Bekeuring geldig of?
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Bekeuring geldig of?
Kreeg vandaag een bekeuring binnen voor het varen met een snellere motorboot zonder registratie nummers. Op de dag dat ik werd aangehouden werd mij verteld dat ik een bekeuring kon verwachten voor geen zwemvest aan boord en geen brandblusser. Nu heb ik een geel briefje in de brievenbus gekregen en daar staat ook nog een boete op voor het niet gebruiken van de dodemanskoord, terwijl daar op de dag van aanhouding niets over gezegd is. Is dit toegestaan? Vind het allemaal wat vreemd omdat ik stil naast de politie boot moest gaan liggen en dus niet aan het varen was, zodoende hoef ik dus ook geen dodemanskoord om. Moest gegevens erbij pakken etc. en dat kan niet met dat koordje om.
Als laatste vond ik mijn gele briefje toch wel erg vreemd. Het briefje was ingevuld voor het niet bij me hebben van een registratie bewijs. Het leuke is dat op de andere kant van de blz., op de plek van "Toelichting Z.O.Z., nog een drietal dingen genoemd werden. Dit zag er als volgd uit:
Geen brandblusser Euro....
Geen zwemvest Euro....
" " dodemanskoord (gebruik) Euro...
Dit was alles wat vermeld werd, is dit de bedoeling van een bekeuring?
Als laatste vond ik mijn gele briefje toch wel erg vreemd. Het briefje was ingevuld voor het niet bij me hebben van een registratie bewijs. Het leuke is dat op de andere kant van de blz., op de plek van "Toelichting Z.O.Z., nog een drietal dingen genoemd werden. Dit zag er als volgd uit:
Geen brandblusser Euro....
Geen zwemvest Euro....
" " dodemanskoord (gebruik) Euro...
Dit was alles wat vermeld werd, is dit de bedoeling van een bekeuring?
-
theo TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Marcje TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Nee want op het moment dat ze me tegen kwamen was ik bezig met aanleggen. Ze lagen niet meer dan 2 meter van mij vandaan, dus was het dragen van een dodemanskoord een beetje onzinnig en toch eigenlijk wel begrijpelijk dat ik die niet om had. Daarbij is de boot ook hoog, zodat je niet kan zien of ik nou wel of niet de dodemanskoord om heb. Een bekeuring hiervoor geven terwijl je niet vaart is daarom ook de dikste kolder.
Ik vermoed dat de collega de drie extra feiten als geheugensteuntje voor hemzelf er bij heeft geplaatst. Mocht de acceptgirokaart niet worden betaald en het tot een rechtzaak komen bestaat de kans dat de betreffende collega een proces-verbaal moet opmaken. Alleen zijn we dan al wel zo'n half jaar verder. Zo'n geheugensteuntje is dan wel zo handig.
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71