inzake belediging smaad en laster

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
SUFFIE TS
Infopolitie Gast

inzake belediging smaad en laster

Ongelezen bericht door SUFFIE »

Wat moet ik doen tegen belediging smaad en/of laster?

Ik ben altijd heel bewust omgegaan met hoe ik mezelf neerzette. Omdat ik in mijn puberteit niet zo makkelijk te krijgen was als andere meisjes had ik niet zoveel vrienden. Hier was/ben ik uitermate trots op.

Door een relatie aan te gaan in 2008 met de heer de "Naam" wist ik niet dat ik mijn goede naam te grabbel ging gooien. Hoewel ik in het begin vreselijk gek op hem was, begon dat na een maand te veranderen door rare gedragingen en uitingen van zijn kant. Ook kwam ik erachter dat hij vreemdging.

Toen het in augustus (2008) definitief over was bleek ik zwanger van hem te zijn. Dit wilde ik bespreken maar kreeg de kans niet. Vervolgens moest ik via de schriftelijke feiten van de rechtszaak vernemen hoe meneer over mij aan het praten was.

*Ik zou zwaar aan de drugs zitten.
*Een hele hoop mannelijke contacten heb waar ik het bed mee zou delen en daarom zou het kind absoluut niet van hem zijn.
*Ik zou persoonlijke storingen hebben
*Ik zou erop uit zijn om hem terug te krijgen. (toen ie dat had gezegd moest ik eigenlijk er wel om lachen, maar toch!)
en nog wel wat dingetjes.

Van deze feiten heb ik nog steeds last. De moeder van mijn vriend krijgt dit ook allemaal te horen.
Graag wil ik mijn naam zuiveren maar hoe pak ik dat aan? Nu de rechtszaak afgesloten is dacht ik ook van dat gelul af te zijn, maar dat is dus niet zo.

Ik heb genoeg dingen om aan te tonen dat het gebakken lucht is. Ik was toendetijd een rechtszaak aangaan voor mijn ongeboren kind, die ik alleen ben aangegaan omdat ik zekerheid had wie de vader is. Dna test klopte uiteraard ook.

Absoluut heb ik er last van, hier in het dorp. En om elke keer via via te horen wat ik nu weer ben is ook niet tof. En het steeds opnieuw moeten uit leggen ben ik ook zat. Ik wil dat het stopt. Ik heb mijn advocaat toen de rechtszaak bezig was een paar keer laten sturen dat ie er mee moet ophouden maar hij geeft hier duidelijk geen gehoor aan.

graag lees ik straks jullie hulp en alvast bedankt
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: terzake beldiging smaad en laster.

Ongelezen bericht door SWAT »

Smaad en laster zijn strafbare feiten. Zij zijn alleen vervolgbaar op basis van een klacht (een bijzondere wijze van aangifte) binnen 3 maanden nadat de feiten hebben plaatsgevonden.

Binnen een proces is veel toegestaan smaad en laster middels uitlatingen binnen het gevoerde proces zal niet snel strafrechtelijk vervolgd worden.

Zit je eenmaal als gevolg van smaad en laster in het roddelcircuit dan kom je daar niet snel meer uit ook al wordt degene die praatjes in de wereld heeft geholpen strafrechtelijk vervolgd.

Van de in 2008 gepleegde smaad kunt u dus geen aangifte/klachte meer doen die feiten zijn verjaard. Alleen als deze persoon thans nog onwaarheden over u verteld zou u wellicht nog actie kunnen ondernemen.
Stay safe out there.
Gesloten