Wijkfeestje, alcohol, 15 jarige
Moderator: Moderatorteam
-
noname TS
- Infopolitie Gast
Wijkfeestje, alcohol, 15 jarige
Hallo, er is vandaag een wijkfeestje waar een BBQ gehouden wordt. Ook wordt hier frisdrank en alcohol geschonken, dit is hetzelfde kraampje... Nu de vraag: mag een 15 jarige jongen frisdrank schenken en een 18 jarige de alcohol, terwijl het wel in hetzelfde kraampje is?!
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: Wijkfeestje, alcohol, 15 jarige
noname schreef:Hallo, er is vandaag een wijkfeestje waar een BBQ gehouden wordt. Ook wordt hier frisdrank en alcohol geschonken, dit is hetzelfde kraampje... Nu de vraag: mag een 15 jarige jongen frisdrank schenken en een 18 jarige de alcohol, terwijl het wel in hetzelfde kraampje is?!
Alcohol is NIET nodig om t gezellig te hebben en het gaat elk jaar perfekt zo
Verleden jaar hadden we een examen feest van onze oudste en er kwamen 12 tieners en ook nog es 25 motor rijders
Geen van alle hebben gevraagd om drank maar een LOL dat ze hadden..
Ik wil t niet op mn geweten hebben dat er iets met een van mn motor rij gasten of iets met een van de tieners gebeurd
1 Tiener wilde komen met zelf meegenomen drank
Wehebben hem gezegd dat als hij met drank hier komt we hem er op duidelijke wijze de straat uit knikkeren
Hij is niet geweest
Grts Chrisje te Uden Brabant
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Jammer vind ik dat ouders het nalaten om gewoon duidelijke regels te plaatsen bij zo soort feestWalter schreef:het is een besloten feestje dus denk niet dat er regels voor zijn.
behalve dan de normen van fatsoen.
en TS......schenkt jouw zoon nooit eens een biertje in voor zijn pa of ma?
denk niet dat het hier een al te groot probleem is. aangezien het geen openbare gelegenheid betreft als kroeg ofzo.
Achteraf beginnen ze met klagen.. beetje jammer.. een kind van 15 hoort gewoon geen alcohol te drinken, of te schenken
De verantwoordelijke .. de ouders dus... DURVEN niet eens meer t woordje NEE!! te gebruiken tegenover hun kinderen
Idd Walter ,.. ben t wel eens.. opvoeden is niet jullie taak.. maar die van de ouders
Maar als er iets mis gaat , kijken ze altijd jullie erop aan..
Grts Chrisje te Uden
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Precies Chrisje.
Het gaat en staat met de normen en waarden van de ouders.
En als ze de kinderen uiteindelijk niet meer de baas kunnen, bellen ze de politie. Zulke helden zijn het ook weer.
Nou zie ik persoonlijk het probleem niet hoor als een 15 jarige naast een 18 jarige staat en de ene cola en de andere bier verkoopt.....maar toch...slimis anders
Het gaat en staat met de normen en waarden van de ouders.
En als ze de kinderen uiteindelijk niet meer de baas kunnen, bellen ze de politie. Zulke helden zijn het ook weer.
Nou zie ik persoonlijk het probleem niet hoor als een 15 jarige naast een 18 jarige staat en de ene cola en de andere bier verkoopt.....maar toch...slimis anders
-
noname TS
- Infopolitie Gast
Chrisje,,, moet je luisteren, dat er alcohol verkocht wordt, heb ik NIET besloten, maar de organisators. Er zijn zat mensen (zo heb ik gister gemerkt) die bier willen. Toen de tap nog niet aangesloten was en ik deelde hen dat mee, werd er gezegd 'jezus man, nog geen bier' dus wat wil je als er geen bier is. Ik persoonlijk drink ook nooit geen bier, of iets anders van alcohol, ik heb het ook niet nodig om lol te hebben. En ik heb niet in mijn vraag gezegd dat een 15 jarige een biertje wilt DRINKEN. Het probleem is/was dat er te weinig mensen waren, omdat er een paar vrijwilligers waren afgehaakt. Mijn tante heeft mij zodoende gevraagd om te helpen, maar om 150-200 in je eentje redden bij een bier/limonade kraampje is soms wat moeilijk. Omdat er ook kinderen rond liepen van ongeveer die leeftijd, heb ik gevraagd of hun hier ook mogen staan, zonder alcohol te schenken.... Ik wil wel eens weten hoe snel jij 10 biertjes en 4 glazen cola in elkaar weet te zetten... daarvoor hadden we dus de wat jongeren, zodat het toch een beetje doorliep. En dan nog? Nemen jouw kinderen nooit een slokje van jullie bier (Alcoholische dranken)? Een of twee slokjes kunnen weinig kwaad, maar ik ga er verder niet op in, daar heb ik eigenlijk geen zin in, zo op de vroege morgen.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Lekker hoor bij het ontbijtIk persoonlijk drink ook nooit geen bier,
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
noname TS
- Infopolitie Gast