Plaats van incident

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Plaats van incident

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een vraagje.

Ik vraag me af hoe de politie agenten de plaats van een incident vinden. Zit er een navigatiesysteem in de auto?

Stel dat je in Groningen woont en solliciteerd in een andere regio waar je de straten enz. niet kent.

Misschien een domme vraag, maar ik zou het graag willen weten.

Groetjes.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Veel agenten kennen de weg goed of leren anders de weg goed kennen door gewoon hun werk te doen. Ook de meldkamer kan hen door de stad/regio loodsen!

Het is niet zo dat je perse het stratenboek van de regio waar je voor solliciteert uit je hoofd hoeft te kennen!
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

:)
goede vraag, ik let altijd goed op waar ik ben, zo leer je snel je wijk kennen.
in de meeste auto's zit meestal wel een navigatie systeem.

soms helpt de meldkamer of het bureau je wat op weg (door middel van kaarten)
Schaaltje7 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Schaaltje7 »

Wat ik nu ook nog steeds door geef aan de studenten die ik begeleid is als ik een straat in rij dat kijk ik meteen op het straatnaambordje. Zodoende weet je bij een incident meteen waar je bent en een ander groot voordeel zo leer je de straten zeer snel kennen. Werkt zeer goed ben ik achter gekomen.

En ja als motorrijder hebben we nog steeds geen navigatiesystemen op de motor, zoals de surveillancedienst wel heeft. Dus ja sosm heb je dan wel eens een uitdaging, zeker als je regionaal werkt.. hahaha. :lol: :D
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Zoals Guido stelt zit tegenwoordig in de meeste dienstvoertuigen een navigatiesysteem. In de volksmond het AVLS systeem genoemd. Een navigatiesysteem gekoppeld aan het plottingsysteen van de meldkamer, genaamd GMS. Aan GMS is een kaartensysteem gekoppeld genaamd Citygis of Sjerpa. (sherpa?).

Als een eenheid een melding krijgt wordt er in de MK een koppeling gemaakt aan de AVLS van het voertuig waardoor de navigatie meteen begint te navigeren naar de plaats incident.

En waar het systeem faalt, is er de centralist. Hetzij met parate kennis, hetzij met de kaart voor de neus. (ook de auto's zijn te zien in het scherm waar ze rijden)
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Walter schreef:Als een eenheid een melding krijgt wordt er in de MK een koppeling gemaakt aan de AVLS van het voertuig waardoor de navigatie meteen begint te navigeren naar de plaats incident.
Dat mag in het fraaie Fryslân misschien zo zijn maar bij ons gaat dat helemaal niet zo magisch en vanzelf zoals je het doet voorkomen. Hier kennen we gewoon de weg en in de uitzonderlijke gevallen dat dit niet het geval is gaan we zelf met dat ergonomisch verantwoorde toetsenbord in de weer om op dat kleine doch efficiente scherm dat nooit last heeft van storende lichtinval al rijdende en hobbelende in de Opel Safari de route te plannen. En als dat niet lukt springt de meldtafelbediende bij.
Gesloten