Hallo,
Kan iemand me vertellen wat je rang is na een opleiding tot politiekundige bachelor (niveau 5)? Ik weet dat je begint als aspirant en tijdens je opleiding al een hogere rang krijgt, maar wat is je rang na het afronden van de complete opleiding?
Rang na opleiding
Moderator: Moderatorteam
-
Behonest TS
- Infopolitie Gast
Hoi Arjan,
Ik volg zelf ook de politiekundige bachelor opleiding, maar heb nog nooit gehoord dat je halverwege de opleiding al een hogere rang krijgt en heb dit ook nog nooit zien gebeuren op de academie. Ik vermoed dus dat deze informatie niet klopt. Wat is hier namelijk de meerwaarde van?
De rang die je na de opleiding krijgt verschilt per korps.
Ik volg zelf ook de politiekundige bachelor opleiding, maar heb nog nooit gehoord dat je halverwege de opleiding al een hogere rang krijgt en heb dit ook nog nooit zien gebeuren op de academie. Ik vermoed dus dat deze informatie niet klopt. Wat is hier namelijk de meerwaarde van?
De rang die je na de opleiding krijgt verschilt per korps.
-
Arjan TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Bij de ene regio ben je aangenomen op niveau 4 maar wordt je bijvoorbeeld eerst 3 jaar agent en dan pas hoofdagent.
Bij weer een andere regio zit je in niveau 3 en wordt je na je studie meteen hoofdagent.
En zo geldt dat ook voor niveau 5: je kan als agent, hoofdagent of brigadier worden aangesteld. Afhankelijk van het korps en het in het korps gemaakte plan.
Bij weer een andere regio zit je in niveau 3 en wordt je na je studie meteen hoofdagent.
En zo geldt dat ook voor niveau 5: je kan als agent, hoofdagent of brigadier worden aangesteld. Afhankelijk van het korps en het in het korps gemaakte plan.