Bekeuring geldig of?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Bekeuring geldig of?

Ongelezen bericht door Gast »

Kreeg vandaag een bekeuring binnen voor het varen met een snellere motorboot zonder registratie nummers. Op de dag dat ik werd aangehouden werd mij verteld dat ik een bekeuring kon verwachten voor geen zwemvest aan boord en geen brandblusser. Nu heb ik een geel briefje in de brievenbus gekregen en daar staat ook nog een boete op voor het niet gebruiken van de dodemanskoord, terwijl daar op de dag van aanhouding niets over gezegd is. Is dit toegestaan? Vind het allemaal wat vreemd omdat ik stil naast de politie boot moest gaan liggen en dus niet aan het varen was, zodoende hoef ik dus ook geen dodemanskoord om. Moest gegevens erbij pakken etc. en dat kan niet met dat koordje om.

Als laatste vond ik mijn gele briefje toch wel erg vreemd. Het briefje was ingevuld voor het niet bij me hebben van een registratie bewijs. Het leuke is dat op de andere kant van de blz., op de plek van "Toelichting Z.O.Z., nog een drietal dingen genoemd werden. Dit zag er als volgd uit:

Geen brandblusser Euro....
Geen zwemvest Euro....
" " dodemanskoord (gebruik) Euro...

Dit was alles wat vermeld werd, is dit de bedoeling van een bekeuring?
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

U kunt ook even contact opnemen met het politieburo en vragen naar de agent en informatie vragen over de bekeuring omdat die niet duidelijk is voor u..

Op de beuring staat het nummer van de verbalisant(de agent die de bekeuring heeft uitgeschreven).

Wat voor feitcode staat er op.

Groet Theo
Gast TS
Infopolitie Gast

Ben ik ook van plan, maar wat ik me gewoon afvraag is of dit mogelijk is?
Mag je op een bekeuring op de andere zijde strafbare feiten onder elkaar vermelden met enkel een prijs in euro's en verder niets?
Marcje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marcje »

Ja, dat mag. Het gele briefje op zich is geen bekeuring. Dit is slechts een aankondiging/kennisgeving van het feit dat u een bekeuring(en) zult ontvangen.

U zult binnenkort een acceptgirokaart(en) in de bus krijgen.
Gast TS
Infopolitie Gast

Mag ik dan vragen waarom we in vredesnaam deze voor gedrukte papiertjes hebben als het dus ook gewoon op een "bierviltje" zou kunnen?
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

We kunnen natuurlijk ook de acceotgiro uit Leeuwarden afschaffen en gewoon het verschuldigde bedrag automagisch incasseren.
Gast TS
Infopolitie Gast

Inderdaad
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

1 vraag

had u het dodemanskoord bevestigd?
Gast TS
Infopolitie Gast

Nee want op het moment dat ze me tegen kwamen was ik bezig met aanleggen. Ze lagen niet meer dan 2 meter van mij vandaan, dus was het dragen van een dodemanskoord een beetje onzinnig en toch eigenlijk wel begrijpelijk dat ik die niet om had. Daarbij is de boot ook hoog, zodat je niet kan zien of ik nou wel of niet de dodemanskoord om heb. Een bekeuring hiervoor geven terwijl je niet vaart is daarom ook de dikste kolder.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik vermoed dat de collega de drie extra feiten als geheugensteuntje voor hemzelf er bij heeft geplaatst. Mocht de acceptgirokaart niet worden betaald en het tot een rechtzaak komen bestaat de kans dat de betreffende collega een proces-verbaal moet opmaken. Alleen zijn we dan al wel zo'n half jaar verder. Zo'n geheugensteuntje is dan wel zo handig.
gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

Wat is "het verschuldigde bedrag automagisch incasseren." ?
Gesloten