, waarvan je nog niet eens het bestaan vanaf weet.

Ga ik het even heel lachwekkend zeggen, maar als het op deze manier zo werkt, vraag dan ook even aan mij of ik briefjes van 500 euro in mijn huis ga zoeken, ik weet namelijk niet dat ik die heb liggen, maar misschien door het vragen van jou om te zoeken, vind ik ze wel.

topic starter schreef:Aan de andere kant hoef ik deze ontheffing alleen te tonen als er om gevraagd wordt dat staat er duidelijk in. Zie voorwaarde 2. Er is niet om gevraagd.
Dit is eigenlijk net zo'n kortzinnig antwoord.
Als je een bekeuring krijgt voor iets waarvan je weet dat je er een ontheffing voor hebt, toon je die toch zelf, ook al wordt er niet om gevraagd.
Om even je eigen soort woorden gebruiken, er staat in die ontheffing toch ook niet dat het verboden is om de ontheffing ongevraagd op eigen initiatief aan die agent te tonen ???

Dat je zelf niet op de hoogte was van die brief zal denk ik je niemand kwalijk nemen, dat je uiteindelijk mogelijkheden zoekt/hebt om er onderuit te komen kan ik ook zeker begrip voor opbrengen, dat zal denk ik elk willekeurig mens doen.
Het bovenstaande komt misschien een beetje heel erg bot over, zo is het niet bedoeld, maar wat ik er mee aan wil geven is "durf ook in de spiegel te kijken" en na te denken.

En om af te sluiten met een goedbedoelde tip.
Je kan pas een bezwaarprocedure opstarten als je de "echte bekeuring" van het CJIB uit Leeuwarden hebt ontvangen.
Het briefje op straat is niets meer en niets minder als een "aankondiging" dat je dus post uit Leeuwarden kunt ontvangen.

Daarnaast is het ook raadzaam om aannemelijk te maken dat je hebt voldaan aan de voorwaarde van punt 1, namelijk dat de gedraging is geconstateerd binnen die 100 meter die in de ontheffing staat.
topic starter TS
Infopolitie Gast

rai schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik het knap vind dat je je eigen onkunde zo weet te verwoorden dat het alsnog lijkt alsof die agent de fouten gemaakt heeft.
Dat was niet zo bedoelt ik druk me wat ongelukkig uit. Ik denk niet dat onze agent iets verkeerd heeft gedaan behalve dat ie een wat ongeinteresseerde houding had.

topic starter schreef:Ik wist idd niet dat ik deze brief bij mij had maar als erom gevraagd was dan was ik er toch naar gaan zoeken en had hem dan zeker gevonden. Het is idd onterecht om de agent te verwijten dat hij van het bestaan van een dergelijke ontheffing had moeten weten.

Je geeft in de eerste zin aan dat als er om gevraagd werd, je de brief was gaan zoeken.
Maar in je eerste bericht van deze topic zeg je:
topic starter schreef:Vandaag bij Post.nl navraag gedaan en mij werd medegedeeld dat ik zo,n brief betreffende ontheffing van gordelplicht heb ontvangen. Ik moest maar even tussen mijn paperassen kijken. En jawel hoor de brief zat idd. in mijn papieren mapje van post.nl.
Je wil tijdens de staande houding naar iets gaan zoeken, waarvan je nog niet eens het bestaan vanaf weet.
Ik veronderstelde daarmee dat als de agent me erop gewezen had dat ik een schriftelijke ontheffing zou moeten kunnen tonen en erom gevraagd had. Mij is tentijde dat ik voor het eerst ging rijden wel verteld door postnl dat we ontheffing hebben maar niet dat er tussen mijn papieren een kopie van deze ontheffing aanwezig was.
rai schreef: Ga ik het even heel lachwekkend zeggen, maar als het op deze manier zo werkt, vraag dan ook even aan mij of ik briefjes van 500 euro in mijn huis ga zoeken, ik weet namelijk niet dat ik die heb liggen, maar misschien door het vragen van jou om te zoeken, vind ik ze wel.
Realistisch voorbeeld.....

topic starter schreef:Aan de andere kant hoef ik deze ontheffing alleen te tonen als er om gevraagd wordt dat staat er duidelijk in. Zie voorwaarde 2. Er is niet om gevraagd.
rai schreef: Dit is eigenlijk net zo'n kortzinnig antwoord.
Als je een bekeuring krijgt voor iets waarvan je weet dat je er een ontheffing voor hebt, toon je die toch zelf, ook al wordt er niet om gevraagd.
Om even je eigen soort woorden gebruiken, er staat in die ontheffing toch ook niet dat het verboden is om de ontheffing ongevraagd op eigen initiatief aan die agent te tonen ???
In beginsel volg je aanwijzingen die wel in zo'n brief staan. Het is niet vanzelfsprekend om zelf aanwijzingen te gaan bedenken en daar vervolgens naar te handelen. Het is ook niet verboden om de brief 10 X te vergroten en vervolgens over de hele auto te plakken. Maar dat doen we ook niet. Ik was in de veronderstelling dat agenten op de hoogte waren van dergelijke ontheffingen dat is alles.

rai schreef: Dat je zelf niet op de hoogte was van die brief zal denk ik je niemand kwalijk nemen, dat je uiteindelijk mogelijkheden zoekt/hebt om er onderuit te komen kan ik ook zeker begrip voor opbrengen, dat zal denk ik elk willekeurig mens doen.
Het bovenstaande komt misschien een beetje heel erg bot over, zo is het niet bedoeld, maar wat ik er mee aan wil geven is "durf ook in de spiegel te kijken" en na te denken.
Zeker neem ik hier leering van. De brief licht nu binnen handbereik bovenop mijn dashboard.

rai schreef: En om af te sluiten met een goedbedoelde tip.
Je kan pas een bezwaarprocedure opstarten als je de "echte bekeuring" van het CJIB uit Leeuwarden hebt ontvangen.
Het briefje op straat is niets meer en niets minder als een "aankondiging" dat je dus post uit Leeuwarden kunt ontvangen.

Daarnaast is het ook raadzaam om aannemelijk te maken dat je hebt voldaan aan de voorwaarde van punt 1, namelijk dat de gedraging is geconstateerd binnen die 100 meter die in de ontheffing staat.
dat zal aan de hand van de ritlijst geen probleem zijn.
markt
Lid
Roepnaam: mark

Ongelezen bericht door markt »

zijlvaart67 schreef: En het lijkt me idd erg handig om in 't vervolg meteen aan te geven dat u over een ontheffing beschikt (al vraag ik me net als DiNozzo af of u zich wel rechtmatig kunt beroepen op de ontheffing. Maar als u daar pas over begint terwijl ik de hele bon al heb ingevuld, dan word ik daar niet vrolijk van en als ik echt m'n dag niet heb wijzig ik 'm ook nog naar een ander feit. Half serieus, dat wel... :P
dan ben je volgens mij aan het straffen op gedrag :evil: ... en dat mag niet :lol:
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Het heet toch niet voor niets een gedraging?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Genoeg hierover.
:slotje:
MotoRon