ik wil graag mijn maxi cosi verkopen,maar ik weet niet of die wettelijk is toegestaan en vindt dat ook moeilijk te achterhalen.
Het is een prenatal van brittax
code die hij aangeeft E11 02.44.077
Het E keurmerk moet er in staan, deze zijn vaak rood van kleur, en staan meestal aan de achterzijde van de maxicosi. Maar gezien het nummer begint met een E Zal er haast wel een E goedkeurmerk op zitten.
Haal trouwens even het Email adres weg IVM spam ect....
In plaatst van een rood stickertje moet het een oranje sticker zijn en de volgende code moet daar staan ECE 44/03 of 44/04.
bron:postbus 51
Keurmerk kinderzitjes
Een kinderzitje moet goedgekeurd zijn volgens de Europese veiligheidseisen: ECE 44/03 of 44/04. Alleen deze kinderzitjes mogen gebruikt worden. Ze zijn voorzien van een keuringslabel of -sticker. Daarop staat in een rondje de letter E plus een getal. Verder naar onderen staat het goedkeuringsnummer. Dit nummer moet beginnen met 03 of 04. Ook wordt het gewicht vermeld van de kinderen waarvoor het geschikt is. Een voorbeeld van een officieel label vindt u in de brochure Vervoer van kinderen in de auto. Vraag zonodig advies aan de verkoper. Als de goedkeuring niet meer geldt, is het geen goedgekeurd kinderbeveiligingsmiddel meer.