help ! Belangrijk verhaal! vergt wat tijd om te lezen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
MarkDuffy TS
Infopolitie Gast

help ! Belangrijk verhaal! vergt wat tijd om te lezen

Ongelezen bericht door MarkDuffy »

Ok ik vertel hier in het kort het verhaal

Een meisje die ik ken die heeft dus al gedurende langere tijd last van een stel allochtonen.

Het is begonnen toen ze 's-avonds thuis kwam en 1 allochtoon bij haar poort stond, liet haar erdoor en liep haar vervolgens achterna haar tuin in. Waarop zij had gezegt: Optyfen! (deed hij dus niet) en toen had ze geroepen van oprotten of ik steek een stuk tuingereedschap tussen je ribben!

Ok foute benadering op zich, maar snap wel dat ze bang is alleen in dr eigen tuin en hij luisterde niet.

Nou zal ik vertellen wat ze mij precies zei :

Op woensdag 31 Mei brak de hel dus pas echt los. Ik fietste mijn poort in en zag gelijk alweer een clubje staan.
(Mijn reactie hierop was "plankgas er doorheen rijden", wat ze uiteraard niet zo grappig vonden.)

Mijn poortdeur stond dit keer al open waardoor ik direct mijn tuin in kon rijden. In de hoop dat ik dus verder geen problemen meer zou krijgen, parkeerde ik mijn fiets weer in de schuur en liep naar de tuindeur. Vervolgens werd ik door 1 van hen de poort ingesleurd en tegen de muur geslagen. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet, maar met een hoop schoppen en slaan heb ik terug in mijn tuin weten te komen.

(Nou denkt ze dus een vermoeden te hebben, dat het om haar vriend gaat. )

Het zit een beetje ingewikkeld in elkaar, maar ik begin te vrezen dat mn ex erachter zit. Tegenwoordig is hij aan de drugs en nog meer van die onzin, dus het zou me niets verbazen als hij zijn slaafjes langsstuurt.
(Nee, hij is zelf geen Marokkaan.. Gewoon Nederlands)

We zijn met oorlog uit elkaar gegaan en hij heeft me daarna ook nog 800x gebeld midden in de nacht enzo.. (dit was het kort samengevat zei ze)

Toen was het heel eventjes een tijdje rustig en toen kwam het volgende :

15-06-06' Ik moest *zoals gewoonlijk* weer werken op woensdagavond, en fietste rond half 9 naar huis. Het weer werkte niet mee en ik was al bang dat het niet goed af zou lopen. In het wijk "de poorten" werd ik tegengehouden door 2 mensen op scooters die mij vertelden dat ze het niet op prijs stelden dat ik er wat vrienden bij had gehaald, en dat ze die "White Power Figuren" zoals ze het noemden.. liever niet tegenkwamen.

Ik had niet verwacht dat ze me HIER op zouden wachten en volgens mij heb ik nog nooit zo hard gefietst. Wel goed voor mijn conditie Maar niet helemaal de bedoeling. Ze weten nu in ieder geval dat ik er niet alleen voor sta, en dat vinden ze helemaal niet leuk. Dus dat is goed

Waar ik iets minder blij mee ben, is dat ik nu helemaal niet meer weet waar ik ze kan verwachten en spoken achter elke boom ga zien.

Een paar dagen later :

Op de terugweg heb ik mijn "dikke vriendjes" weer gezien, maar omdat ik samen met mn sportmaatje was, bleven ze gelukkig op een afstandje. Ik had eigenlijk het vermoeden dat ze ons nog achterna zouden rijden, en met dat idee heb ik dan ook Marc opgebeld.

Later die avond werd ik opgebeld door hetzelfde spul, en zij vertelden mij dat ze niet meer zouden komen. Of ik dit nou moet geloven of niet... Dat weet ik zelf ook niet!

Euhm.. wel dus Ik denk niet dat ze nog zullen komen na gisteravond. Details houd ik liever voor mezelf... Maar hun wraak hebben ze wel aardig genomen denk ik zo.

1 ding weet ik zeker,, ik fiets NOOIT meer dronken naar huis. Heb ik toch nog wat geleerd van die *&^%$(#!@

Als ze nu nog komen dan weet ik het ook niet meer, dan is het dus niet voor wraak of wat dan ook, maar puur voor de lol. In dat geval mag iemand me gelijk naar een inrichting brengen...

(Nou heb ik haar dus gesproken prive en toen zei ze me dit :)

ik had een feestje van Alex.. dus ik was hardstikke bezopen.. het feestbeest zelf begon om 10 uur al te kotsen en lag om 11 uur ziek op bed dus rond een uur of half 12 zijn we maar weggegaan bij dat feest en toen... naar huis.

2 straten bij mijn huis vandaan gaat vriendin van mij naar rechts, en ik naar links.. en toen kon ik geen kant meer op.. ik ben tegen een muur geduwd door 3 van die (!&@%#; lui waar ik geen woord voor heb....

Ik vroeg toen dus wat, en wat precies wou ze NOG niet kwijt, maar dit zei ze erover op zoek naar het juiste woord.. zou ik het aanranding noemen... god ik weet echt niet wat ik moet doen

Nou is haar probleem dus:
<ul><li>Ze denkt dat ze er nu vanaf is, en daarom gaat ze geen aangifte doen (mijn mening is aangifte doen, anders gaan ze juist door want dan weten ze wat ze bij je kunnen doen)</li>
<li>Ze wilt haar ouders het niet vertellen omdat ze denkt dus dat het iets met haar vriend temaken had waar die niks vanaf wisten, en als ze het straks verteld wat er is gebeurt, dat ze geen vrijheid meer heeft (dat ze dus hele dage binnenzit... en ze gaat er vanuit dat ze ervanaf is nu)</li></ul>

Mijn vragen
<ol><li>Wat vinden jullie hiervan</li>
<li>Als ze aangifte gaat doen bij de politie, heeft ze de keuze dat haar ouders niet worden ingelicht? (dan ook echt werkelijk niet)</li></ol>

Mvg Mark

Opm. thijeleo: Tekstueel enigszins leesbaar gemaakt, maar dan nog blijft het een wat warrig verhaal.
Knutselsmurf TS
Infopolitie Gast

Re: help ! Belangrijk verhaal! vergt wat tijd om te lezen

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

MarkDuffy schreef:Ok ik vertel hier in het kort het verhaal
Een meisje die ik ken die heeft dus al gedurende langere tijd van een stel allochtonen.
Zijn deze allochtonen haar "eigendom" ? :scratch:

MarkDuffy schreef: Nou zal ik vertellen wat ze mij precies zei :

Op Woensdag 31 Mei brak de hel dus pas echt los.
Ik fietste mijn poort in en zag gelijk alweer een clubje staan.
Mijn reactie hierop was "plankgas er doorheen rijden",
wat ze uiteraard niet zo grappig vonden. Mijn poortdeur stond
dit keer al open waardoor ik direct mijn tuin in kon rijden.
In de hoop dat ik dus verder geen problemen meer zou krijgen,
Die brandgang achter je tuin is een voetpad, daar mag je niet fietsen.
En zeker geen voetgangers hinderen.
Dat geld overigens ook je eigen tuin als de tuindeur niet op slot zit.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Waar staat dat dat het een voetpad is Knutsel?

en TS...er komt nog een reactie alleen nu even niet. Heb geduld.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ik vind het een heel erg onduidelijk verhaal.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik denk dat er zat mensen zijn die een mening willen geven maar ik moet voor nu even zeggen dat ik het een heel onduidelijk verhaal vind.

Op het moment dat er een mishandeling heeft plaatsgevonden dan kan men daarvan aangifte doen.
Als iemand, na het verbreken van een relatie, 800 keer gebeld wordt en als de betrokkene zich daardoor belemmerd voelt in zijn of haar doen of laten of hierdoor angst heeft, kan er klachte gedaan worden terzake stalking.

Als een persoon hinderlijk gevolgd wordt, kan daarvan aangifte gedaan worden.

Een en ander zal een samenhang worden van bovengenoemde strafbare feiten.

Als de betrokkene geen aangifte wenst te doen omdat zij denkt dat alles nu wel goed zit dan is dat haar recht. Of het verstandig is, is een tweede.

Mijn advies is dat ze even langs het plaatselijke bureau moet gaan en dat ze daar het verhaal even filteren om precies uit te zoeken wat er precies speelt. Na overleg kan er dan eventueel aangifte of klachte gedaan worden.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Knutselsmurf schreef:
Een meisje die ik ken die heeft dus al gedurende langere tijd van een stel allochtonen.

Beste knutsel,

Zo'n reactie raakt kant nog wal.
Lees wat er staat. Je verzint er ineens een brandgang bij die door TS nergens wordt genoemd.

Qua inhoud heeft TS ook niet zoveel aan jouw reactie.
Bekijk het eens van de andere kant.
Als jij vraagt wat er gebeurd als er op een kwade dag twee bekeuringen worden opgestuurd voor 1 overtreding, proberen de meesten van ons daar ook serieus op in te gaan, en dat verwacht jij ook.
Doe dat dan ook bij een ander, of reageer niet. :evil:
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

MarkDuffy schreef:
nu is mijn vraag : Wat vinden jullie hiervan
En 2e vraag is : Als ze aangifte gaat doen bij de politie, heeft ze de keuze dat haar ouders niet worden ingelicht? (dan ook echt werkelijk niet)

Mvg Mark
Beste Mark.

In vind er weinig van, het verhaal is onduidelijk voor buitenstaanders. Ik heb de moeite genomem om het twee keer door te lezen, maar nog heb ik veel te veel onduidelijkheden.

Wat betreft de 2e vraag: Nee, die keuze heeft ze waarschijnlijk niet, althans niet in dit geval. Als er aangifte wordt gedaan en er is een onderzoek in haar omgeving nodig, zullen ook de ouders worden ingelicht. Ik snap dat dit even een zure appel voor haar zal zijn, maar dat is altijd beter dan gaar verhaal steeds maar ander moeten verdraaien omdat die en die er niet van af mogen weten.

Dat het meisje een probleem heeft snap ik. Laat ze er eens met haar ouders over praten, want ze zit tot haar nek in de shit en ouders zullen uiteindelijk toch voor hun kind kiezen, ook al is de shit nog zo diep.
Markduffy TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Markduffy »

Ja sorry dat het niet super duidelijk is, maar dit was het beste wat ik er op dit moment van kon maken

betreft die 1ste zin moet het natuurlijk zijn : Last van allochtonen

Ja ze zegt dat ze al vrij weinig vrijheid heeft, en dat ze dus bang is dat ze haar vrijheid helemaal verliest, waar ik haar dus eigenlijk wel groot gelijk in geef

Maar ik gun haar het niet dat ze gewoon zo gebruikt is!
En zij is er maar van overtuigd dat het niet meer gebeurt :(
markDuffy TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door markDuffy »

Dit zei ze me net trouwens nog:

over de telefoon hebben ze gezegd dat ze wraak wouden, hoezo.. dat konden ze niet uitleggen
Ik neem aan dat ze nu hun zin hebben, en dat ik van ze af ben.
Als blijkt dat ik me vergis en dat ze niet weggaan, ga ik aangifte doen.
Nu niet, misschien is het juist eindelijk afgelopen en ga ik dooie spoken wakker maken...
Knutselsmurf TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

mwb schreef:
Knutselsmurf schreef:

Beste knutsel,

Zo'n reactie raakt kant nog wal.
Lees wat er staat. Je verzint er ineens een brandgang bij die door TS nergens wordt genoemd.

Qua inhoud heeft TS ook niet zoveel aan jouw reactie.
Bekijk het eens van de andere kant.
Als jij vraagt wat er gebeurd als er op een kwade dag twee bekeuringen worden opgestuurd voor 1 overtreding, proberen de meesten van ons daar ook serieus op in te gaan, en dat verwacht jij ook.
Doe dat dan ook bij een ander, of reageer niet. :evil:

Sorry, ik zal beter opletten, :flower:
Aan het eind v/d dag ben ik ook een beetje moe.
Chrisje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Chrisje »

Beste Mark

Haar dwingen tot t aangeven lukt niet,omdat ze tot t diepst in haar prive geraakt is
Die knullen zijn aan haar gekomen tegen dr wil .. zoiets heeft tijd en toch ook slachtoffer hulp nodig

Aanrandingen zijn dingen waar je je als meisje voor doodschaam als t je overkomt
En als je te kort opgevoed ben dat ze bang is haar ruimte terug te geven, weet ik hoe dat voelt.
Wees er voor haar.. vang dr op en wees haar praatpaal en hechte vriend
Ga geen racisme aankweken hierdoor, dat zal dr niet helpen, het hadden ook ordinaire hollanders kunnen zijn

En probeer na een aantal gesprekken met haar , haar te doordringen van noodzaak voor aangifte

Had ik zo vriend als jou gehad Mark, was ik waarschijnlijk ook aangifte wezen doen toen t me overkwam

Heel veel sterkte.. wees de wijste en prent haar in dat ze niet fout is, maar prijs haar dat ze JOU al in vertrouwen heeft genomen

Ik hoop dat ze zover zal komen , dat ze aangifte doet en ze een hoop kan gaan verwerken
Ik vind t super dat je t verhaal hier hebt gezet

Nogmaals sterkte en ik denk aan jullie

xx Chrisje
MarkDuffy TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door MarkDuffy »

Chrisje schreef: Wees er voor haar.. vang dr op en wees haar praatpaal en hechte vriend
Ga geen racisme aankweken hierdoor, dat zal dr niet helpen, het hadden ook ordinaire hollanders kunnen zijn
Ik ben er zeker voor haar!
Ik zet haar ook zeker niet aan tot racisme, En precies zoals je al zegt het hadden ook gewone Hollanders kunnen zijn, dan had ik er ook precies hetzelfde over gedacht!
En probeer na een aantal gesprekken met haar , haar te doordringen van noodzaak voor aangifte
Ja dit ben ik ook aan het proberen, maar wil nog niet echt lukken, want ze is er steevast van overtuigd dat het is afgelopen. wat ze wel al zegt is dat als het nog een keer gebeurd dat ze helemaal in zou zakken.
Had ik zo vriend als jou gehad Mark, was ik waarschijnlijk ook aangifte wezen doen toen t me overkwam
Dank je voel me gevleid :oops:
Heel veel sterkte.. wees de wijste en prent haar in dat ze niet fout is, maar prijs haar dat ze JOU al in vertrouwen heeft genomen
Dank je dit zal ik zeker doen!
Ik hoop dat ze zover zal komen , dat ze aangifte doet en ze een hoop kan gaan verwerken
Ik vind t super dat je t verhaal hier hebt gezet
Nogmaals sterkte en ik denk aan jullie

xx Chrisje
Super bedankt voor je reactie, en hoop dat je tips zullen werken

groetjes mark
Gesloten